מפרסם: g-conversation
תאריך: 25/10/2010 16:03
נושא: בריאות
הודעה לעיתונות

תוכנית מחקר משותפת לסוכרת נעורים (סוכרת סוג 1) בישראל בהיקף תקציבי של 6 מיליון דולר לשלוש השנים הקרובות

הקרן הלאומית למדע בישראל (ISF)וה- JDRF האמריקני (Juvenile Diabetes Research Foundation) מכריזות על
תוכנית מחקר משותפת לסוכרת נעורים (סוכרת סוג 1) בישראל בהיקף תקציבי של 6 מיליון דולר לשלוש השנים הקרובות

הקרן תעודד מחקר בישראל בתחומים מרכזיים בסוכרת נעורים: ריפוי באמצעות תאי ביטא ובעיית מערכת החיסון

ניו יורק, ירושלים, ותל-אביב 25 באוקטובר, 2010
ה-JDRF, הגוף המוביל בעולם בקביעת סדר היום למחקר סוכרת והקרן הלאומית למדע בישראל (ISF) – הגוף המרכזי במימון מחקר בסיסי בישראל, הכריזו לפני מספר ימים על חתימת הסכם למימון מחקרים בתחום סוכרת נעורים בישראל. התוכנית נועדה לעודד מחקרים חדשים בישראל, על ידי חוקרים ישראלים, המתמקדים בהאצת המחקר למציאת מרפא לסוכרת הנעורים.

התכנית החדשה תעניק לחוקרים הישראלים סך של 6 מליון $ למשך שלוש שנים (3 מיליון $ מה- JDRF ו-3 מיליון $ מה- ISF).
התוכנית תתמקד בשתי סוגיות מרכזיות בתחום:
- פיתוח הבנה טובה יותר של התגובה האוטואימונית הגורמת למחלת סוכרת הנעורים ומציאת גישות ריפוי לצמצום או למניעת אותה תגובה חיסונית.
- טיפול בתאי ביטא או בטיפולים המשקמים את יכולת ייצור האינסולין, על-ידי החלפת התאים המייצרים אינסולין, או על-ידי חידושם. המימון יופנה גם למחקרים מאתגרים של ריפוי תאי ביטא, כדי לפתח מקורות חדשים של איי רקמות תאי ביטא להשתלה, ולגילוי יעדים ודרכים חדשות לחידוש תאי הביטא ממקור פנימי בגוף.

התוכנית תופעל למשך שלוש השנים הבאות, כאשר המחזור הראשון של הגשת הבקשות יחל בימים הקרובים: ההצעות המקדמיות יוגשו עד ה-1 בנובמבר 2010, והבקשות במלואן - עד ה-1 בפברואר, 2011. לפרטים נוספים בעניין ההגשה לתוכנית, בקרו באתר הקרן – www.isf.org.il.

"חיזוק המחקר הקליני והביו-רפואי בישראל, הפך בשנים האחרונות לנושא בעל חשיבות גבוהה של הקרן הלאומית למדע (ISF) ", אמר פרופסור בני גייגר, יו"ר ההנהלה האקדמית של הקרן. "אנו שמחים לראות את השותפות שלנו עם ה-JDRF הופכת למציאות, ורוצים להודות לעמיתינו ב-JDRF הבינלאומי, וב- JDRF הישראלי, על שיתוף הפעולה. התוכנית, המשותפת עם ה-JDRF, מתבססת על היוזמה לעידוד המחקר הביו-רפואי בשיתוף קרן לגאסי הריטג' (The Legacy Heritage Fund), מכירה ביכולות המצוינות של מדענים ישראלים בשדה המחקר של סוכרת נעורים , ותהווה צעד חשוב להאצת וקידום המחקר שיקרב אותנו למציאת מרפא למחלה".

"תוכנית זו היא פרי יוזמת מתנדבי האגודה לסוכרת נעורים בישראל (JDRF ישראל)", אמר ישי אילת, יו"ר האגודה לסוכרת נעורים (JDRF) בישראל, " JDRF ישראל גאה בהקמת השותפות עם ה-ISF, שותפות שתמשיך להציב את המדענים הישראלים בחזית מחקר הסוכרת, בדרך למיגור מחלת סוכרת הנעורים. אנו מודים ל-ISF על נכונותו לרתום מאמצים לתחום המחקר בסוכרת סוג 1. אנו הילדים, הבוגרים והורים לילדים הסובלים מסוכרת נעורים בישראל, מברכים בהתרגשות על המחקר המשותף ומצפים בכיליון עיניים ליום בו יימצא המרפא למחלה קשה זו".

