מפרסם: לינה בלס יחסי ציבור ותקשורת
תאריך: 20/03/2011 16:13
עדכון: 20/03/2011 16:14
נושא: תיאטרון
צילום: ניקול דה קסטרו
צילום: ניקול דה קסטרו
הודעה לעיתונות

"ערבה" של "תיאטרון נוצר בבת-ים" - הצגות אפריל ובכורה חגיגית!

"ערבה" – מסע תיאטרוני על פי מחזהו של
אהרון מגד עולה בבכורה ארצית עם
"להקת תיאטרון נוצר בבת-ים"!
עיבוד ובימוי: דלית מילשטיין
מוצ"ש 9 לאפריל בשעה 20:30
ימים א'-ג' 10-12 לאפריל בשעה 20:00
הצגת בכורה: יום ד' 27 לאפריל בשעה 20:00 במעמד ראש העיר, מר שלמה לחיאני והסופר אהרון מגד
יום ו' 29 לאפריל בשעה 14:00
מוצ"ש 30 לאפריל בשעה 20:30

"ערבה" - מסע תיאטרוני ל"תת המודע של הישראליות" על פי מחזהו של אהרון מגד "הרחק בערבה". היצירה החדשה בעיבודה ובבימויה של דלית מילשטיין ובביצוע "להקת תיאטרון נוצר בבת ים" תעלה לסדרת ראשונה של הצגות בחודש מרץ בבית הלהקה החדש באזור התעשייה החדש של בת-ים, מחסן הג"א. בחודש אפריל תתקיים בכורה ארצית חגיגית אשר תשיק את חלל הבית החדש של הלהקה.
המחזה מתאר יממה בחייהם של חמישה גברים ושתי נשים, אי שם בנקודת קידוח בערבה הדרומית, רגע אחד לאחר שהסתיימה מלחמת השחרור. 7 נפשות בודדות, עקרות, שמנסות באופן נואש להיאחז זו בזו ובאדמה יבשה וסרבנית שכאילו "מקיאה אותם מתוכה".

את המחזה הרחק בערבה של אהרון מגד פגשה דלית מילשטיין בעיצומו של תהליך להקמת "תיאטרון נוצר" ובעיצומה של הכנה לקראת כתיבת עבודת דוקטורט.
מדברי מילשטיין " במשך שנה וחצי אפשר לי אהרון מגד – איש יקר וסופר מחונן – לעשות במחזה שלו כאילו שלי הוא. יחד עם קבוצת השחקנים והיוצרים של תיאטרון נוצר שאלנו את עצמנו שוב ושוב

למה אנחנו לא מרגישים כאן 'בבית', מה מונע מאיתנו בני דור שני ושלישי למייסדי המדינה הזאת להפוך מחלוצים נצחיים לילידים, לכאלה שלא שואלים את עצמם שוב ושוב 'מה הם עושים פה?' 'מדוע אנחנו נזקקים שוב ושוב להוכיח לעצמנו ולאחרים את החיבור לארץ המסוכסכת שלנו'? 'איך אנחנו יכולים להפוך את המקום הכועס הזה שנקרא ארץ ישראל ל'מקום שלנו'? 'האם אלו המשלמים את מחיר האהבה והתשוקה לאדמה ייהנו גם מטובה?' - היצירה ערבה היא פרי המחקר שלנו.
בימוי ועיבוד: דלית מילשטיין
שחקנים: יעל ברנפלד, חיים חובה, אנה סטפן, ערן בן-צבי, יריב קוק, שלווה בן-משה ויונתן רוזנהק
מוסיקה: בועז ברקת נגנים: ישי בן-יעקב ושרון בוזין תנועה: ערן לביא דרמטורגיה:אבישי מילשטיין
עיצוב: מושיק יוסיפוב, מיכל לאור וזיו וולשין ואורי דרוקמן וידאו ארט: אורי דרוקמן

דלית מילשטיין: יוצרת תיאטרון ופעילה חברתית ופוליטית, הקימה את "תיאטרון נוצר" ביחד עם המחזאי והבמאי אבישי מילשטיין שזכה בניהולם המשותף בפרסים רבים. יצירותיה מעוררות סערה ומחלוקת ביניהן – ארץ בושת שזכתה בפרס הפרינג' לחדשנות, סיפורי הגבול והשיבה על פיהן נכתב המחזה 'הגבול והשיבה' זוכה פרס סיימון-גרדנר למחזאות עברית והמחזה הר על עלייתו ונפילתו של אתוס הגיבור הישראלי שנכתב עם מחזאי הבית הצעיר של הלהקה – ירון אלדשטיין ושזכה אשתקד בפרס במסגרת פסטיבל 'שוק המחזות' בהיידלברג גרמניה ובימים אלו עלה בגרסה גרמנית מקוצרת ועורר דיון ציבורי נרחב בגרמניה כולה.

תיאטרון נוצר בבת-ים: קבוצת יוצרים, אמנים ופעילים לשינוי חברתי. התחילו את דרכם המשותפת בשנות ה 90- ביפו. כל יצירות הלהקה מתכתבות עם נרטיבים ומודלים יסודיים בתרבות הישראלית ובהגדרת זהותנו הלאומית והאישית. הלהקה וחבריה זכו במשך השנים במגוון פרסים, ביניהם: פרס עכו להצגה אורחת, פרס הקרן החדשה לשינוי חברתי, פרס עדה בן נחום לתרגום עברי. מאז 2010 פועלת הלהקה בשיתוף עם עיריית בת-ים להקמת מרכז ליצירה עברית מקורית וחממה לאיתור וטיפוח מנהיגות תרבותית ישראלית צעירה באזור העסקים המתחדש של העיר - במסגרת החזון התרבותי של העיר – להפוך את בת –ים עיר תרבות מעצבת ומשפיעה.

''כתובת תיאטרון נוצר: האנגר 1 - אזור העסקים בת-ים רחוב הקוממיות פינת רחוב יצחק נפחא
משך ההצגה: כשעתיים וחצי.
מחיר 75-130 ₪ הנחות מיוחדות לתושבי בת ים/גמלאים/חיילים/סטודנטים
להזמנת כרטיסים: 054-4609286, 03-6350772
'''

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לינה בלס יחסי ציבור ותקשורת.