מפרסם: עיריית תל אביב-יפו
תאריך: 29/11/2010 12:10
נושא: מוניציפלי
 צילום: עיריית תל אביב יפו
צילום: עיריית תל אביב יפו
הודעה לעיתונות

הסתיים פרויקט שיפוץ וחידוש רחוב אבן גבירול

שיפוץ וחידוש רחוב אבן גבירול- פרויקט הדגל לחידוש אחד מעורקיה הראשיים של העיר, הגיע לסיומו בסוף חודש אוקטובר 2010.

במהלך חודש אוקטובר 2010 הסתיים השלב האחרון בפרויקט חידוש רחוב אבן גבירול, שהינו פרויקט רחב היקף אשר נועד להחיות מחדש את אחד הרחובות המרכזיים בעיר ולהפוך אותו לידידותי יותר להולכי רגל ורוכבי אופניים.
שיפוץ הרחוב נמשך כ- 4 שנים בעלות של עשרות מיליוני ₪ והביא להנגשת הרחוב לתושבים, המבקרים, הולכי הרגל ורוכבי האופניים.

העבודות כללו החלפה של כל התשתיות ושימוש באספלט שקט, החלפת תכסית הרחוב בהתאם לסטנדרט העירוני, שיפוץ מבני הרחוב, סלילת שביל אופניים והגדלת מספר המתקנים לחניית אופניים פי 3, הצבת ריהוט רחוב, חידוש קולונדות (עמודי יסוד) לאורך הרחוב ובמפלס הרחוב במימון העירייה ליצירת חזית חדשה ואחידה. כמו כן, נעשה שימוש בעמודי תאורה משולבים המאפשרים חיבור של כל אביזרי הרחוב הנחוצים על עמוד אחד: תאורה, תמרורים, פחי אשפה ועוד. בנוסף, נקבעה תכנית תמרור ושילוט הכוונה ייחודי, נקבעו הנחיות לחניית אופנועים והקצאת מקומות חניה לרכב מנועי דו גלגלי, בוצע ריכוז צנרת המזגנים הפרטיים, הוטמנה רשת החשמל העילית לתת-קרקעית לכל אורך הרחוב ובוצעו פעולות רבות נוספות.
על מנת להשלים את המהלך, עודדה העירייה את בעלי המבנים ברחוב לשפצם ולחדש את הקולונדות לאורך הרחוב, ובעלי העסקים הונחו לבצע שילוט אחיד לבתי העסק ולהקים פרגודי חורף אחידים היוצרים מרחב עירוני-עסקי מכובד.
לאורך הפרויקט בוצע הליך לשיתוף ציבור, נלקחו בחשבון הצרכים המיוחדים שהועלו במסגרת העבודה והתשתיות טופלו באופן ייחודי, על מנת למזער את ההפרעה לתושבים לכלל המשתמשים ברחוב.

ראש עיריית תל־אביב-יפו, רון חולדאי: "אני מברך את כל העוסקים במלאכה הן על התוצאה הזוכה לשבחים רבים, והן על תהליך העבודה שלווה לכל אורך הדרך בשיתוף והידברות עם התושבים והסוחרים על מנת למזער את ההפרעות והמטרדים הכרוכים בביצוע פרויקט מורכב שכזה ברחוב מרכזי שוקק חיים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית תל אביב-יפו.