מפרסם: דוניצה תקשורת
תאריך: 15/11/2009 11:00
נושא: אינטרנט ודיגיטל
לוגו איגוד האינטרנט הישראלי
לוגו איגוד האינטרנט הישראלי
הודעה לעיתונות

פתחו יומנים: יום אחד ברשת OneWebDay 2009 בישראל

בלב האירוע, יזמו איגוד האינטרנט, להב"ה והמעבדה לחדשנות במדיה של בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, תחרות ארצית, במסגרתה כ-1000 תלמידים יתכננו, יעצבו ויפיקו סרטונים ומשחקים שהמסרים שלהם עוסקים בעידוד לשימוש נבון ברשת והגברת המודעות לזכויות הילד /ה במלאת 20 שנים לאמנת זכויות הילד.

האירוע העולמי השנתי הרביעי של "יום אחד ברשת - OneWebDay" יתקיים בישראל ב-20.11.09 - בו מציינים ברחבי העולם את יום הילד הבינלאומי. במסגרת חגיגות הארוע, יזמו איגוד האינטרנט הישראלי , להב"ה והמעבדה לחדשנות במדיה של בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, תחרות ארצית ב-13 יישובים בהם פועלים מרכזי להב"ה. התחרות תתחיל בתאריך ה-20.11 - יום הילד הבינלאומי ותסתיים ב-10.12 - היום הבינלאומי לזכויות האדם.

משתתפי התחרות, כ-1000 תלמידים מכיתות ד'-ו, ילמדו במרכזי להב"ה ברחבי הארץ כיצד לתכנן, לעצב ולהפיק סרטונים ומשחקים שהמסרים שלהם עוסקים בעידוד לשימוש נבון ברשת והגברת המודעות לזכויות הילד. היצירות יועלו על ידי התלמידים לאתר "סקרץ'" העולמי. מתוך היצירות, תבחר כל כיתה את היצירה הנבחרת שלה שתתמודד בתחרות הארצית. שותפים להטמעת המסרים: המחלקה לזכויות התלמיד במשרד החינוך ומחלקת החינוך באגודה לזכויות האזרח בישראל.

מטרת "יום אחד ברשת" היא לחגוג את שיתופי הפעולה והקשר האנושי שרשת האינטרנט מאפשרת ולתת ביטוי לצדדים החיוביים של הרשת. "זהו יום בו כל אחד ואחת במרחבי העולם הפיסי יכולים להשתתף ולשתף ברמה האישית, הארגונית והארצית את שפע האפשרויות שמזמנת הרשת", אומרת נאוה גלעד מאיגוד האינטרנט הישראלי.

הציבור מוזמן לצפות ביצירות ולבחור את היצירות הזוכות בין התאריכים 15-21.12.09. בין הפרסים שיחולקו לזוכים יהיו פרסים כיתתיים:
פרס ראשון – תלמידי הכתה הזוכה יקבלו נגני MP3.
פרס שני – תלמידי הכתה הזוכה יקבלו מחזיקי מפתחות דיגיטליים 1.5".
פרס שלישי – תלמידי הכתה הזוכה יקבלו כונני DiskOnKey.

איגוד האינטרנט הישראלי
איגוד האינטרנט הישראלי הינו גוף בלתי תלוי הפועל ללא מטרת רווח למען התפתחות והטמעת האינטרנט בארץ. האיגוד מייצג את ישראל במסגרות בינלאומיות בעלות חשיבות רבה לקביעת עתיד האינטרנט ומעורב בנושאים רבים, דוגמת רישום שמות מתחם בסיומת ישראלית, קידום מערכות פתוחות ופרויקטי קוד פתוח, עידוד ותמיכה בקבוצות משימה בנושאי נגישות לבעלי מוגבלויות, הגנה על ילדים מתכנים פוגעניים ברשת, ואינטרנט לגיל השלישי. האיגוד מהווה גם שלוחה של איגוד האינטרנט העולמי (Internet Society). כמו כן מפעיל האיגוד את משרד ה-W3C הישראלי. נשיא האיגוד: רימון לוי. אתר אינטרנט: "http://www.isoc.org.il"

פרוייקט להב"ה
יחידה במשרד האוצר הפועלת לצמצום הפער הדיגיטאלי בחברה הישראלית. במסגרתה הוקמו 13 מרכזי תקשוב ברחבי הארץ. החזון הוא צמצום הפער הדיגיטאלי בחברה הישראלית ומתן הזדמנות שווה לקבוצות הגיל השונות באוכלוסייה. הפעילות המוצעת בלהב"ה הינה עשירה ומגוונת בה נחשפת האוכלוסייה המקומית לטכנולוגיית המידע באמצעות קורסים וסדנאות , המרכזים פועלים במשך רוב שעות היום ומספקים שירותי הדרכה לכלל האוכלוסייה ללא תשלום . http://www.lehava.gov.il/

המעבדה לחדשנות במדיה, בית-ספר סמי עופר לתקשורת, המרכז הבינתחומי הרצליה
המעבדה פועלת כמעבדת מחקר, המשלבת פיתוח יצירתי של אבות טיפוס עתידיים בתחום המדיה והטכנולוגיה עם מחקר אקדמי המתמקד בהשפעות הטכנולוגיה על התרבות והחברה, בדומה לתהליך היצירה והחדשנות בו משתמשים ב - MIT Media Lab, מעבדת החדשנות היוקרתית של MIT בבוסטון שבארה"ב. Scratch הינה סביבת יצירה דיגיטאלית חינמית שפותחה במעבדת המדיה של MIT בארה"ב כדי לקדם חזון של חברה יצירתית יותר בה צעירים לוקחים חלק פעיל ביצירת המדיה. המעבדה לחדשנות במדיה בבינתחומי הרצליה מקדמת את סביבת סקראץ' בישראל.

המחלקה לזכויות התלמיד – משרד החינוך
חוק זכויות התלמיד נחקק בשנת 2000 , נתמך על אמנת זכויות הילד,חוקי חינוך, חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוקים אחרים המגינים על ילדים ובני נוער.

כוונתו של החוק להבטיח את זכויות התלמידים הנמצאים בסמכות וברשות עובדי ההוראה, יחס של כבוד הנו חלק מרכזי מאוד בתפיסה החינוכית -תרבות הזכויות בבית הספר, והוא תנאי הכרחי לקיומן של זכויות כל השותפים לחינוך :תלמידים, מורים,הנהלה,הורים, קהילה. http://www.education.gov.il/Zchuyot

מחלקת החינוך באגודה לזכויות האזרח בישראל
מטרת החינוך לזכויות אדם היא רב-תכליתית: להקנות ידע, הבנה ויכולת ניתוח, לקדם את היכולת לקיים דיאלוג עם אחרים (גם בעלי דעות אחרות), לעודד את ההבנה, ההערכה והכיבוד של תרבויות אחרות ולהפנים תפיסת עולם של זכויות אדם כנחלת כלל בני האדם. מדובר, אפוא, הן בלימוד עיוני והן בהקניית עמדות, ערכים ורגישות לנושא. http://www.acri.org.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דוניצה תקשורת.