האופנים של אבא מאת יואב ארליך
האופנים של אבא מאת יואב ארליך
הודעה לעיתונות

"האופניים של אבא" – בעל אוסף אופניים חיבר ספר ילדים ייחודי ומיוחד

"האופנים של אבא" מאת יואב ארליך בהוצאת הספרים אוריון הוא ספר ילדים מיוחד וייחודי, המוקדש לתחביב הרכיבה על אופניים. המחבר יואב ארליך הוא בעל אוסף של אופנים ובספרו הוא מבקש לחלוק את חוויותיו בספורט שכבש את הארץ ולהצית את דמיונם של הילדים וגם של הוריהם.

יואב ארליך, בן 34, נשוי לשירי ואב לשניים, גר בקיבוץ כברי כ- 10 שנים. עוסק בתחום האלקטרוניקה, ובדרך לסיים לימודי תואר ראשון בניהול וכלכלה.

יואב מספר, כי מאז ומתמיד ספורט היווה את מרכז חייו, לרוב בתור ספורטאי מתחרה ובשנים האחרונות כמדריך. לענף הרכיבה נכנס דרך בן דוד, בעל חנות אופניים בקופנהגן, דנמרק. באחד מהביקורים שלו הוא בא עם אופני הרים אדומים שהביא לו מתנה. מאז ועד היום יואב משוגע על הענף ולאחרונה, בן דודו אפילו בנה שילדה מיוחדת לפי מידותיו, ממש כפי שחייט תופר חליפה ללקוח.

בארבע שנים האחרונות יואב משמש כמדריך בקבוצת הרכיבה "טים משגב" (ישובי משגב), ילדים ומבוגרים.

עוד הוא מספר שכיון והם מתגוררים בדירה קטנה והיות שאין לו מקום פנוי (והאופניים לא נשארים בחוץ !!) אז הם פזורים במרחבי הבית.

המחבר מוסיף, כי רעיון כתיבת הספר עלה לאחר לידת בנו הבכור אמיר. הוא נאלץ לפנות חלק מהאופניים למחסן בחוץ, אבל עדיין ניתן לומר שבנו גדל כאשר מסביבו כל הזמן גלגלים ושילדות. "במסגרת חוסר הזמן שיש לי: עבודה, לימודים וגידול הילדים, אחד מתפקידי הוא קריאת סיפור לפני השינה לאמירי (והיום גם תמר מצטרפת). באופן טבעי יצא לי לספר לא מעט על האופניים, על הרכיבות שלי, ועל הצבעים שלהם. אמיר מאוד אוהב לשמוע את הסיפורים האלה. היום אמיר בן שנתיים וחצי ויש לו אופניים משלו והוא ממשיך לבקש שאספר לו על האופניים מכל הסוגים שיש לי".

יואב מציין, כי החל לשרבט את סיפוריו על גבי מפיות ונייר כתיבה ומכאן החל לרקום את כתיבת הספר. "שיתפתי חברים טובים מקבוצת הרכיבה שלי ובעיקר ההורים מביניהם שמאוד התלהבו מהספר". הסיפור הראשוני שעלה על המחשב שוכתב ונערך מספר פעמים, עד שהפך לספר מעניין . יואב מטעים, כי עלילת הסיפור המחורז אינה דמיונית עבורו, אלא מציאות יומיומית המתארת כהלכה את תחביבו.

הספר מיועד לילדים בני שנתיים-שלוש עד שש אבל , קהל היעד שלו הם ילדי הורים שרוכבים על אופניים וכל חובבי הספורט למיניהם.

"האופנים של אבא", מאת יואב ארליך, איורים ססגוניים: יונת קציר, הוצאת הספרים אוריון, 16 עמודים, מחיר לצרכן 44 ש"ח, לגילאי 3-6, להשגה בכל חנויות הספרים ובאתר ההוצאה לאור
www.orion-books.co.il

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769

1

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- נוי תקשורת.