פרופסור פייסל עזאיזה
פרופסור פייסל עזאיזה
הודעה לעיתונות

פרופ' פייסל עזאיזה: קורא למנהלי בתי הספר היהודיים בישראל לאזור אומץ ולהעסיק מורים ערביים

נשיא המכללה האקדמית סכנין להכשרת עובדי הוראה: "הציבור בישראל מוכן שהרופא הערבי יציל את חייו, אבל לא מוכן שהמורה הערבי ילמד את בנו"

פרופסור פייסל עזאיזה, נשיא המכללה האקדמית בסכנין להכשרת עובדי הוראה, קורא למנהלי בתי הספר בארץ לעשות מעשה אמיץ ולגייס עובדי הוראה ערבים למערכת החינוך היהודית, זאת על רקע המחסור החמור במורים במערכת החינוך שרק הולך וגובר עם גל העזיבות של מורים בעקבות הקורונה.

פרופסור עזאיזה: "לציבור בישראל אין שום בעיה להתייעץ עם הרוקחת או הרוקח הערבי לגב התרופה שיש ליטול. לציבור בישראל אין שום בעיה שהרופא המנתח שלהם, אשר יציל את חייהם יהיה ערבי. אבל הציבור בישראל עוד לא מוכן שהמורה שילמד את הילד שלהם בבית הספר יהיה ערבי. זו הסיבה שמנהלי בתי הספר נמנעים לקבל לעבודה מורים מהאוכלוסייה הערבית. בישראל יש מחסור של למעלה מעשרת אלפים מורים, בעוד שמנגד יש למעלה משבעת אלפים מורים מהאוכלוסייה הערבית שלא הצליחו להתקבל לעבודה בבתי הספר היהודים ברחבי הארץ. יש בישראל 120 אלף מורים, מתוכם רק כאלף ומאה ערבים".

"אנחנו מדברים על חיים משותפים, אנחנו פועלים כדי לקדם את השוויון בין הציבור היהודי לציבור הערבי, אבל כל הדיבורים לא יספיקו ולא יקדמו אותנו לשום מקום, אם לא נתחיל בבסיס, לחנך את ילדינו, והדרך צריכה להיות בשילוב מורים ערבים בתוך מערכת החינוך. לא יעלה על הדעת שהמערכת חווה מחסור כל כך חמור, ונמנעת מלפתור אותו רק בגלל שההיצע הוא ערבי. מנהלי בתי הספר צריכים לאזור אומץ ולהוביל את השינוי".

מנתונים שהתפרסמו לאחרונה בתקשורת, עולה כי כשני שלישים (66%) מבתי הספר בישראל מתמודדים עם מחסור גדול במורים, הבולט בעיקר בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים – כך עולה מסקר שערכה באחרונה הסתדרות המורים בקרב המנהלים המשתייכים לארגון.
עיתון הארץ חזר בשבוע שעבר לעסוק בנושא המחסור בעובדי הוראה ופרסם שהקורונה הגבירה את גל העזיבות של מורים את המערכת בשנתיים האחרונות והמחסור רק גובר. בראשית שנת הלימודים פורסם כי במערכת חסרים למעלה מעשרת אלפים מורים, זאת כאמור כאשר יש כ-7000 מורים מהאוכלוסייה הערבית שלא הצליחו להתקבל לעבודה בבתי הספר בישראל.

פרופ' פייסל עזאיזה (64) נשיא המכללה האקדמית סכנין להכשרת עובדי הוראה, היה חבר סגל בכיר באוניברסיטת חיפה בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות, בבית הספר לעבודה סוציאלית משנת 1993. הוא כיהן כדיקן הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה החל משנת 2016 עד 2021. כיהן 7 שנים כראש המרכז היהודי –ערבי באוניברסיטת חיפה. כיהן 5 שנים כראש בית הספר לעבודה סוציאלית. היה יו"ר הוועד המנהל של מרכז אדמונד י. ספרא לחקר המוח בלקויות למידה וחבר סנאט וחבר בחבר בנאמנים. הוא כיהן 10 שנים כחבר מל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) ו-6 שנים כחבר ות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב). בנוסף, בשנים 2016-2014 כיהן כסגן יו"ר ות"ת ובשנת 2015 כיהן כמ"מ מקום יו"ר ות"ת.

במישור הציבורי, פרופסור עזאיזה כיהן כראש המועצה המקומית דבוריה (1998-2001), היה דובר ועד ראשי היישובים הערביים וועדת המעקב העליונה לאוכלוסייה הערבית בארץ, כיהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה למתנ"סים, עזאיזה הקים וניהל את עמותת "סיכוי" העוסקת בשוויון הזדמנויות בין יהודים וערבים, הקים וניהל את בית האבות הראשון לאוכלוסייה הערבית, כיהן כסגן נשיא בקרן אברהם (עמותה לשינוי חברתי לקידום ושילוב שוויון בין יהודים לערבים אזרחי ישראל) וכיהן כחבר המועצה הציבורית לחוקה בישראל, המכון הישראלי לדמוקרטיה. ובנוסף הוא כיהן כחבר בוועדת שפניץ למינוי בכירים במנהל הציבורי (לשעבר ועדת רביבי).

לתיאום ראיונות: ירון מיכאלי – 054:4656842

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.