צעצועים באיקאה
צעצועים באיקאה
הודעה לעיתונות

איקאה ישראל וארגון יוניסף ישראל בקמפיין משותף למען ילדים בכל העולם:איקאה תתרום 5 שקלים מכל צעצוע וארוחת ילדים שיימכרו

שיתוף הפעולה יצא לדרך ב -326 חנויות איקאה בכל רחבי העולם ובישראל בין התאריכים: 1.11.2011 – 31.12.2011; כולל בובות שמחירן 3 שקלים בלבד; בשנה שעברה נאספו בישראל מעל 250 אלף שקלים

איקאה ישראל תיקח חלק, זו השנה השנייה, בקמפיין גיוס תרומות בינלאומי של איקאה העולמית וארגון יוניסף העולמי, הקרן של האו"ם להצלת ילדים. במסגרת זו תתרום החברה 5 שקלים (1 יורו) מכל צעצוע רך וארוחת ילדים שיימכרו במחלקת הילדים והמסעדה. יש לציין כי מחיר הבובות נע בין 3 ל 195 שקלים וכי עלות ארוחת הילדים היא 9 שקלים. הכספים יועברו כתרומה לקרן החברתית של איקאה, לתמיכה בתוכניות יוניסף להקמת בתי ספר באפריקה ולתוכניות חינוך ברחבי העולם. איקאה העולמית החלה את קמפיין ה- SOFT TOY בשנת 2003 במאות חנויות החברה ברחבי העולם, ועד היום אספה ותרמה כ- 35.2 מליון יורו. יעד הגיוס השנה הוא לכ- 12 מיליון יורו נוספים. במסגרת הקמפיין בישראל נאספו ונתרמו למעלה מ- 250 אלף שקלים. הקמפיין יחל ב- 1.11.2011 ויימשך עד ה- 31.12.2011.

שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל: "היוזמה החברתית של איקאה בשיתוף עם יוניסף משקפת את סולם הערכים של רשת איקאה: יצירת חיי יום יום טובים יותר לאנשים רבים ככל האפשר ולילדים בפרט. כל שנה לקראת יום הילד הבינלאומי מחדשת איקאה את מחויבותה למען הצלת ילדים וזכותם לקבל חינוך ואנו גאים להיות חלק מיוזמה בינלאומית זו". עוד הוסיף גבאי כי "בדומה לעולם, ובהתאם להצלחת הפרויקט בשנה שעברה, אין לי ספק כי הציבור הישראלי לא יישאר אדיש לפעילות זו למען הילדים".

עו"ד מוריאל מטלון, יו"ר יוניסף ישראל: "אנו מודים לתרומתה של איקאה העולמית בכלל ואיקאה ישראל בפרט על ההתגייסות לנושא. יצויין כי איקאה הינה התורמת הגדולה ביותר ליוניסף ועד כה תרמה מעל 180 מיליון דולר למען ילדים בעולם". עוד הוסיף מטלון כי "חינוך הינו זכות אנושית בסיסית ההכרחית להתפתחותם ולרווחתם של ילדים והחברה בה הם חיים. בימים אלו החלה החתימה מחדש על האמנה לזכויות הילד ביוזמתו של ארגון יוניסף ישראל. הכספים שנתרמו על ידי איקאה ליוניסף עד היום סייעו לתמיכה בתוכניות חינוך לטובת כ- 100 מיליון ילדים ברחבי העולם. אנו סמוכים ובטוחים כי ההתרמה הנוכחית תסייע לקידום זכויות הילדים והנוער בישראל ובעולם.

פעילות זו של רשת איקאה ישראל הינה נדבך נוסף בפעילותה למען הקהילה. איקאה מאמצת את עמותת אקים זו השנה השביעית, תוך מחויבות למגוון רחב של פעילויות ובהן העסקת עובדים בעלי מוגבלויות במחלקות השונות שבחנות, התנדבות עובדי איקאה לעיצוב ושיפוץ הוסטלים, גנים ומעונות, קיום אירוע התרמה שנתי וכן מכירת מוצרים המעוצבים על-ידי ילדי וחוסי אקים, אשר הכנסותיהם מוקדשות לעמותה.

אודות איקאה
רשת איקאה העולמית כוללת 326 חנויות ב- 38 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ -23.8 מיליארד יורו בשנה שהסתיימה ב- 31.8.2010. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 699 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים – בשנה שעברה הודפסו 200 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך. בישראל פועלת הרשת מאז אפריל 2001, באמצעות שתי חנויות- במחלף פולג בנתניה ובמתחם מעוין שורק בראשון-לציון. בימים אלו פועלת רק החנות בראשון-לציון , חנות ששטחה 34,000 מ"ר, אשר נפתחה במרץ 2010. צפי פתיחת החנות בנתניה הוא בחודש מרץ 2012.

אודות יוניסף
UNICEF הינו הארגון הבינלאומי המוביל להצלת ילדים בעולם, הארגון פועל בלמעלה מ 200 מדינות. הארגון מפעיל תוכניות בריאות, חינוך, שוויון, והגנה על ילדים באשר הם ופועל מתוקף האמנה הבינלאומית לזכויות הילד, שאושררה ע"י מדינת ישראל ב 1991. יש לציין כי מדי שנה מתים 8.2 מיליון ילדים בעולם מסיבות שניתן למנוע,מדי יום מתים 21,000 ילדים, משמע שכל 6 שניות מת ילד/ה.
יוניסף ישראל שותפה למאמץ הבינלאומי להצלת ילדים בעולם ומגייסת כספים מחברות עסקיות, תורמים פרטיים, וקרנות למען ילדי העולם. בנוסף, פעילה יוניסף בישראל לקידום זכויות הילד, באמצעות העלאת המודעות לאמנה הבינלאומית לזכויות הילד ואכיפת יישומה.

המבצע תקף בחנות הרשת בראשון לציון – כביש פלמחים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שלום תל אביב.