מנכ"לית "חרוז כזה" - אסנת פלאוט
מנכ"לית "חרוז כזה" - אסנת פלאוט
הודעה לעיתונות

מה נשים אוהבות?

מה נשים אוהבות?

  1. לדבר – אכפת לנו, יש לנו דעה, ואנחנו גם אוהבות לבטא אותה. מחקר ידוע כבר הוכיח את מה שתמיד ידענו: נשים מדברות יותר מגברים. למעשה הן מדברות בערך פי 3 יותר מגברים, שזה יוצא 20,000 מילים ביום, כ-830 מילים בשעה, וכ-13 מילים בדקה, לעומת 13,000 מלים ביום בלבד של הגבר הממוצע, וגם אותן לפעמים צריך להוציא ממנו בכוח. אז, האם המחקר הוא עוד אגדה אורבאנית? תשפטו אתן.
  2. לעשות הכל במקביל – לחשוב כמו אוטוסטראדה רבת נתיבים ולפעול בהמון ערוצים. רוב הנשים פעילות לפחות בשני תחומים מקבילים (ותובעניים): בית וקריירה. מסתבר שהתפיסה על פיה האישה היא המנהלת הבלעדית של משק הבית, השתנתה רק במעט מאז התקופה בה רוב הנשים היו עקרות בית. מאידך דרישות של מקומות עבודה אינן לוקחות בחשבון את "הקריירה השנייה", והם אינם מציעים מערכות תמיכה להורים עובדים – דילמה לא פשוטה. ואיך מארגנים את כל זה גם בהרמוניה?
  3. לעשות את זה מכל הלב – נשים זקוקות לעיסוק בתחום שבאמת קרוב לליבן. עבורן צריך להיות סנכרון בין הלב לראש. האמת היא שיש בזה הרבה היגיון מפני שקשה מאוד להצליח בתחום שהוא פשוט לא אהוב או מעניין. היזמים המוצלחים ביותר הם אלה שאוהבים בכל ליבם את תחום עיסוקם ומאמינים לחלוטין ברעיון שלהם, כך שמבחינה זו, לנשים יש פוטנציאל עסקי עצום.
  4. להרגיש, לרגש, להתרגש – מאוהבות באהבה ואוהבות את הרגש, את כל טווח הרגשות, ואת כל השיחות על כך עם החברות הכי טובות.
  5. ליצור – לא לחינם נשים רבות עוסקות בתחומי יצירה שמשלבים יופי, אופנה ואסתטיקה. נראה שהתברכנו באנרגיה יצירתית מיוחדת ויש כל כך הרבה דוגמאות לכך לאורך ההיסטוריה: הלנה רובינשטיין, מרתה סטיוארט, ועוד רבות אחרות.

אחד מפתרונות הקריירה שנשים אוהבות הוא התחום של עסקים זעירים. הן יוצרות את "הדבר שלהן", ונהנות מגמישות ומהאפשרות לשלב את תחומי אחריותן בבית ובעבודה. כיום, מרבית העסקים הזעירים מופעלים על ידי נשים מביתן. בתל אביב לבדה כמחצית מהאוכלוסייה צורכת שירותים ומוצרים שמקורם בעסקים זעירים אשר את רובם מנהלות נשים, (על פי סקר אשר נערך בנובמבר 2010 על ידי מנהל השירותים החברתיים בעיריית תל-אביב).
יש עסקים שכבר הבינו מה נשים אוהבות -- נשים זקוקות לאפשרויות קריירה אלטרנטיביות שעונות על הדרישות שכה חשובות עבורן: אסתטיקה, יצירה, והרבה איזון בין כל העולמות. דוגמה לכך היא "חרוז כזה" אשר מציעה מסלול מקצועי ייחודי לנשים –"מוסמכת הדרכה".הקורס משלב ידע בחריזה, בתכשיטנות, ובהדרכה. בנוסף, הוא כולל ידע עסקי בעל ערך בניהול, שיווק, ומכירות - והתוצאות חיוביות. באמצעות הקורס נשים יכולות להגשים חלומות.

הכותבת: אסנת פלאוט, היא מייסדת ומנכ"לית "חרוז כזה" http://www.beadshops.com/, מאז 1994. אסנת זכתה בפרס יזם השנה בקימעונאות לשנת 2004-2005. היא עוסקת בפעילות התנדבותית ונהנית לחלוק את הידע שצברה במשך השנים עם נשים, באשר הן, שיש להן חלום להקים עסק או שמנהלות עסק משלהן. את ה"אקדמיה לתכשיטנות כמקצוע" http://www.beadshops.com/האקדמיה-לתכשיטנות/ יזמה לאחר שהחליטה לקחת את העיסוק המהנה צעד קדימה, ולאפשר לנשים רבות להפוך את זה למקצוע: "אני נותנת לנשים לא רק ידע טכני אלא מציידת אותן בכלים לניהול נכון של העסק. אני מרגישה שהעצמה של נשים באקדמית תכשיטנות מעצימה גם אותי". אסנת פלאוט, מרצה בפני נשים בבית הספר לעסקים אותו הקימה, ובפני אנשי עסקים,בפורומים שונים: הועידה השנתית לעסקים קטנים-בינוניים בחסות גלובס, לשכת המסחר, שדולת הנשים ועוד.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- פרומו – עיצוב פרסום ויחסי ציבור.