כרמיאל - עיר נקיה מעישון
כרמיאל - עיר נקיה מעישון
הודעה לעיתונות

כרמיאל עיר נקייה מעישון

בישיבת מועצת העיר האחרונה הודיע ראש העיר עדי אלדר כי כרמיאל נצטרפת לפרויקט ייחודי ברמה הארצית והבינלאומית הקשור בבריאות הציבור :" ד"ר מיכל דר ברופאה המחוזית של משרד הבריאות יזמה פרויקט ייחודי המסייע ומעודד מניעת עישון. היא הציגה בפני את המודל יחד עם חיים ליפא שבנה מודל בהתאם לתפיסת הפרויקט, מודל "עיר נקייה מעישון" .

בפתיחת ישיבת המועצה הציגו ד"ר דר וחיים ליפא את המודל והמועצה הסכימה פה אחד להצטרף אל התהליך.

פרויקט חשוב מצטרף אל סדרה רבת שנים של פרויקטים שמטרתם שיפור איכות החיים והסביבה. עיריית כרמיאל הנהלתה ועובדיה חרטו על דיגלם יסודות חשובים מאוד של איכות שרות המעמידים את התושב במרכז העשייה הציבורית.

תהליך השיפור המתמיד אשר שולב בתרבות הארגונית שלנו הוא חלק ממערך כולל בו לוקח חלק גם הציבור.

התחייבותנו לניהול "עיר איכות" הצליחה בשל מעורבות מלאה של העובדים בכל הרמות ושותפות עשייה, מתוך הזדהות מלאה והכרה בחשיבות ערך השרות.

ראש העיר הוסיף ואמר :"בימים אלו התחייבנו לשלב נוסף במימוש "ניהול עיר איכות" והצטרפנו לפרויקט הנקרא "כרמיאל עיר נקייה מעישון", מדינת ישראל קבעה ועדכנה לאורך השנים מדיניות של סביבה נקייה מעישון ונתנה ביטוי חוקי מחייב להגבלת עישון במקומות ציבוריים ובמקומות עבודה.
כחלק ממגמת שיפור וקידום אמנת השרות שלנו וכחלק ממדיניות ניהול עיר איכות הצטרפנו לפרויקט משותף עם הרופאה המחוזית במשרד הבריאות שמטרתו להטמיע בתרבות הארגונית שלנו, ובעיר כולה, ערכים נוספים של שמירה על בריאות הציבור".

נושאים הקשורים לאיכות החיים מטופלים על ידי העירייה כל העת ובתוך כך הקפדה על מניעת זיהום אויר ומקורות טבע , מיחזור ועוד.

הצהרה והתחייבות של כרמיאל כעיר נקייה מעישון, מחייבת את העירייה לשלב תכניות מניעה מעישון בכל מוסדות החינוך הפורמאלי והמשלים, בכל הרמות ולטפל באופן יסודי גם בתחום הגמילה מעישון.

הכוונה היא כי הפעילויות הקשורות למניעה, גמילה ואכיפה, יוטמעו בתרבות הארגונית בקרב העירייה וגופים שונים אחרים בעיר כמו מערכת החינוך, ובתקני האיכות, באופן מובנה וקבוע ויקבלו ביטוי מחזורי בתכניות העבודה השנתיות ובתקציב.

אין ספק כי פעילות זו של עיריית כרמיאל תהווה דוגמא ומופת לכלל הרשויות המקומיות בארץ.

כהליך מקדים של הפרויקט ועל מנת ליצור בסיס נתונים ראשוני, אותו אפשר יהיה להשוות בהמשך ולמדוד אחוזי הצלחה במיגור נגע העישון. קיבלו עובדי העירייה לפני מספר חודשים, שאלון שהוכן ע"י משרד הבריאות אותו הם התבקשו למלא ולהעביר לגורמים המקצועיים על מנת לנתחם ולסמנם כבסיס התחלתי לפרוייקט.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית כרמיאל.