"זוהי שותפות שהיא גם הזדמנות מרתקת לתמוך במחקר חדשני שיתגבר על כמה מן המשוכות העיקריות העומדות בפנינו כיום בחקר הסוכרת סוג 1", אמר דר' ריצ'ארד אינסל, מנהל חטיבת המחקר של ה-JDRF. " ה-JDRF תומכת מזה שנים רבות במחקרים של סוכרת הנעורים הנערכים בישראל. בתוכנית זו נרחיב ונבנה על אותם נדבכים, נגייס לשטח כשרונות נוספים מתחום המדע בישראל, ונעזור להחיש ולהתקדם לעבר היעד שלנו, לריפוי סוכרת הנעורים וסיבוכיה".

האגודה לסוכרת נעורים בישראל (JDRF ISRAEL) (סוכרת התלויה באינסולין), נוסדה ב-1981, כסניף הקרן הבינלאומית למחקר סוכרת נעורים (JDRFI). בדומה לארגון הבינלאומי, האגודה בישראל נוסדה על-ידי קבוצת הורים לילדים החולים בסוכרת סוג 1, המקדישים את חייהם למשימה למצוא מרפא לילדיהם. האגודה הישראלית שותפה למסע הכלל עולמי אותו מוביל ה JDRF להאצת מציאת מרפא לסוכרת מסוג 1 באמצעות תמיכה וקידום המחקר.מידע נוסף על האגודה לסוכרת נעורים בישראל ניתן למצוא באתר: www.jdrf.org.il

הקרן הלאומית למדע (ISF) היא הגוף המרכזי כיום התומך במחקר הבסיסי במדינת ישראל. מענקי המחקר של הקרן ניתנים על בסיס תחרותי, על פי מדדי מצוינות מדעית. הקרן מפעילה מערך שיפוט והערכה בין-לאומיים הייחודיים לה הכוללים יותר מ-13,000 מדענים מובילים בארץ ובעולם.
פעילות הקרן מקיפה את כל התחומים: מדעים מדויקים וטכנולוגיה, מדעי החיים והרפואה ומדעי הרוח והחברה. מקבלי המענקים הם חוקרים באוניברסיטאות, במכוני המחקר, במוסדות להשכלה גבוהה אחרים ובבתי החולים.
כ-1,500 מדענים ישראלים נהנים בכל שנה מתמיכת הקרן. תמיכה זו מהווה כשני-שלישים מסך
מענקי הקרנות למחקר בסיסי העומדים לרשות החוקרים בישראל.

תקציבה השנתי של הקרן עומד על כ-80 מליון $. כ-90% מתקציב זה הם הקצבת ות"ת (ועדת התכנון והתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה), יתרת הסכום מגיע מתרומות ישירות, מפרסים מקרנות מיועדות למחקר ומקרנות שמורות המנוהלות על-ידי האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.
מידע נוסף על הקרן הלאומית למדע (ISF), ניתן למצוא באתר [www.isf.org.il ].

JDRF - הקרן העולמית לחקר סוכרת נעורים, ה- JDRF, - הארגון המוביל בעולם בקביעת תחומי המחקר בנושאי סוכרת נעורים, הינה הקרן הפילאנטרופית הגדולה ביותר שתומכת במחקר העולמי של סוכרת סוג 1. ייעודה של הקרן הוא למצוא, באמצעות תמיכה במחקר, מרפא לסוכרת ולסיבוכים כתוצאה מהמחלה.

סוכרת סוג 1 היא מחלה התוקפת ילדים ומבוגרים לפתע, וללא התראה, ועלולה להיות קטלנית. עד שיימצא מרפא, נאלצים חולי הסוכרת מסוג 1, לבדוק את רמות הסוכר בדמם ולהזריק לעצמם אינסולין מספר פעמים ביום, או להשתמש במשאבת האינסולין – בכל יום ויום, כל ימי חייהם. ואף עם הטיפול האינטנסיבי הזה, האינסולין אינו מרפא סוכרת, ואינו מונע בסופו של דבר סיבוכים הרסניים, כמו כשל כלייתי, עיוורון, מחלת לב, שבץ וכריתה. מאז נוסד ב- 1970 על-ידי הורים לילדים הסובלים מסוכרת סוג 1, העניקה הקרן העולמית יותר מ- 1.3 מיליארד $ למחקרי סוכרת ברחבי העולם, כולל למעלה מ- 107 מליון $, שהוענקו בשנה שעברה.

לפרטים נוספים, ניתן לטלפן 1-800-533-CURE (1-800-533-2873), או בקרו באתר [www.jdrf.org ].
האגודה לסוכרת נעורים בישראל – תמי מאור 0505-767967 [email protected]
גילה נאומן-ימיני גיל-עד תקשורת 054.4992575 [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- g-conversation.