מפרסם: ברקין תקשורת
תאריך: 09/11/2010 15:31
נושא: תעשייה ומסחר
צילום יח"צ
צילום יח"צ
צילום יח"צ
צילום יח"צ
הודעה לעיתונות

לראשונה בישראל: יום סחר הוגן בקניון אילון

עשרות יצרניות- נשים שמתמודדות עם עוני מ'אחותי-חנות סחר הוגן' יציגו וימכרו את מוצריהן שיועמדו על כ-20 דוכנים, יחד עם ארגונים חברתיים, ובסיוע ידועניות ומובילות תרבות בישראל
יום הסחר ההוגן בקניון אילון יתקיים ב-30 בנובמבר יום שלישי, בין השעות 10:00-22:00

קניון אילון תורם לקהילה: ב-30 לנובמבר בין 9:30 ל22:00 יתקיים בכל רחבי הקניון יום סחר הוגן, בשיתוף עם 'אחותי-חנות סחר הוגן', מייסודה של תנועת אחותי. את רחבי הקניון ימלאו 20 דוכנים מלאי מאות מוצרי סחר הוגן, כולם עבודת יד של כ-200 יצרניות מרחבי הארץ- כולן נשים שמתמודדות עם עוני. את הדוכנים יאיישו יצרניות סחר הוגן- נשים אתיופיות, מזרחיות, בדואיות, ערביות ומהגרות מחבר העמים, יחד עם נציגי/ות תנועת אחותי ו-16 ארגונים חברתיים, ובסיוע במכירה מצד דמויות מובילות, ביניהן: השחקניות נטלי עטיה, מיכל גבריאלוב, אוולין הגואל, רבקה בכר ושושה גורן, העיתונאית אספה פלד והמשוררת כלת פרס ראש הממשלה לספרות ברכה סרי ועוד. בשעות אחר הצהריים ימלאו את רחבי הקניון גם הרכבים מוזיקליים מקוריים, ומופעי סולו של מחול אתני שנרתמו לטובת האירוע. כל המוצרים עשויים מחומרים ידידותיים לסביבה, נוצרו בעבודת יד, בתנאי עבודה מכבדים ולא מנצלים, כשרוב רווחי המכירה מועברים ישירות ליצרניות.

לצד 20 הדוכנים, יוצבו גם פינת יצירה מחומרים ממוחזרים לילדים, דוכני אסטרולוגיה וקריאה בקלפים ובקפה, פינת קליעת סלים שתאוייש על ידי אמניות יוצאות אתיופיה שמוצריהן נמכרים ב'אחותי סחר הוגן', ופינת אריגת שטיחים ותיקים מצמר כבשים שתאוייש על ידי נשים בדואיות מהנגב. בדוכנים יוצגו ויימכרו: מוצרי מזון, ביניהם: שמן זית טבעי ואורגני, ליקרים משיכר ופירות, זעתר, דבשת ענבים, סירופ חרובים, דבש, ריבות וקונפיטורות שיכר, ועוד. מוצרי אמנות, ביניהם: פיסול אתיופי מסורתי, כלי בית ומטבח מגוונים, ועוד. מוצרי קליעה, ביניהם: סלסילות מעשה ידן של יצרניות מהגליל, סלסילות צבעוניות מעשה ידן של יצרניות אתיופיות, ועוד. מוצרי אריגה, ביניהם שטיחים במגוון גדלים מצמר כבשים מעשה ידן של נשים בדואיות מהנגב, תיקים במגוון גדלים, צורות וצבעים, ועוד. מוצרי טקסטיל, ביניהם: חבקים קלועים לכוסות, מצעים רקומים, ראנרים, ועוד. תכשיטים, מוצרים לילדים, מוצרי נייר ,ועוד שלל מוצרים נוספים.

לדברי שולה קשת, מנכ"לית תנועת אחותי ויוזמת הקמת 'אחותי-סחר הוגן': "מאז שהקמנו את חנות הסחר ההוגן היחידה במזרח התיכון, זוכות יצרניות מוכשרות לנראות של יכולותיהן האמנותיות ושל מוצריהן הייחודיים. אלו הן נשים שאמנותן הורחקה מהעין הציבורית ותרבותן הודרה במשך שנים, ועתה הן זוכות לקדמת הבמה כראוי לעבודתן. החנות יחד עם היצרניות רוקמות יחד הווה ועתיד אחר עבור מאות נשים, הווה ועתיד של פרנסה הוגנת ותנאי עבודה מכבדים. מודל סחר הוגן מבוסס על פירמידה הפוכה מזו הנהוגה במשק, כשבראשה ניצבות היצרניות שדמותן וסיפורן מלווים כל מוצר, ורוב הרווחים מועברים אליהן, ללא פערי התיווך הנהוגים בעסקים "רגילים".
יום הסחר ההוגן מתקיים בזכות יוזמה של חברת סבו-לשיווק קימעונאי שרתמו את קניון אילון לשותפות עם 'אחותי-חנות סחר הוגן.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ברקין תקשורת.