בתמונה: שלי חושן, נשיאת "אגודת יד ביד"
בתמונה: שלי חושן, נשיאת "אגודת יד ביד"
לוגו "אגודת יד ביד"
לוגו "אגודת יד ביד"
הודעה לעיתונות

שלי חושן, המסייעת ל-50 ילדי זרים במסגרת 2 בתים חמים, פנתה בקריאה נרגשת לשר הפנים אלי ישי "אל תגרש את ילדי הזרים"

אתמול בערב, 18 באוקטובר, פנתה שלי חושן, מייסדת ונשיאת "אגודת יד ביד", המפעילה 2 מתוך 9 הבתים החמים למען ילדי הזרים, במכתב נרגש לשר הפנים אלי ישי בבקשה לא לגרש את ילדי הזרים. במכתב היא מספרת על זיכרונות ילדותה מתקופת מלחמת העולם השנייה, ומזמינה את השר לבקר בבתים החמים ולפגוש את הילדים כדי לשנות את דעתו ולא לגרשם.

לצורך הכתבה, ניתן לשלב גם ראיון עם המיועדים לגירוש, אדי ובנו יהודה, שנולד בארץ ושוהה כיום ב"בית החם" של "אגודת יד ביד".

"...אני יודעת מה זה אומר להיות ילד נרדף...חיים של פחד, חרדה ומסתור לצד תקווה, אמונה וציפייה שהסיוט הזה יגמר. ובסוף הוא נגמר. וכבר כשהייתי בהסגר נדרתי נדר, שכשאצא מכאן ואגדל, אפתח בית חם לילדים סובלים. היום, אנו קוראים לזה "ילדים בסיכון גבוה"...ובשנת 1982 הגשמתי את החלום: ייסדתי את אגודת "יד ביד" ופתחתי בתים חמים לילדים בסיכון גבוה", כתבה שלי חושן.

"2 מתוך 9 הבתים החמים של "אגודת יד ביד" קולטים כ-50 ילדי זרים בת"א-יפו. מדי יום אנו פוגשים אותם מלאי חרדה ואי-נחת. לעתים קרובות "נעלמים" ילדים, ובאים אחרים במקומם. אלו שעדיין נמצאים איתנו פוחדים מאוד שגם זמנם קצוב, ויום אחד כבר לא יוכלו לפגוש את חבריהם. חווית האי-וודאות שלהם אופפת אפילו אותם – והם כל כך רכים בשנים. בשבילי, ילד הוא ילד. יהודי, ערבי, או זר. כל ילד יקבל אצלי קורת גג מעולם חיצוני שמתאכזר אליו. השליחות שלי בעולם הזה היא למנוע מאותם ילדים להרגיש את מה שעבר עלי כילדה בזמן מלחמת העולם השנייה כשהייתי עם משפחתי במחנה הסגר שעל יד נהר הדנובה, בעודנו ממתינים להישלח לאושויץ", כתבה שלי חושן.

שלי חושן חותמת את מכתבה במילים: "משהחלטתם בעבר לקלוט את הזרים והם הפכו לבני הארץ הזו, עובדים, לומדים ומביאים ילדים לעולם, לא תוכלו לגרשם במחי יד. אנא כבוד השר, אני מזמינה אותך בשמי ובשם הילדים הזרים לבוא אלינו לבתים החמים. אולי אם תיפגש איתנו תוכל לשנות את דעתך, ולבחון דרכים חלופיות לגורלם המר. בידך הכוח לשנות ולעשות. הרי, אנו יודעים שאתה כאיש מאמין יודע שעזרה לזולת היא מצווה חשובה מאין כמוה".

****************************************************************************************
"אגודת יד ביד" תערוך בעוד שבועיים מופע התרמה
ההכנסות קודש לפתיחת השנה ב-9 הבתים החמים של האגודה, בהם שוהים ילדים קטנים בסיכון גבוה.

במופע "בין ברודווי לשאנז אליזה" תשתתף הזמרת ג'ודי בכר בליווי נגני התזמורת הקאמרית הישראלית, בניצוחו ובניהולו המוסיקלי של הפסנתרן והמעבד ג'קי סיבליה, ובהנחיית עמוס אטינגר.

יום שני, 2 בנובמבר, בשעה 20:00, בית ציוני אמריקה, אבן גבירול 26 ת"א
אגודת הידידים של אגודת "יד ביד" בראשות עו"ד דודי גילת נמצאת בעיצומה של מכירת הכרטיסים, אותם ניתן לרכוש במשרדי אגודת "יד ביד" בטלפון: 03-6203141. מחיר הכרטיס במכירה מוקדמת 200-400 ₪.

בברכה,

טבצ'ניק – MARCOMPRO
נילי טבצ'ניק, מנכ"ל: 050-8567861
טלפון: 03-9247748
פקס: 03-9243028
גונן 15 קריית מטלון, ת"ד 7656, פתח תקווה 49170
www.marcompro.co.il
[email protected]
הערה: למענה מיידי עדיף ליצור קשר טלפוני בנייד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- טבצ'ניק - PROMARCOM.