מפרסם: מוזיאון ישראל
תאריך: 07/08/2012 17:57
נושא: קריירה
ריטה קרסטינג
ריטה קרסטינג
הודעה לעיתונות

מינויים חדשים במוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל מכריז על שני מינויים של אוצרים בכירים באגף אדמונד ולילי ספרא לאמנויות
מירה לפידות מונתה לתפקיד אוצרת ראשית לאמנויות
ריטה קרסטינג מונתה לאוצרת לאמנות עכשווית

7.8.12, ירושלים – מוזיאון ישראל הודיע היום על מינוייה של מירה לפידות לאוצרת ראשית לאמנויות ע"ש יולה וז'אק ליפשיץ. לפידות, ששימשה אוצרת באגף לאמנויות ויד ימינה של האוצרת הראשית לאמנויות במוזיאון ישראל מאז 2003 מתמנה לתפקיד במהלך של חילופי דורות במוזיאון, עם פרישתם של מספר אוצרים ותיקים.

ריטה קרסטינג מונתה לתפקיד אוצרת לאמנות עכשווית ע"ש משפחת לנדו, לשעבר מנהלת הקונסטפראיין
(Kunstverein) של ריין לנד וסטפאליה בדיסלדורף והיום אוצרת לאמנות עכשווית בהולנד. קרסטינג תיכנס לתפקידה ב-10 באוקטובר 2012.

עד כה מילאה את התפקידים סוזן לנדאו, שתכהן מאוגוסט בתפקיד מנכ"ל ואוצרת ראשית של מוזיאון תל אביב.
המוזיאון הכריז על מינוייה של מירה לפידות לתפקיד אוצרת ראשית באגף אדמונד ולילי ספרא לאמנויות הכולל עשר מחלקות אוצריות: אמנות אירופה, אמנות מודרנית ועכשווית, אמנות ישראלית, אמנות אפריקה, אוקיאניה ויבשת אמריקה, אמנות אסיה, עיצוב ואדריכלות, צילום ורישומים והדפסים.
מירה לפידות (41) עובדת במוזיאון ישראל משנת 1997 ומילאה בו שורה של תפקידים.האחרון שבהם אוצרת לאמנויות ועוזרת לאוצרת הראשית לאמנויות, תפקיד ששימשה בו קרוב לעשור. ללפידות היה תפקיד מפתח בתכנון האגף לאמנות במסגרת מיזם ההתחדשות של המוזיאון בשנת 2010, כולל עיצוב תצוגות הקבע ותערוכות מאוספי האגף לאמנויות. מירה לפידות אצרה במוזיאון תערוכות ובהן: "יפן זה כאן: באמנות ישראלית עכשווית" (2006) ו"סימני חיים" (2008) . בימים אלה עובדת על תערוכת יחיד גדולה שתוקדש לעבודתה של יהודית סספורטס ותיפתח במאי 2013. לפידות נולדה וגדלה בירושלים, היא בעלת תואר בכימיה ובתולדות האמנות מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שם היא משלימה כעת את לימודי התואר השני בתולדות האמנות.
על מינוייה של לפידות אמר ג'יימס סניידר, מנכ"ל מוזיאון ישראל ע"ש אן וג'רום פישר:
"אנו שמחים על כך שמירה לפידות, מהדור הצעיר שגדל והתפתח במוזיאון, מחליפה את סוזן לנדאו בתפקיד אוצרת ראשית לאמנויות. למירה היכרות מעמיקה עם אוספי המוזיאון ובזכות הידע שלה, ההכשרה שקיבלה והניסיון העשיר שצברה היא תוכל להוביל את המוזיאון הלאה".

ריטה קרסטינג, (43) מונתה היום לאוצרת לאמנות עכשווית.
בעשור האחרון אצרה קרסטינג תערוכות רבות בגרמניה. הבולטות שבהן ב-2011 abc – about painting שבה הוצגו בתחנת הרכבת גלייסדריק בברלין 130 אמנים בינלאומיים שמיוצגים על-ידי 120 גלריות. היא גם יזמה והקימה אוסף של אמנות עכשווית במוזיאון קונסטפאלאסט בדיסלדורף ובנתה את אוסף האמנות העכשווית בעבור משרד התרבות של נורדריין-ווסטפאליה. קרסטינג ניהלה את הקונסטפריין (איגוד האמנות) של הריין לנד ווסטפאליה בדיסלדורף, מוסד האמנות הוותיק ביותר בעיר, בשנים 2007-2001 והיתה חברה בוועדת הרכישות של אוסף האמנות הלאומי של גרמניה בשנים 2007-2003. בתקופת כהונתה בקונסטפראיין היא פיקחה על שיפוץ המוזיאון לאמנות ואצרה תערוכות רבות, ובהן Zero Gravity ב-2001, תערוכה קבוצתית שהוצגו בה עבודות מאת איזה גנצקן, מרטין קיפנברגר וולפגנג טילמנס ועוד, וכן תערוכות-יחיד של האמנים טסיטה דין, רינקה דייקסטרה, סם דורנט וריצ'רד רייט.
קרסטינג השלימה את לימודי התואר השני באמנות באוניברסיטת קלן. כאוצרת לאמנות עכשווית באגף לאמנויות במוזיאון ישראל היא עתידה להרחיב את תכנית האמנות העכשווית הניצבת בחוד החנית של התחום, ובכלל זה רכישות ותערוכות, וכן לשמר ואף לפתח עוד את הקשרים הענפים של המוזיאון עם אמנים ועם אספנים.
על מינוייה של קרסטינג אמר ג'יימס סניידר, מנכ"ל מוזיאון ישראל ע"ש אן וג'רום פישר:"אחרי חיפוש בארץ ובחו"ל, אנו שמחים שאיתרנו את ריטה קרסטינג לתפקיד – היא תמשיך במסורת המרשימה שלנו של מחויבות לאמנות עכשווית ולאמנים עכשוויים בינלאומיים ותביא אתה אל המוזיאון את הפרספקטיווה הרחבה הבינלאומית המהותית לנו כל-כך. אנו מצפים לקשרים החדשים שקרסטינג תרקום שיוסיפו ויחזקו את התכנית העשירה שלנו בתחום האמנות העכשווית הבינלאומית".
קרסטינג: "אני נרגשת להמשיך את המורשת של מוזיאון ישראל בזיהוי כוחות אמנות חדשים ובהצגה של אמנים מוכרים ובולטים. דווקא בירושלים, העיר בעלת ההיסטוריה המורכבת והמפוארת, חשוב לראות את העשייה התרבותית העכשווית בתוך הקשר".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מוזיאון ישראל.