מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 12/06/2022 14:28
נושא: מוזיקה
ברוך ברלינר מימין נחום סלוצקר משמאל
ברוך ברלינר מימין נחום סלוצקר משמאל
מיכאל קירכהוף
מיכאל קירכהוף
באדיבות נחום סלוצקר
באדיבות נחום סלוצקר
באדיבות נחום סלוצקר
באדיבות נחום סלוצקר
הודעה לעיתונות

בכורה ישראלית ברומניה!

בכורה ברומניה הארץ בעלת המורשת הקלאסית הענפה, ליצירותיו של המלחין הישראלי ברוך ברלינר. מדובר בגאווה ישראלית שתמשיך בשלושה קונצרטים נוספים בקזחסטאן ובמולדובה. היצירות של ברלינר מבוססות על פסוקי התורה. בכל אחד מהקונצרטים ובכל מדינה הקריין המקומי יקרא את פסוקי התורה השזורים ביצירה בשפה המקומית. הפריסה העולמית לקונצרטים של ברלינר אפשרית בזכות העובדה
שהתורה תורגמה לכ-700 שפות.

הפרויקט הבינלאומי "Baruch Berliner's Genesis International Project" ממשיך לפרוש כנפיים ומטביע את חותמו ברחבי העולם למרות התקופה המורכבת של הקורונה והמלחמה באוקראינה.
עד כה יצירותיו של המלחין הישראלי ברוך ברלינר בוצעו בעשרים מדינות שונות בשלוש יבשות, והתפוצה הגיאוגרפית של היצירה "בריאת העולם" (Genesis)לא פוסקת מלהתרחב והפעם לראשונה – ברומניה.
כל הקונצרטים של הפרויקט הופכים לאירוע חברתי ותרבותי, בו שותפים שגרירי ישראל בעולם וגם שגרירים של ארצות אחרות, חברי הקהילות היהודיות, אמנים וסופרים מקומיים.
גם המדיה רוחשת וערוץ היוטיוב BARUCH BERLINER "" הגיע לכשני מיליון צפיות.
ביום 18 ביוני, בקזחסטן, באולם הפילהרמוניה בבירה התרבותית אלמטי, תתקיים בכורה עולמית לקונצ'רטו לכינור ולתזמורת "חלום יעקב". לצד התזמורת הלאומית יופיע הכנר הבינלאומי גרף מורז'ה (Graf Murzha). על התזמורת ינצח מאסטרו מיכאיל קירכהוף (Mikhail Kirchhoff) שהינו נושא הדגל ליצירותיו של המלחין הישראלי ברחבי העולם.

ביום 30 ביוני ברומניה, בפלהרמוניה של העיר בקאו (Bacău) תושמע הפואמה הסימפונית "בריאת העולם" וכן הקונצ'רטו לקלרניט ותזמורת "חלום יעקב" מאת ברוך ברלינר.

על התזמורת ינצח המנצח מיכאיל אגפיצה (Mihail Agafiţa), שהוא גם המנהל המוזיקלי והמנצח הראשי של התזמורת הלאומית של מולדובה. הסולן סרג'יו מוסאט (SERGIU MUȘAT) ינגן את הקונצרטו "חלום יעקב" לקלרניט ולתזמורת.

ביום 5 ביולי בבירת מולדובה, קישינב, יתקיים קונצרט מיצירותיו של המלחין הישראלי ברוך ברלינר עם התזמורת הלאומית של מולדובה בניצוחו של מיכאיל אגפיצה (Mihail Agafiţa) בתכנית תנוגן האורטוריה "אברהם" בהשתתפות המקהלה הלאומית של מולדובה "דוינה" (Doina""). נוסף על כך ינוגן הקונצ'רטו לקלרניט ותזמורת "חלום יעקב" מאת ברוך ברלינר, עם הסולן סרג'יו מוסאט (SERGIU MUȘAT).

ביום 7 ביולי, בקישינב, יתקיים קונצרט נוסף מיצירותיו של המלחין הישראלי ברוך ברלינר עם התזמורת הלאומית של מולדובה בניצוחו של מיכאיל אגפיצה (Mihail Agafiţa)
בו ינוגנו שבעה "ריקודים סימפוניים", של ברלינר לצד יצירותיו של המלחין הארגנטינאי הנודע אסטור פיאצולה (Ástor Piazzolla).
את הקונצרטים יוזם ומארגן המפיק הישראלי נחום סלוצקר שמזה 30 שנים עובד בשיתוף פעולה הדוק עם המלחין ברוך ברלינר.

קישור ל"בראשית ברחבי העולם" "Genesis Around the World":
https://www.youtube.com/channel/UC-L2PMj2w4_ojmsolIX6eIg

קישור לאתר הפרויקט:
http://berlinersgenesis.com/en/home/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.