מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 23/03/2022 17:27
נושא: אמנות
לואיס אלברדו, Mirador Catarina, 2021, Nicaragua, Oil on canvas, 75X100 cm.
לואיס אלברדו, Mirador Catarina, 2021, Nicaragua, Oil on canvas, 75X100 cm.
צ'זרה נובי, Building the Haystack, 2020, Italy, Oil on board, 35X50 cm.
צ'זרה נובי, Building the Haystack, 2020, Italy, Oil on board, 35X50 cm.
Marit Bjornegran, Our Paradise, 2021, Sweden, Acrylic on canvas, 41X33 cm.
Marit Bjornegran, Our Paradise, 2021, Sweden, Acrylic on canvas, 41X33 cm.
 עבודה של אנסטסיה שמקלובה (שמגיבה ללואיס אלברדו)
עבודה של אנסטסיה שמקלובה (שמגיבה ללואיס אלברדו)
טל פסח  (שמגיבה לצ'זרה נובי)
טל פסח (שמגיבה לצ'זרה נובי)
הודעה לעיתונות

ושוב ההשראה לובשת צורה!‎

שיתוף פעולה שני בין גלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית לאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ירושלים יציג

פתיחה: יום ’, ה- 5 באפריל , בשעה 17:30 בגלריה ג'ינא

נעילה: יום שישי, ה-24 ליוני 2022

שעות פתיחה: ב'-ה' 12:00-19:00, ו’ וערבי חג 10:00-14:00

התערוכה "השראה לובשת צורה II" הינה שיתוף הפעולה השני של הגלריה עם המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית, באקדמיה לאמנות ועיצוב, בצלאל. התערוכה הקודמת "השראה לובשת צורה" נפתחה כשבוע לפני הסגר הראשון במרץ 2020 ,ועקב המגיפה לא קיבלה את החשיפה שהסטודנטים והאמנים היו ראוים לקבל.
השנה, כחלק מקורס מערכות כלים בהנחיית ג'קרנדה קורי, התבקשו הסטודנטים להגיע לגלריה ג'ינא ולבחור אמן אשר דיבר לליבם וליצור לו תגובה קרמית.
המפגש הראשון עם הגלריה נערך בבצלאל, שם קיבלו הסטודנטים הרצאה ממנהלת הגלריה, מעין ישראלי, על הגדרות ומאפייני הז'אנר הנאיבי, וכן על מהות ומשמעות יצירת הומאז' (מחווה). ההרצאה מהווה אירוע משמעותי בעולם האמנות הנאיבית ככלל ולגלריה בפרט, משום שהז'אנר הנאיבי נודע כז'אנר אנטי ממסדי וא-אקדמי, כך שלהציג אותו לקהל הלומד אמנות באופן אקדמי הינו צעד חריג, וכמובן בא להדגיש את המתח הנוצר במפגש בין אמנים נאיביים אוטודידקטים, אשר חופשיים מכל מגבלות "הציור הנכון", לבין אמנים אשר מבלים שנים רבות בלימוד יסודי ומעמיק של האמנות על פניה השונים.
המפגש השני של הסטודנטים עם האמנות הנאיבית נערך בגלריה ג'ינא. במפגש זה הסטודנטים יכלו להתרשם מקרוב מהאוסף הרחב המוצג בה וכן לשוחח עם בעל הגלריה, דן טשיל לגבי אופן התחלת האוסף האישי שלו, ותהליך בחירת האמנים השונים לאוסף הגלריה לאחר היכרותו האישית איתם ועם עבודתם.

במפגש זה בחרו הסטודנטים אמן אחד אשר משך אותם ליצור עבודה כתגובה אליו, וממנו חשבו כי יוכלו לקבל השראה. לאחר בחירתם קיבלו הסטודנטים צילומים של עבודות האמן, על מנת שיוכלו להכירו באופן יסודי ולחזור להתבונן בעבודותיו ככל שיחפצו.

לאורך הסמסטר כל אחד מהסטודנטים עבד ופירש באופן אישי את האמן שבהשראתו הוא יצר; סגנונו, הנחת הצבע שלו, הירידה לפרטים ובניית הקומפוזיציה הייחודית לכל אחד מהאמנים באופן אישי. הסטודנטים למדו כיצד ניגשים ליצירה של אמן אחר ומשאילים ממנה אלמנטים ומפרשים אותה באופן חדש ואישי. הם למדו איך ניתן להעביר עבודה דו ממדית לכלי בעל נפח, וכיצד החופש המוחלט של האמנות הנאיבית יכול לעבוד עם המסגרת והידע שכרוכים בעשיית כלי קרמי ומערכות כלים- דבר מורכב כשלעצמו. לצד כל אלה, לאורך הסמסטר למדו הסטודנטים גם כיצד עובדים עם גלריה וכיצד מתכוננים לתערוכה- דבר אשר צוות הגלריה מקווה כי יישרת אותם לשנים רבות בקריירה אותה יפתחו.

לפי דברי האוצרת, מעין ישראלי: "אנו מרגישים כי המפגש בין החומריות הקרמית והציור הדו ממדי, בין האקדמי לאוטו דידקטי כמו גם הטריות והרעננות של סטודנטים בתחילת דרכם המקצועית לבין אמנים אשר ברובם יוצרים עשרות שנים, יצר אירוע אמנותי שמלבד היותו חוויה ויזואלית מרשימה ומרגשת, הוא גם אירוע אמנותי מסקרן, מרתק ומלמד."

גלריה ג'ינא בצפון הישן של תל אביב היא הגלריה היחידה בעולם המתמחה באמנות נאיבית בינלאומית. בגלריה ניתן למצוא עבודות של למעלה מ-200 אמנים, מ-37 מדינות שונות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.