הודעה לעיתונות

מסמכים שדלפו מוכיחים: המשטר הסיני משקיע מיליארדי דולרים כדי לרדוף את מתרגלי הפאלון גונג

מסמכים פנימיים של המפלגה הקומוניסטית הסינית חושפים כי לאחרונה החל המשטר הסיני במבצע חדש ל"חינוך מחדש בכפייה" של עשרות מיליוני מתרגלי פאלון גונג בסין. עלות המבצע עשרות מיליארדי דולרים בשלוש השנים הקרובות

סדרת מסמכים פנימיים של המפלגה הקומוניסטית הסינית (מק"ס) שחלקם פורסמו באינטרנט חושפים מבצע חדש שנועד לשנות בכפייה את אמונתם של מתרגלי הפאלון גונג בסין. המבצע מתוכנן להימשך שלוש שנים, הוא מערב מיליוני אנשים וכל זאת בהשקעה כספית של מיליארדי דולרים, כך על פי הרישומים במסמכי המפלגה הקומוניסטית הזמינים ברשת האינטרנט ועל פי אנליזות שערכו לאחרונה שני ארגונים הפועלים למען זכויות האדם של מתרגלי פאלון גונג.

מטרתו המוצהרת של המבצע היא "טרנספורמציה" ("שינוי" באמצעות עינויים ושטיפת מוח) של 75 אחוז ממתרגלי השיטה המוכרים למשטר בסין. לפי הערכות אחרונות מדובר בכ-30 מיליון איש המתרגלים את השיטה בסין, פי 4 מאוכלוסיית ישראל, על אף 11 שנים שבהן מנסה המשטר הסיני להכחיד את מתרגלי השיטה בסין. המבצע קורא לכוחות הביטחון הסיניים להיכנס ל"כפרים ובתים", "לחנך ולכבוש" את מתרגלי הפאלון גונג.

המשטר הסיני משתמש במילה "טרנספורמציה" כדי להנחות את דרגי המשטר השונים בסין לאלץ את מתרגלי השיטה, בכוח ובעינויים, להתכחש לאמונתם ולהצהיר נאמנות למפלגה הקומוניסטית הסינית. כחלק מהליך הטרנספורמציה המתרגל עובר עינויים פיזיים ופסיכולוגיים (דו"ח). המשטר הסיני משתמש במונח מאז החל לדכא באלימות את מתרגלי הפאלון גונג בחודש יולי 1999.

"המסמכים האלה קוראים להתחיל במעקבים, חטיפות בלתי חוקיות, עינויים פיזיים והתעללות פסיכולוגית בקנה מידה מסיבי. המשטר הסיני רוצה לשלול מאנשים באמצעות עינויים את שאיפתם להיות ישרים, טובי לב וסובלניים", אמר דובר הפאלון גונג ארפינג ג'אנג, והוסיף כי "ההתרחשויות ברחבי סין כאילו נלקחו ישירות מ-'1984' של אורוול".

מרכז המידע של פאלון דאפא השיג שמונה מסמכים ממקומות שונים בסין, המתארים מבצע שמטרתו להגביר את מאמצי המשטר הסיני "לשנות" את מתרגלי הפאלון גונג בסין בין השנים 2010 - 2012. שבעה מתוך המסמכים פורסמו באינטרנט, בעוד המסמך השמיני הושג ממקור פנימי שזהותו ומיקומו חסויים מחשש לגורלו.

עלויות המערכה

המסמכים חושפים כי עלויות המבצע מגיעות לעשרות מיליארדי דולרים. אחד המסמכים שמגיע מהעיר שינג-לונג בפרובינציית סצ'ואן חושף כי העלות הממוצעת לטרנספורמציה של מתרגל פאלון גונג אחד היא 45,000 יואן (6,750 דולר), בעוד בפרובינציית סצ'ואן העלות היא רק 40,900 יואן (6,135 דולר), ובעיר שינג-לונג היא 39,000 יואן (5,850 דולר). המסמך אף קורא להגדיל את אמצעי המימון.

יש לציין כי התמ"ג לנפש בסין היה 6600 דולר ב-2009, בעוד העלות הממוצעת לטרנספורמציה של מתרגל פאלון גונג אחד היא 6,750 דולר. בהתחשב בכך שמספר מתרגלי הפאלון גונג בסין נע בין 20 לבין 40 מיליון איש, הסכום הכולל מגיע לעשרות מיליארדי דולרים.

אף על פי שכל שמונת המסמכים הם מדרגת מחוז ומטה, אין ספק שההוראות מגיעות מדרג הצמרת של המפלגה הקומוניסטית הסינית. מסמך אחד מצהיר באופן מפורש שאת המערכה יזם "משרד 610" המרכזי, זרוע ביטחונית שמנהל המשטר הסיני כדי לחסל את מתרגלי הפאלון גונג מאז 1999.

*כדי לקבל את שבעת המסמכים הפנימיים אנא פנו אלינו במייל או בפלאפון.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרכז המידע הישראלי של פאלון דאפא.