השחקניות שפרה מילשטיין ויעל צוקר מתוך ההצגה "חסד". צילום: ניקול דה קסטרו
השחקניות שפרה מילשטיין ויעל צוקר מתוך ההצגה "חסד". צילום: ניקול דה קסטרו
הודעה לעיתונות

חסד - הצגות ינואר

ההצגה "חסד" עולה בבכורה
בבית החדש של "תיאטרון נוצר בבת ים"
המחזה נכתב בהשראת חומרים תיעודיים שנאספו מבית "האגודה להגנת הילד" (אל"י)
כתיבה ובימוי: רותי אוסטרמן
יום ג' 3 לינואר, בשעה: 20:30
יום ד' 4 לינואר, בשעה: 20:30
יום ה' 5 לינואר, בשעה: 20:30

"אישה מבוגרת מגיעה לפסי רכבת בפאתי עיר במטרה לשים קץ לחייה, היא פורסת את מצעיה הלבנים על פסי הרכבת ונשכבת עליהם בצפייה לשקט המיוחל. אלא שמתוך הלילה מגיחה ילדה המחפשת אחר שביל סוכריות טופי שיראו לה את הדרך הביתה". במפגש הטעון הזה, שמתרחש בהצגה "חסד", נחשפים סיפורי חייהן של שתי הנשים והסיבות האמתיות שהובילו אותן לפסי הרכבת.
על תפקיד האשה המבוגרת זכתה שפרה מילשטיין בפרס הפרינג' (קיפוד הזהב) 2010.
"במשך חצי שנה קראתי ואספתי חומרים רבים ועדויות על מקרי אלימות מינית והתעללות מסוגים שונים בילדים ומבוגרים., חלקם מתוך אתר "עדות" ובו קיר עדויות של סיפורים אישיים.
המציאות המצמררת והיומיומית, החל מהתעללות פיזית בקשישים וכלה בהתעללות בקטינים, גברה על כל דמיון ושלחה אותי כיוצרת לחיפוש מעמיק אחר האלימות הקיימת בכל אדם בכלל ובחברה הישראלית בפרט. כיוצרת היה לי ברור שתפקידי איננו לתעד באופן עיתונאי את האירועים אלא להעז לצלול לתוכם על מנת לנסות לפענח את החומרים האנושיים שעומדים בבסיסה של מציאות שכזו. תהליך העבודה הוליד אצלי את המחזה "חסד". המחזה וההצגה שביימתי על פיו מספרים על צורך באהבה ונזקקות, על נטישה, על שחזור רגעי כאב, פחד מקרבה, אלימות , יחסי קורבן מקרבן ובעיקר
על הדבר שנקרא "מפגש אנושי" והפוטנציאל להרס ולגאולה שהוא מכיל בחובו"
(רותי אוסטרמן)
דרמטורגיה וליווי אמנותי: דלית מילשטיין
משחק : שפרה מילשטיין, יעל צוקר
עיצוב תפאורה ותלבושות: שני טור
תאורה: זיו ולושין
מוסיקה: נדב רובינשטיין
וידאו: אורי דרוקמן

בשנת 2010 עלתה ההצגה למספר מצומצם של הצגות הרצה בתיאטרון הערבי-עברי ביפו , בימים אלה ההצגה חוזרת לבמה ותעלה בבכורה בבית החדש של תיאטרון נוצר, בהאנגר 1 בבת ים!

רותי אוסטרמן: יוצרת תיאטרון – מחזאית, במאית ושחקנית. בוגרת סמינר הקיבוצים. זוכת פסטיבל עכו (כ"ב תמונות 2008) סומנה כיוצרת מבטיחה מה שהוביל את הקשר לדלית מילשטיין המנהלת האמנותית של תיאטרון נוצר בבת ים. רותי זכתה במלגות ופרסים על תפקידיה השונים ככותבת, במאית ושחקנית.
יצירות נוספות: "הדיבוק-קליפות"- עיבוד מקורי למחזה של ש.אנסי אשר הוצג במכללת סמינר הקיבוצים, ו"חרותא"- תרגום שני מדרשים תלמודיים לבמה.
בימים אלו רותי עובדת על פרויקט תיאטרון בפולין המתרחש בחללים מקוריים מגטו לודז' בשיתוף יוצר פולני.
תיאטרון נוצר בבת-ים: קבוצת יוצרים, אמנים ופעילים לשינוי חברתי בהנהלתה האמנותית של דלית מילשטיין. התחילו את דרכם המשותפת בשנות ה 90- ביפו. כל יצירות הלהקה מתכתבות עם נרטיבים ומודלים יסודיים בתרבות הישראלית ובהגדרת זהותנו הלאומית והאישית. הלהקה וחבריה זכו במשך השנים במגוון פרסים, ביניהם: פרס עכו להצגה אורחת, פרס הקרן החדשה לשינוי חברתי, פרס עדה בן נחום לתרגום עברי, פרס הפרינג' לחדשנות ועוד מאז 2010 פועלת הלהקה בשיתוף עם עיריית בת-ים להקמת מרכז ליצירה עברית מקורית וחממה לאיתור וטיפוח מנהיגות תרבותית ישראלית צעירה באזור העסקים המתחדש של העיר - במסגרת החזון התרבותי של העיר – להפוך את בת –ים עיר תרבות מעצבת ומשפיעה.

'''
כתובת תיאטרון נוצר: האנגר 1 - אזור העסקים בת-ים רחוב הקוממיות פינת רחוב יצחק נפחא
משך ההצגה: שעה
מחיר 50 ₪. הנחות מיוחדות לתושבי בת ים/גמלאים/חיילים/סטודנטים
להזמנת כרטיסים: 03-6350772

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לינה בלס יחסי ציבור ותקשורת.