מפרסם: סדן הפקת אמנות
תאריך: 31/03/2022 13:43
עדכון: 02/04/2022 23:08
נושא: אמנות, בידור ופנאי, תרבות, רשתות חברתיות
אילן מויאל
אילן מויאל
אורית שמחוני
אורית שמחוני
נירית גלעד עובדיה
נירית גלעד עובדיה
הודעה לעיתונות

תערוכת "סיפור דרך" -עכשיו בתערוכה מרתקת בתל אביב!

"סיפור דרך"
תערוכה של יצירות אמנות בהשראת סיפוריהם של נפגעי תאונות דרכים
בסטודיו של שמעון בוזגלו, רח' חיים בן עטר 22, תל-אביב

אוצרת – נירית גלעד עובדיה

האמנים המשתתפים: אבי צפון, אורית שמחוני, אילן מויאל, אילנה שטרק, אלישבע צבר,
אמיר חודורוב, גיא בן ברוך ז"ל, גילה אלישר סטוקליסקי, דויד בובליל, דויד ד'אור, חיה וייט, חיים בירן, ינון אביאור, מארון חביב, מירית פירז ברייטר, מרינה מיל-הומס, נטע גנור,
נירית גלעד עובדיה, עפרה אשכנזי, ענת בן עזרא, ענת גרי לקריף, קארן גילרמן, רחל פרנק.

נירית גלעד עובדיה היא אמנית המציגה את יצירותיה בארץ ובעולם. נירית מאמינה בכוחה של האמנות להיות כלי עוצמתי בהעברת מסרים והעלאת מודעות לנושאים חשובים. הפעם בחרה לרתום את האמנות לטובת נושא בוער במיוחד - המאבק בתאונות הדרכים, ויזמה את פרויקט "סיפור דרך", שבו יצרו אמנים בהשראת סיפוריהם של נפגעי תאונות דרכים או בני משפחותיהם. מירי חן חברה אליה כשותפה, ועמותת אור ירוק נתנה את חסותה.
נירית גייסה לפרויקט אמנים מהשורה הראשונה, ובמקביל יצרה קשר עם פצועי תאונות דרכים, ומשפחות שחוו אובדן בעקבות תאונות דרכים. ממקרים "ישנים" שהתרחשו לפני כארבעה עשורים ועד לתאונות קטלניות שאירעו בטווח זמן של פחות מחודש. המשותף לכולם הוא שתוצאותיהם ממשיכות להדהד ללא קשר לזמן שחלף...
"זו זכות לחבר בין אנשים שיש כל כך הרבה כאב בעולמם לבין אמנים שיידעו לתרגם את אותו כאב ליצירות אמנות" מספרת נירית, ומוסיפה שבדמיונה זה הצטייר כחוטים. כל חוט מחבר בין אמן לבין מישהו שנושא תאונות הדרכים נגע בו, היכה בו, גזל ממנו, גבה ממנו מחיר... חוט, ועוד חוט, ועוד אחד שמצטרף אליהם... החיבורים היו כחוטים הנשזרים כשתי וערב ויוצרים בהדרגה מארג, יריעה. יצירה בפני עצמה שמייצגת רקמה אנושית.
החיבור בין הנפגעים לאמנים השיל לעתים מעטה של שנים שנוצר כדי לעטוף, לאטום את הכאב, לייצר נתק ולהימנע מלגעת. מדובר בחשיפה לכאב שאין לו סף, אך מנגד מתרחשת בתהליך גם לידה של משהו חדש - יצירת אמנות שקורמת עור וגידים. יצירה שאינה מתיימרת להביא מזור לגוף ולנפש או לגרום לפצע להגליד, אך הינה בעלת עוצמות משלה. המיזם יגיע לשיאו בתערוכה מיוחדת זו, שבה תוצגנה כל היצירות המרגשות. צילומים, פסלים וציורים בקשת של סגנונות, מהיפר ריאליסטי ועד אבסטרקטי עכשווי... כל יצירה מספרת סיפור אישי, וביחד הן מספרות סיפור שנוגע בכולנו. תערוכת אמנות שמנציחה סיפורי דרך ומעבירה מסר יקר ערך.

התערוכה תוצג בין התאריכים: 7.4.22 - 15.5.22,
בימים ראשון עד חמישי בין השעות 10:00 - 17:00

נעילה - 15.5.22

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.