מפרסם: ארנה פרי יחסי ציבור
תאריך: 28/04/2011 09:00
נושא: נדל"ן
מוטי כידור מנכל התאחדות הקבלנים - צלם - רועי קמיאל
מוטי כידור מנכל התאחדות הקבלנים - צלם - רועי קמיאל
הודעה לעיתונות

התייחסויות של בכירים בענף הנדל"ן להחלטות הנגיד בנוגע למשכנתאות

תגובות על החלטות נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר

חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן: "רכישת דירה הופכת לסמל סטטוס"

"בנק ישראל מעניש את הזוגות הצעירים על מחדלי הממשלה בהסדרת ההיצע בשוק הדיור. נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר מביא למצב שרכישת דירה הופכת לסמל סטטוס. התוכנית החדשה בעצם מביאה למצב שאין אפשרות להקים משפחה בארץ הזאת. הרי ההגבלות של בנק ישראל לא ישפיעו על זוגות צעירים שהמשפחה יכולה לעזור להם ברכישת דירה. הם כבר הסתדרו. כמובן שגם משפרי הדיור לא יפגעו כי כבר יש להם הון בסיס. היחידים שייפגעו מההחלטה אלה זוגות צעירים שלא באים מבית מאוד מבוסס כלכלית".

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק: "בנק ישראל פוגע בזוגות הצעירים כשהוא מנסה לצנן את התלהבות המשקיעים בענף"

"בנק ישראל שופך את התינוק עם המים. בעוד הוא מנסה לצנן את התלהבות המשקיעים בענף הנדל"ן, הוא פוגע בזוגות הצעירים, שמן הסתם ההחלטות שהתקבלו מחמירות גם איתם. המשקיעים יימצאו אפיקי השקעה אחרים, אבל הזוגות הצעירים יישארו עם הצורך לרכוש דירה, אך ללא יכולת כספית לעשות זאת. כבר היום ניתן לראות שהבנקים מאוד מחמירים במתן הלוואות לזוגות הצעירים ונראה כי מדובר בהתערבות מוגזמת של הנגיד בשוק."

מוטי כידור , מנכ"ל התאחדות הקבלנים : החלטת הנגיד - פגיעה נוספת בזוגות הצעירים

מנכ"ל התאחדות הקבלנים, מוטי כידור מתייחס להחלטת הנגיד להטיל מגבלות נוספות על נוטלי המשכנתאות ומציין כי מדובר בפגיעה נוספת בזוגות הצעירים המעוניינים לרכוש דירה בישראל על ידי ייקור ההחזר החודשי שיאלצו לשלם עבור המשכנתא . לדבריו, מקבלי ההחלטות בישראל עומדים חסרי אונים מול עליית מחירי הדירות, אך במקום להמשיך ולהשקיע מאמצים בהגדלת היצע הדירות שזהו הפתרון היחידי ליצירת יציבות במחירים , הם מנסים להקטין את הביקושים לדירות על ידי הטלת חסמים על רוכשי הדירות. עבור הזוגות הצעירים דירה היא מוצר צריכה והמציאות כבר מוכיחה כי הזוגות הצעירים מוכנים לגור מחוץ למרכז הארץ ועדות לכך היא התרחבות הביקושים בשנה האחרונה לכיוון הפריפריה המדינה צריכה לסייע להם באמצעות הענקת מענקי מקום או סבסוד משכנתאות ולא להמשיך ולהקשות עליהם.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ארנה פרי יחסי ציבור.