מודעת הקמפיין כפי שכבר עלתה בפייסבוק
מודעת הקמפיין כפי שכבר עלתה בפייסבוק
הודעה לעיתונות

רשת מכללות Cash Flow לעצמאות כלכלית יוצאת בקמפיין בתקציב של 250 אלף ש"ח כנגד החינוך הכלכלי בישראל ובראשו "דן חסכן"

"מדינת ישראל מחנכת את האזרחים שלה להיות עדר פראיירים של הבנקים. ממערכת החינוך הפורמלית ועד לקמפיינים של הבנקים, שפונים לגיל הרך, עולה אותו מסר מקולקל: תלמדו, תמצאו משרה, תחסכו כל כסף כמה מאות שקלים בריבית מאוד נמוכה- ותחזיקו אוברדראפט בריבית גבוהה הרבה יותר. דרוש חינוך כלכלי מחדש" במילים חריפות אלו השיק רו"ח שי באטון קמפיין חדש של רשת המכללות לעצמאות כלכלית Cash Flow Israel , תחת הכותרת: "אל תאמין לדן שקרן"

רשת המכללות לעצמאות כלכלית Cash Flow Israel, שקמה בהשראת רעיונותיו של רוברט קיואסקי כפי שהובאו לציבור בספר "אבא עשיר, אבא עני", יוצאת בימים אלו למתקפה כוללת נגד תרבות החינוך הכלכלי בישראל.

"אל תאמין לדן חסכן", "אל תאמין למורה בבית ספר", "אל תאמין לאמא ואבא" ו"אל תהיה הפראייר של דן שקרן" הם רק חלק מהמסרים שיככבו בקמפיין החדש שמשיקה רשת המכללות בימים אלו, במטרה להציב אלטרנטיבה: במקום דן חסכן, דן משקיען.

"יש משהו רקוב מהבסיס בחינוך הכלכלי בישראל. מלמדים את הישראלים להיות פרות חולבות של הבנקים. המסר שעובר כבר מבתי הספר הוא מסר שאומר – תחסוך, אל תשקיע ואל תיקח סיכונים. במדינה שאף אחד בה לא גומר את החודש החינוך הכלכלי הקלוקל, שמלמד אנשים לפחד מהשקעות, מייצר מעמד ביניים שיש לו חסכונות של עשרת אלפים ₪ וחובות של 30 אלף לבנק. למרות שכולם יודעים שהם משלמים על האוברדראפט וההלוואות הרבה יותר ריבית מאשר הם מקבלים על החיסכון, הישראלים ממשיכים להתנהל בצורה שלא ניתן להגדירה אחרת מאשר מטומטמת. למה? כי מחנכים אותם מכיתה א' שצריך לחסוך ואסור להשקיע כי זה מסוכן" אמר באטון במעמד השקת הקמפיין החדש.

הקמפיין החדש ינסה להתחיל מהלך של "חינוך כלכלי מחדש" שיבהיר לציבור הישראלי שהדרך להגעה לעצמאות כלכלית לא עוברת דרך חיסכון, אלא דווקא דרך השקעה בתחומים כמו שוק ההון ונדל"ן, המייצרים הכנסה פאסיבית, או יזמות כלכלית.

"חבר שלי סיפר לי שהוא לקח הלוואה מהבנק כדי לכסות את האוברדראפט, והבנקאית הציעה לו בטלפון לעשות חיסכון חודשי של כמה מאות שקלים. צחקתי איתו, אמרתי לו שהיא כנראה חשבה שהוא מטומטם, להציע לו חיסכון בריבית נמוכה באותה שיחת טלפון בה הוא סוגר הלוואה בריבית גבוהה, ואז הוא הודה בשקט שהוא הסכים להצעה שלה. כששאלתי למה, הוא אמר "כי לחסוך זה חשוב". המדינה הזאת עברה שטיפת מוח, בשום מדינה מערבית אחרת בנקאית לא היתה מעזה להציע חיסכון ללקוח שלוקח הלוואה", אמר באטון, "הגיע הזמן שמישהו יגיד את האמת – לא מתעשרים מחיסכון, מתעשרים מהשקעה, דן חסכן הוא דן שקרן" סיכם באטון.

הקמפיין החדש, בתקציב של כ- 250 אלף ₪, יעלה בפייסבוק, בתוכניות שותפים ובאתרי אינטרנט כלכליים.

לפרטים נוספים והרשמה: http://cashflow.co.il/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אפדייט תקשורת שיווקית.