לא קיבל אישור להיכנס לישראל. פטיסוב
לא קיבל אישור להיכנס לישראל. פטיסוב
הודעה לעיתונות

ביקור אגדות ההוקי הרוסיות בישראל בסכנת ביטול

בשל בעיות בתוקף חיסוני הקורונה. ועדת החריגים הבין משרדית לא אישרה למחצית מהמשלחת הרוסית להיכנס לישראל. לב גנין, מעמותת אסנד – ASCEND, אשר מפיקה את האירוע הספורטיבי מסר: "צר לנו מאוד על ההחלטה של ועדת החריגים. מדובר בביקור רשמי של ספורטאי ענק. ההחלטה לא לאפשר להם להיכנס לישראל לא תשרת את יחסי הציבור שלנו בעולם

משחק הראווה של אגדות ההוקי קרח הרוסיות שהיה אמור להתקיים ביום חמישי בישראל עומד בפני סכנת ביטול, זאת לאחר שאמש (ראשון) ועדת החריגים הבין משרדית לא העניקה אשרות כניסה לישראל ל-17 מחברי המשלחת שאמורה לנחות בארץ מחר, בינהם לואצ'יסלב פטיסוב, אחד מבכירי שחקני ההוקי קרח של רוסיה בכל הזמנים ומי שמשמש כשגריר תוכנית הסביבה של האו"ם. החלטת הוועדה התקבלה בשל בעיות בתוקף של החיסונים לקורונה.שקיבלו חברי המשלחת.

הביקור המתוכנן של כוכבי ההוקי הרוסיים בישראל, היה חלק מהאירועים לציון 30 שנה לכינון היחסים בין רוסיה וישראל. המשלחת בה חברים 36 אורחים (24 שחקני הוקי בדימוס מהבכירים בעולם ו-12 מלווים) היתה אמורה לקיים משחק ראווה מול נבחרת שחקני הוקי ישראלים ביום חמישי בארנת הקרח Oneice Arena במושב תנובות ולקיים מפגש נוסף עם שחקני הוקי צעירים מישראל, במסגרת הפעילות של פטיסוב וכוכבי הנבחרת במסגרת תוכנית הסביבה של האו"ם להגברת המודעות ושמירה על איכות הסביבה לנוכח משבר האקלים שפוקד אותנו.

בנוסף לשני המפגשים הספורטיביים חברי המשלחת היו אמורים לקחת חלק גם באירוע לציון 30 שנה לחידוש היחסים בין שתי המדינות שהיה אמור להתקיים ביום חמישי באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

לב גנין, מעמותת אסנד – ASCEND, אשר מפיקה את האירוע הספורטיבי מסר: "צר לנו מאוד על ההחלטה של ועדת החריגים. מדובר בביקור רשמי של ספורטאי ענק. ההחלטה לא לאפשר להם להיכנס לישראל לא תשרת את יחסי הציבור שלנו בעולם. אנחנו בקשר עם שר התיירות יואל רזבוזוב ועם שגריר רוסיה בישראל ואני מקווה שיימצא פתרון שימנע את אי הנעימות שתיווצר לכולנו. חלק מחברי המשלחת חזרו רק לפני מספר ימים מוועידת האקלים בגלזגו, שם לא היתה להם בעיה של אשרת כניסה. הודענו לוועדה שכל חברי המשלחת מוכנים כמובן לעבור את כל הבדיקות הנדרשות לפני הכניסה לארץ, אבל נתקלנו בסירוב להעניק להם אשרות, סירוב לא ברור שיגרום לישראל נזק תדמיתי מיותר".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.