לוגו עמותת מתייעלים
לוגו עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
הרצאות בקהילה של עמותת מתייעלים, שימוש חופשי
הרצאות בקהילה של עמותת מתייעלים, שימוש חופשי
הודעה לעיתונות

התכנית הכלכלית של משרד האוצר לתקציב 2021-2022

התכנית הכלכלית, נכתבת על ידי משרד האוצר ופורסמה לציבור בחודש יולי האחרון, כאשר התכנית מכילה שינויים מבניים שבכוונת הממשלה לקדם לצורך האצת הצמיחה במשק, שיפור הפריון, הגדלת התחרות וצמצום יוקר המחייה

התכנית הכלכלית לתקציב 2021-2022 כוללת רפורמות במגוון תחומים של צמצום פערים מגדריים בשוק העבודה, שיפור ההון האנושי, פיתוח תשתיות תחבורה, קידום תשתיות דיור, פיתוח תשתיות טכנולוגיות ואנרגיה ירוקה, חיזוק התחרות והפחתת הרגולציה, ייעול המגזר הממשלתי ועוד.

אחת הרפורמות במסגרת התכנית הכלכלית, עוסקת בשיפור ההון האנושי בישראל.

שוק העבודה הוא רכיב משמעותי התורם לצמיחת המשק, ושוק העבודה הישראלי מתאפיין בשתי בעיות מרכזיות, בשיעור תעסוקה נמוך בקרב חלק מקבוצות האוכלוסייה ופריון עבודה הנמוך ב-25% מפריון העבודה במדינות ה-OECD.

לאור המשבר התעסוקתי בעקבות נגיף הקורונה, נושא שילוב אוכלוסיות בתעסוקה הפך למרכזי עוד יותר, כאשר עסקים רבים הפסיקו את פעילותם ופרנסתם נפגעה.

טרום משבר הקורונה, שיעור התעסוקה הכללי באוכלוסיה עמד על כ-78%, עם זאת, בקרב גברים חרדים, עמד שיעור התעסוקה על כ-50%, ובקרב נשים ערביות, על 38%.

על פי התחזית הדמוגרפית, שיעור אוכלוסיות אלו צפוי ללכת ולעלות בעשורים הקרובים, ועל כן ללא שינוי משמעותי בשוק העבודה, תהיה לכך השפעה שלילית על הצמיחה.

לשם כך, הרפורמה מגדירה יעדי תעסוקה עד שנת 2030: גברים חרדים, שיעור תעסוקה של 65% בשנת 2030, נשים ממגזרי מיעוטים 53%, ובעלי מוגבלויות 51%. הוגדרו יעדים נוספים גם עבור נשים חרדיות, גברים ממגזרי מיעוטים ואזרחים מעל גיל 67.

יתרה מזאת, הוגדרו יעדי איכות תעסוקה, עליה בשכר החודשי בשיעור זהה לשיעור עליית השכר בקרב מרבית האוכלוסייה, כמו כן הוטל על משרד העבודה פיתוח ויישום תכנית לעידוד תעסוקה, כגון תכנית ללימוד עברית לחברה הערבית, ותכנית ללימוד אנגלית לחברה החרדית.

בנוסף תוקם תכנית למימון הכשרות מקצועיות ותכניות לימוד, כאשר לכלל התכניות נקבעו יעדי מדידה על מנת להבין בתום תקופה מסוימת האם המדינה הצליחה לעמוד ביעדים.

לפי מחלקת האנליסטים של עמותת מתייעלים, יש לבחון דרכים יותר אפקטיביות לשילוב אוכלוסיות אלו במעגל התעסוקה.

המלצתנו בעמותת מתייעלים היא להקים מתחמי תעסוקה ייעודים אשר יאפשרו להגדיל את ההכנסה למשק בית בקרב האוכלוסייה.

בין הרעיונות המומלצים של עמותת מתייעלים:

1. הכשרות ייעודיות ושילוב אוכלוסיות בתחומים אשר משוועים לידיים עובדות, חקלאות, בניין, לוגיסטיקה, ותעשייה מסורתית.

2. מימון משולב תעסוקה, לצורך עידוד של כניסה של אנשים לתחומים אשר אינם מוגדרים כשכר גבוה כגון פועלי ייצור או חקלאות, יש לבחון אופציה למתן תגמול של המדינה לעובדים אשר יעבדו בתחומים אלו, קרי על משכורת המעסיק, יש להוסיף גם מימון ישיר לעובד מטעם המדינה.

רוצים לקבל הכוונה מקצועית וכלים פרקטיים לתכנון פיננסי וכלכלת משפחה?

עמותת "מתייעלים" מציעה שירותי ליווי אישי, במסגרתם נעבור אתכם ביחד על התיק הפיננסי שלכם ונתאים לכם פתרונות אישיים.

כמו כן, העמותה מציעה קורסים בנושא בנקאות, צעדים ראשונים בעולם הכלכלה והתעסוקה, ומבוא לכלכלת המשפחה. כל השירותים עומדים לרשותכם במחירים זולים במיוחד, וכל ההכנסות משמשות עבור מלגות לסטודנטים.

לפרטים נוספים >>> https://mityaalim.org/community-services/

ניתן לתאם ראיונות בתיאום מראש.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לסקר את יעקב - תקשורת.