מפרסם: דוניצה תקשורת
תאריך: 19/07/2009 11:55
עדכון: 19/07/2009 11:56
נושא: אינטרנט ודיגיטל, ילדים ונוער
הודעה לעיתונות

איגוד האינטרנט מפרסם המלצות להורים: כך תעזרו לילדכם לגלוש באופן בטוח ברשתות חברתיות

החופש הגדול נכנס להילוך גבוה, איגוד האינטרנט הישראלי העלה לאתר האיגוד סידרת המלצות מעשיות להורים המסבירה להם איך ניתן להיות מעורבים על מנת לעזור לילדיהם לגלוש ברשתות החברתיות באופן בטוח. ההמלצות מכונות בעיקר להורים לילדים טרום גיל ההתבגרות, אך בהחלט יכולים לשמש הורים לטווח גילאים רחב. ההמלצות להורים למתבגרים - בקרוב.

ההמלצות הינן פשוטות להבנה ויישום ומתמקדות בין השאר בחשיבות הכרת עולם הידע בו חיים הילדים. צביה אלגלי, מחברת ההמלצות ויועצת איגוד האינטרנט לשימוש נבון ברשת רואה חשיבות רבה בהיכרות של ההורה עם הרשתות החברתיות בהן הילד מחזיק 'פרופיל': "גלוש ברשתות החברתיות של ילדך כדי להתרשם מיהם החברים שם, מה תחומי הענין שלהם והאם זוהי סביבה מתאימה עבור ילדך לגלוש בה", היא מציעה להורים ומרחיבה בטיפים חשובים נוספים, דוגמת התמודדות עם העלאת תמונות של הילד על ידיו או ע"י גורמים אחרים, בדיקה של מאפייני הפרטיות שיש לכל רשת חברתית ושינוי שלהם במקרה הצורך ובתיאום עם הילד.. (מי יכול לראות את ה"פרופיל" שלך, מי יכול לראות את מה שאתה כותב על הלוח - wall.)

נושא נוסף שעליו ניתן הדגש הוא הגברת השיח ועידוד השיתוף של ההורה עם ילדו. "חשוב לעודד ילדים לספר על חוויות של מפגשים ברשת החברתית, האם מדובר בילדים דומים להם, שונים, מתעניינים באותם התחומים, מוכרים או לא מוכרים. שיחה על חוויות הגלישה תספק לכם ולילד במה לשיתוף גם בחוויות שאינן נעימות. הסבר לילדך שפגיעה והטרדה באמצעות האינטרנט היא אסורה, מזיקה ולא חוקית. חשוב לעשות זאת על מנת שהילד יבין שאסור לאיש לפגוע בו, ובאותה מידה אסור לו לפגוע באחרים."

"אין תחליף להגברת הסמכות ההורית, בד בד עם מתן בידיהם כלים מתאימים למימוש סמכות זו", אומרים באיגוד האינטרנט. "הצורך היחיד העולה מן השטח הוא הצורך בהגברת מודעות של הורים, מורים וילדים לשימוש נבון באינטרנט והבהרת המסר כי ניתן וחשוב להתמודד עם הנושא בצורה אקטיבית ובאפשרותם להתקין תוכנות סינון."

ניתן להוריד את סט ההנחיות המלא מאתר האיגוד בכתובת:
http://safe.org.il/content/view/182/1

מוקד מידע נוסף לגלישה בטוחה ברשת לצעירים ולהורים נמצא בכתובת: http://safe.org.il

לפרטים נוספים: נחום דוניצה/אפרת ברק 03-5167336

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דוניצה תקשורת.