ניסויים ראשוניים של שימוש בחליפת סילון לטובת משלוחים
קבוצת משלוחה מסיימת בימים אלה ניסויים ראשונים של שימוש בחליפת סילון לטובת ביצוע משלוחים, לא מדובר בחליפה רגילה, אלא בחליפה שפותחה במיוחד לטובת ביצוע משלוחים בגובה נמוך על בסיס דרישות פרטניות של רשות התעופה האזרחית הישראלית. הטכנולוגיה אשר קיימת כבר מספר שנים עשתה התאמה לטובת ביצוע משלוחים באופן מוגבל, ולא מיועדת לפעילות מסחרית בשנתיים הקרובות, ישנן עדיין לא מעט התאמות אשר נדרשות להיעשות בצד הבטיחותי כמו מצנח מיוחד שיתווסף למנגנון
שוק ה-Last mile delivery בארץ ובעולם נמצא בתחרות מתמדת ועובר בשנים האחרונות שינויים תכופים - החל מכניסה ויציאת שחקניות מרכזיות לתחרות, מורכבויות משפטיות וכלה באימוץ טכנולוגיות אשר משפיעות על היכולת לשלח לצרכן את הזמנתו במהירות וביעילות על פני המתחרים.
הפיילוט שנבחן במשך למעלה משנתיים בוצע בשיתוף רשות התעופה האזרחית ונערך באתר באזור מצפה רמון המאפשר טיסה בגובה נמוך בסביבת מבנים. התרמיל הנבחר הוא מסוג JB10 של חברת Jetpack Aviation המונע על ידי שני מנועי טורבו סילוניים המסוגלים לייצר דחף של כ-200 ק״ג כ״א. המנועים מסוגלים לפעול באמצעות בנזין, JetA או דיזל ויספקו לשליח אפשרות לטוס במהירות של עד 65 קמ״ש בקירוב. התרמיל מצויד במערכות ממוחשבות מתקדמות אך עם זאת אינו מצריך רישיון טייס על מנת לבצע בו שימוש.
העלות המוערכת של כל תרמיל עומדת על 250 אלף דולר ועל אף המחיר הכבד, החיסכון הצפוי משימוש בו עומד על עשרות אלפי שקלים בשנה.
מנכ״ל החברה דניאל רחמים מסר בתגובה לפרסומים כי" ״השנים האחרונות לוו במגוון של שינויים טכנולוגיים משמעותיים אשר משפיעים רבות על השוק ועל הפעילות בתוכו. יש צורך ברור במתן פתרונות אשר יביאו לייעול במהירות השילוח. הפיילוט עבר בהצלחה אבל ייקח לנו לפחות עוד שנתיים על מנת שנוכל להוציא את הטיסה המסחרית הראשונה עם סגירת הפער הטכנולוגי והבטיחותי הנדרש".