הבלוג של Scooper בנושאי מדיה, תקשורת, אינטרנט ותוכן גולשים

אנשי יחסי הציבור יצאו משפיעים ברשימת 100 המשפיעים בתקשורת 2011

23 בינואר 2012 מאת Scooper

חגית ברונסקי, מגזין "פירמה" של גלובס, ינואר 2012:

בהתאם לקלישאה הקלאסית, הגורסת שכל משבר הוא גם הזדמנות, נוכחנו לגלות בשנה החולפת כי משבר של מישהו אחד היה הזדמנות עבור מישהו אחר. גם במהלכים שיווקיים גדולים ומשמעותיים ראינו חברות שהעדיפו לשמור בקופה את מיליוני השקלים שהיו יכולים לשמש לקמפיינים פרסומיים נרחבים, ובמקומם השקיעו במהלכי יח"צ. החיסכון במקרה זה היה משמעותי, בעיקר היות שמשרדי יחסי הציבור חיים על ריטיינר חודשי ועובדים כל השנה, ולא רק ב"פולסים" של קמפיינים. כמה מהלכים העלו את המשרדים שהובילו אותם אל הכותרות וחידדו את השפעתם בענף. השנה לא מדובר בחשודים המיידיים, משרדי הענק שמככבים בדירוג המשפיעים בכל שנה, אלא דווקא במשרדים שהתמחו בתחום מסוים או שהתמודדו עם השקות ענק ומשברי ענק. כי ב-2011 הכל קרה בגדול. לטוב ולרע.

שלמור תקשורת שנה של פרויקטים גדולים

משרדה של אירינה שלמור הוא מהמשפיעים בענף, בין היתר בגלל מספר התקציבים שהוא מאגד, והעובדה שחלקם שייכים לחברות מובילות במשק. השנה האחרונה הייתה אינטנסיבית עבור המשרד, בעיקר משום שכל פרויקט שבו נגע היה בעל השפעה וחשיבות גדולה.

כך למשל, משבר הקוטג' של תנובה, לקוחה ותיקה של המשרד, נוהל על ידי שלמור וצוות השותפות מתוך אסטרטגיית ספיגה, תחת התקפות תקשורתיות כמעט בלתי אפשריות. במקביל, ניהל המשרד את ההשקה הגדולה ביותר מאז החדרת H&M, של רשת הרהיטים האוסטרית קיקה. בתחום האופנה הושקו קולקציות ורסצ'ה ואלבר אלבז ל-H&M, ובתחום התיירות נמשך המינוף של דוד פתאל כמלונאי שהוא גם חביב הקהל, עם השקת מלון בברלין.

בתחום הלקוחות הפיננסיים ליווה המשרד שורת אקזיטים שעשתה קרן jvp של אראל מרגלית, ואת צמיחתו של בנק אגוד.

יפה אפרתי פעילות נמרצת

גם השנה המשיכה יפה אפרתי בפעילות יחד עם בנק מזרחי טפחות ודביר, במסגרת קונספט "הבנקאות ההיברידית".

גם המשרד הזה לא הצליח לחמוק ממלחמות השיווק ומהמאבקים החברתיים שבהם לקחו חלק כמה מלקוחותיו. במלחמת הבייגלה הדקים, למשל, יצגה אפרתי את יוניליוור עם המותג "דקים דקים"; במשבר הקוטג' הובילה את האסטרטגיה התקשורתית של טרה, ולאחר שקיבלה את התקציב של גלידות שטראוס הובילה את המאבק על נתחי השוק גם בחזית הקרה הזאת.

גלאי תקשורת כן, אדוני ראש הממשלה

המשרד המנוהל על ידי יגאל וצוקי גלאי היה עסוק השנה בטיפול בלקוח המשמעותי והגדול ביותר שלו: משרד ראש הממשלה. במסגרת זו טיפל המשרד במשימת קידום התוכנית הממשלתית להסדרת התיישבות הבדואים בנגב (יישום דוח גולדברג). כמו כן טיפל המשרד בוועדה להיערכות לרעידות אדמה (תמ"א 38) ובתוך כך זכה בתקציב היח"צ של המשרד לתשתיות לאומיות. בתחום התרבות מחזיק המשרד בתקציב עוגן של גלובוס גרופ.

שלום תל אביב טיפול נמרץ במשברים

באופן סמלי גם שלום תל אביב, משרדו של זמיר דחב"ש ושותפתו רינת פרידמן, ניהל משברים קריטיים ובמקביל זכה לכמה תקציבי עוגן אסטרטגיים. אחד הלקוחות שהעסיקו את דחב"ש סביב השעון בשנה האחרונה היה קרן אייפקס, הבעלים של חברת תנובה, והיו"ר לשעבר זהבית כהן. המשמעות הייתה טיפול צמוד, מפרוץ חרם הקוטג' ועד התפטרותה של כהן, דרך המאבק להסטת האש מקרן ההשקעות. עוד בגזרת המשברים - המשרד טיפל בהתנהלות התקשורתית סביב השריפה באיקאה.

