מפרסם: רכבת ישראל
תאריך: 10/10/2010 09:01
נושא:
מבפנים
מבפנים
עומדת בתחנה
עומדת בתחנה
הודעה לעיתונות

חברת הרכבות הבינלאומית 'בומברדיה' היא הזוכה במכרז רכבת ישראל לאספקה של 78 קרונות רכבת חדשים

ההסכם בעלות של כ-700 מלש"ח, הושג לאחר מו"מ מאומץ במסגרתו הושגו הנחות משמעותיות והוקדם זמן אספקת הקרונות.

ועדת המכרזים העליונה של רכבת ישראל, בראשות מנכ"ל החברה, קבעה את זכייתה של חברת 'בומברדיה' במכרז לרכש קרונות מסוג Double-Deck (רכבת קומותיים). המכרז נעשה כחלק ממהלך מקיף של רכבת ישראל לשיפור השירות לנוסעים - הפעלת קווי נסיעה חדשים והגדלת תדירות נסיעת הרכבות.

חברת 'בומברדיה' תספק לרכבת ישראל 78 קרונות מסוג Double-Deck, ובהם קרונות נוסעים רגילים (DDTC), קרונות לנכים (DDTHC) וקרונות כוח (DDPC). העסקה, בהיקף של כ-700 מלש"ח, נחתמה לאחר מו"מ של מספר חודשים, במסגרתו הושגו לרכבת הנחות של 15-20%, הוקדמו לוחות הזמנים וניתנה לרכבת גם הנחה על רכישה נוספת (עתידית) מחברת בומברדיה.

המדובר ב-10 מערכי רכבת חדשים, בעלי 6 קרונות נוסעים (בשונה ממערכי הקומותיים כיום, המכילים 5 קרונות) כולל קרון אחד ייעודי לנכים, ובהם כ-800 מקומות ישיבה בסך הכל. בנוסף, הרכש יאפשר הגדלת קיבולת הנוסעים ב-18 רכבות, באמצעות הוספת קרון חדש למערכי רכבות קיימים של רכבת ישראל. בהתאם להסכמות במסגרת המו"מ בנוגע להקדמת אספקת הקרונות, תקבל רכבת ישראל לידיה את הציוד בהדרגה - החל מנובמבר 2011 ועד לאפריל 2012.

הבחירה האסטרטגית של רכבת ישראל בקרונות Double-Deck נובעת מכמות הנוסעים ההולכת וגדלה משנה לשנה, מהתאמתן של הרכבות לאורכי הרציפים בכל הארץ ובשל היכולת שלהן לאפשר עליה וירידה מהרכבת, בצורה נוחה, גם בתנאי צפיפות. הציוד הנייד החדש צפוי לתת מענה לביקושים הגדלים מדי שנה, אשר צפויים לגדול עם פתיחת הקווים החדשים וסיום הפרויקטים להכפלת המסילות בצפון ובדרום.

יצחק (חקי) הראל: "הגדלת הצי הנייד של החברה, הינו צעד משמעותי בדרך שעושה רכבת ישראל בכדי להדביק את קצב הגידול במספר נוסעי הרכבת ולהיערך מבעוד מועד לפתיחת קווי רכבת חדשים המוקמים בימים אלו, במסגרת תוכנית הפיתוח. אני מקווה שמשרדי האוצר והתחבורה יאפשרו הגדלת מסגרת התקציב המיועדת לרכישת רכבות ויאפשרו לרכבת ישראל לממש את התנאים המשופרים שסוכמו מול "בומברדיה" לרכש עתידי של קרונות נוספים. רכישת רכבות נוספות היא תנאי לניצול מיטבי של ההשקעות האדירות המבוצעות בהקמת מסילות חדשות והכרחית לצורך שיפור השירות עבור ציבור הנוסעים על ידי הפחתת הצפיפות בקרונות, הגברת תדירות הנסיעות והחלפת ציוד ישן.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רכבת ישראל.