שמאי רן
שמאי רן
שמאי רן
שמאי רן
שמאי רן
שמאי רן
הודעה לעיתונות

תערוכת "זמן פרעות" נפתחה בחמישי האחרון בבית האמנים בתל אביב לאמן שמאי רן

"זמן פרעות" שמאי רן
פתיחה חגיגית : 14.4.2022 בשעה 19:00
בבית האמנים בתל אביב
רח' אלחריזי
אוצרת התערוכה : אילנה כרמלי-לנר
המתח בין הפרעות שחווה העם היהודי בעבר והמציאות המתעתעת בעקבות המגפה העולמית הביאה את האומן שמאי רן ליצור סידרה של 13 הדפסיי עץ המתארים את זוועות הפוגרומים שעבר העם היהודי.
משיכתו של שמאי להיסטוריה של עם ישראל וארץ ישראל ותופעת פריחת תנועות מיסטיות ומשיחיות בארץ שבולטת בייתר שאת לדעתו בתקופת הקורונה, יצרה אצלו צורך להתעמק בנושא ובהקשרים שלו להיסטוריה היהודית ולעסוק דרך אומנותו בפרטים הקשים ובזוועות של הפוגרומים הנגלים בעבודותיו ביד מיומנת ומקצועית.
בבסיס התערוכה עומדות היכולות הטכניות של שמאי רן לתאר את האכזריות הבלתי נתפסת שעברו היהודים בתקופת הפרעות. המכתבים אשר תארו את זוועות הפוגרומים שקרא האומן לא מעט היוו ההשראה ליצירותיו המוצגות.
"אני מתמקד בחיתוך ובתחריט עץ, טכניקה המאפשרת שילוב של רישום, עבודה טכנית ומגע עם חומרים מהטבע. טכניקה זו של הדפס היא עתיקת ימים ששימשה בזמנו להדפסת ספרים. הנייר בגוון חום עליו העבודות מוצגות נותן תחושה של יושן. השילוב של אדום ושחור הוא חד ויוצר אפקט דרמטי." - שמאי רן

שמאי רן הינו אוטודידקט המצייר ויוצר מגיל צעיר ולמרות שלא למד אומנות בצורה פורמלית עוסק בכך שנים רבות. הבחירה בטכניקת הדפסיי העץ אינה מקרית והיא משלבת את יכולות הרישום שלו עם עבודת יד ומיומנות טכנית האהובים מאד עליו ונותנים לשמאי רן את האפשרות להביע את מחשבותיו דרך היצירה.

פרטי האומן :
[email protected]
https://tinyurl.com/shamairan
052-8513532
נעילת התערוכה : 14.5.2022

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.