השנה קיבל המשרד את תקציבי חברת צים, גינדי ת"א, הפילהרמונית, AIG, חברת רציו ו-012 סמייל.

דניאלה רייבנבך מהלכים משמעותיים בענף הקמעונאות

שנה משמעותית הייתה גם לדניאלה רייבנבך, שניצחה על כמה מהלכים משמעותיים בענף הקמעונאות, בהם השקת רשת ההנעלה הזולה payless של משפחת סקאל, השקת הרכב ניסאן ג'וק, שנחשב להצלחה שיווקית, והשקת המותג לצעירות מלאות מבית רשת ml, מותג שהקונספט שלו נהגה במשרד של רייבנבך. עוד מהלך שזכה לחשיפה משמעותית ונחשב לפורץ דרך הוא סדרת ההופעות של המותג גולברי בקיסריה ללקוחות החברה.

לגלריית הלקוחות של המשרד הצטרפו חברות חדשות בתחום התעשייה, בהן קבוצת נירלט וקבוצת הארגז, רולטיים, נעלי סקופ, ספורט ורטהיימר, ומלונות רימונים.

דני לוי תקשורת מדיה סנטר

השנה ביסס משרדו של דני לוי את מעמדו כמוביל בתחום התקשורת, עם קבלת תקציבי היח"צ של ערוץ 9, ynet, הרדיו החרדי קול ברמה וסוכנות ADD של ירון ליכטנשטיין. גם בתחום הקמעונאות רשם המשרד הצלחה, עם רשת מחסני כמעט חינם של האחים עדי ורני צים, שיצאו להנפקה שהוכתרה כ"הנפקת השנה" על ידי אנליסטים.

במשרד הוקמה גם מחלקת אופנה חדשה ובה נקלטו עשרה לקוחות חדשים, בהם לי קופר.

זאביק דרור הלקוחות נהנו מחשיפה רבה

שנת 2011 הסתיימה עם תמונות המוכרות לנו כל כך, של קונים המחרפים את נפשם בהסתערות על דלתות של רשת בינלאומית חדשה שהגיעה לישראל. אחרי שארבעה משרדים התחרו על התקציב האטרקטיבי של חברת FOREVER 21, זכה בו המשרד של דרור, ויצר עבורו חשיפה והייפ, עם תמיכה דלה בלבד של פרסום.

עוד טופלה במשרד השנה עסקת הרכישה של לחם ארז, וכן מינוף הצלחת ההנפקה המוצלחת של סודה סטרים בנאסד"ק לטובת חיזוק המותג בתחום הצרכנות בישראל. עוד ברמה הצרכנית נערכו השקה לבירה בזלת ופעילות לחיזוק תחום הלייף-סטייל של חברת איי-דיגיטל, יבואנית אפל בישראל.

זאביק דרור הצליח השנה גם לשלוף החוצה, בפינצטה כמעט, את הזמר משה פרץ מתוך המרוץ לצמרת של הזמרים הים-תיכוניים ולמקם אותו בפריים טיים.

השנה של דרור הסתיימה עם משבר קריסתו הכלכלית של הספר שוקי זיקרי. חרף הסיקור התקשורתי השלילי, זיקרי עצמו זכה להדגשה חיובית של אישיותו.

גיל-עד תדמית אסטרטגיה של רכישות

זה כמה שנים שמשרד גיל-עד תדמית, בבעלותם של גילי כהן ואורן פלדמן מקבוצת G, צומח במספרים דו-ספרתיים וגם השנה הוא העמיק את חדירתו לענף היח"צ, באמצעות אסטרטגיה של רכישות. במסגרת זאת נרכש משרד היח"צ של גלי זנדר שעוסק בהיי-טק ובאמנות, ונערך מיזוג אסטרטגי עם משרדה של איב קרן, שמתמחה בתחום הלייף-סטייל והצרכנות. יחד, הקימו את חברת WOW, שמתמחה במחקרים ובשיווק לנשים.

בין התקציבים החדשים שנוספו למשרד השנה, נמצאים ג'ונסון אנד ג'ונסון, שסטוביץ' מזון וקוסמטיקה, וחברת דקסל פארמה.

עם המהלכים הגדולים שהוביל המשרד השנה אפשר למנות את מהלך "פפסי מקס ביג ספנדר", שעודד את הלקוחות להיכנס לפייסבוק ולהציע רעיונות לבזבוז מיליון שקל, השקת מסעדת התרנגול הכחול ופעילות היח"צ למועדון הלקוחות של קלאב סיאט.

עוד בלטו השנה:

משרדים בולטים נוספים, משרדו הותיק של צבי וילדר שהיה פעיל השנה רבות בתחום הנדל"ן השוקק, איתן לוינשטיין, שפעיל בתחום המלונאות ומשרדה של ליאת אריאב, שטיפל בהשקת סניף הדגל החדש של המשביר לצרכן בירושלים.

אין תגובות לפוסט "אנשי יחסי הציבור יצאו משפיעים ברשימת 100 המשפיעים בתקשורת 2011"

    על מנת להגיב עליך תחילה להזדהות או להרשם לאתר.