מפרסם: שלום תל אביב
תאריך: 06/09/2011 11:04
נושא: איכות הסביבה, צרכנות
נורות חוסכות אנרגיה באיקאה
נורות חוסכות אנרגיה באיקאה
הודעה לעיתונות

איקאה מעמיקה את פעילותה למען הסביבה: תפסיק את מכירת נורות הליבון בחנות החל מה- 1 בספטמבר

כחלק מהמדיניות הירוקה, בה דוגלת איקאה ישראל, החל מה- 1.9.2011 תופסק מכירתן של נורות הליבון. בכך תהיה איקאה החברה הקמעונאית הראשונה בישראל שמבצעת מהלך זה. לקוחות איקאה ייהנו ממגוון רחב של נורות חוסכות אנרגיה: נורות ה- CFL המספקות ביצועי תאורה תוך שימוש ב- 80% פחות אנרגיה ובעלות תוחלת חיים ארוכה פי 10 מאשר נורות ליבון רגילות לצד מגוון רחב של מנורות מובנות LED שתוחלת חייהם מעל 25,000 שעות, נורות הלוגן הצורכות 30% פחות אנרגיה ומהוות פתרון חלופי ל"אור צהוב", מנורות סולאריות ועוד.

שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל: "לאיקאה מדיניות ירוקה, שמטרתה למזער את טביעת הרגל של הרשת על פני כדור הארץ. שינוי קטן כקניית נורה חוסכת אנרגיה, במקום נורת ליבון רגילה הצורכת חשמל רב, יכול לחולל שינוי גדול על ידי הפחתת צריכת האנרגיה והפחמן הדו-חמצני היוצר את אפקט החממה.
יתרה מכך, אם כל בית יחליף רק נורת ליבון אחת של 60W בנורה חוסכת אנרגיה של 15W, האנרגיה שתיחסך תספיק להארת יותר מ-3 מליון בתים למשך שנה, המקבילות לפליטה הגז של יותר מ-800,000 מכוניות בשנה. זאת ועוד, החלפת 10 נורות ליבון רגילות בבית לנורות חסכוניות בחשמל (CFL) תסייע לסביבה ותניב חיסכון של 980 שקלים בחשבון החשמל השנתי - כך עולה מתחשיב שביצעו בחברת BDO."

יש לציין כי המהלך של איקאה מגיע טרם החלטת וועדת הכלכלה, אשר אישרה את התקנות של שר התשתיות לחסכון באנרגיה, במסגרתן החל מה-1 בינואר 2012, לא ניתן יהיה לרכוש בחנויות נורות ליבון והלוגן שעוצמתן עולה על 60 וואט. זאת כיוון שרוב החשמל שצורכות נורות הליבון הופך לאנרגיית חום שמתבזבזת, ורק מיעוטו לאור. לעומת זאת, הנורות החסכוניות הן למעשה נורות פלואורסנט שאינן מפיקות חום ולכן צורכות הרבה פחות חשמל.

אודות המדיניות הירוקה של איקאה
איקאה העולמית נוקטת במדיניות ירוקה בכל תחומי פעילותה ופועלת לשמור על איכות הסביבה באמצעות תהליכי הייצור, המוצרים שהיא מפתחת ומוכרת והטמעת מדיניות ירוקה בחנויותיה ובקרב עובדיה.

בין הפעילויות שאיקאה ישראל מבצעת: עידוד הפסקת צריכת שקיות פלסטיק בחנויות והפחתת השימוש בשקיות פלסטיק בלמעלה מ-90%, מחזור בחנויות, במסעדות ובמשרדי הרשת, הקניית הרגלי חסכון משאבים ואנרגיה במשרדי החברה ובחנויות, החלפת דלתות הכניסה והיציאה על מנת לחסוך באנרגיה, בחינת נושא ייצור אנרגיה עצמאי ושימוש חוזר במים אפורים, מיון פסולת, מתקני איסוף סוללות ברחבי החנות, שימוש בנורות חשמל פלורוסנטיות החוסכות עד 75% מצריכת החשמל ומחזיקות מעמד פי 10 והוספת מנה אורגנית לתפריט המסעדה לטובת הלקוחות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שלום תל אביב.