הודעה לעיתונות

סופשבוע אהבה, זוגיות וארוטיקה

רעות קשרי תרבות מזמינים אתכם לחוויה תרבותית אינטלקטואלית: סופשבוע שלם במלון 5 כוכבים, המוקדש כל כולו לאהבה
סוף השבוע מוקדש כולו לאהבה בכל השפות, בכל הזמנים ובכל התרבויות. על סיפורי אהבה וזימה,על זוגיות וארוטיקה ועל אהבה בזמר, באמנות ולאורך ההיסטוריה. הרצאות, מופעים מוסיקליים, סיפורים וקטעי משחק.

בתוכנית האמנותית:

על אוהבים ונאהבים, מלכים וקיסרים, קדושים ונואפים...
הרצאה

ההיסטוריה מלאה סיפורים פיקנטיים ועסיסיים על מיקומו של חדר המיטות, המחליף לא פעם את חדר הישיבות או את מועצת המלחמה כמקום בו נעשית היסטוריה.
מהעת העתיקה ועד ימינו מדוד המלך וקליאופטרה ועד קלינטון ודומיניק סטראוס-קאהן, מככבים המין והתאווה במקום מרכזי בדברי הימים.
מרצה: אלון קליבנוב.

עושים ג'אז ואהבה
מופע

שירי אהבה מהקלאסיקה העולמית. אנתולוגיה שנונה המציגה את פניה השונים של האהבה, שירי עגבים מפולפלים ומלאי הומור לצד אהבות שמחות ועצובות עם אלתורים ממיטב הקלאסיקה של הג'אז.
מנחה: צבי סלטון.
ליווי מוסיקלי: דני גוטפריד ולהקתו.

זוגיות ואהבה ביצירות אמנות
הרצאה

"הנשיקה" של רודן, טקסי החתונה מול מקדש הרה באגריג'נטו שסביציליה – ומה שביניהם. הזוגיות, האהבה, אלות האהבה ואלי הנישואין, קופידון המשלח את חצי האהבה – הם ואחרים יככבו בהרצאה שתסקור את יחסה החם של האמנות, בציור ובפיסול לאהבה וזוגיות.
מרצה: ד"ר אפי זיו.

הכימיה של האהבה
הרצאה

מהי האהבה? האם יש אהבה ממבט ראשון? מה תפקידם של החיוך, היופי והגנטיקה במשיכת בני זוג? כיצד נולדה האהבה ומדוע? למה האהבה היא ארעית וחולפת? השפעות ההורמונים והגנים על אסטרטגיית חיזור, איך נוצר המפגש הראשוני בין שני המינים, מהם הקשרים השונים של האהבה בחיינו מלידה ועד זקנה.
מרצה: פרופ' צבי נאור.

נוסטלגיה זה לא מה שהיה
מופע

סיפור אהבתם של ששי קשת ויונה אליאן ותחנות מחיי הזוגיות של השניים. לראשונה מאז נפגשו בסרט "נורית" הם נפגשים שוב, הפעם על הבמה. הזוג שאחריו שנים של הצלחות גדולות בתיאטרון, בקולנוע, בטלויזיה ובבידור מביא את כל הניסיון הרב במפגש בימתי משותף ולכדי הופעה מרגשת.
בהשתתפות: יונה אליאן וששי קשת.

אהבה חובקת עולם
הרצאה

הצלם יואל שתרוג (מי שהיה עורך הצילומים של מגזין מסע אחר) בהרצאה על פסטיבל האירוסין והחיזורים במרקוקו, האיים המלדיביים כמקום רומנטי, יחסי המין הפתוחים של בני שבט העפר באתיופיה, עצי האהבה במוסקבה, פריז כיעד לאוהבים וננאהבים, לונדון כעיר רומנטית. על אהבה, זוגיות ומקומות רומנטיים בעולם.
מרצה: יואל שתרוג.

שיחה קצרה על אהבה
הרצאה

היבטים שונים הקשורים באהבה – דרך יצירות ספרות, מחקרים פסיכולוגיים, תובנות פילוסופיות ואף יצירות מוסיקליות. פגישה עם אפלטון, פרויד, דנטה, קאמי, צ'כוב ועגנון. על אהבה ראשונה, קנאה ובגידה, טקסי חיזור וכל מה שמלמדת אותנו הפסיכולוגיה האבולוציונית של המינים.
מרצה: ד"ר חיים שפירא.

שרים באהבה
מופע

חמישה זמרים מצעירי הקאמרי והבימה מבצעים את מיטב שירי האהבה הישראליים מכל הזמנים. בין השירים: רינה, אהבת פועלי הבניין, האם האם האם, כשאת אומרת לא, אם רק תבואי בחמש, כשאור דולק בחלונך, אהבה בת עשרים, לגור איתו, מטריה בשניים ועוד.
מנחה: יורם רותם.
ליווי מוסיקלי: לירון יואלי, גיא ברכה, ניר שיבר, לירון לויף יונתן פז בוגנים.
עריכה ובימוי: עופר שריר.
ניהול מוסיקלי: מירון מינסטר.

אהבה זוגיות וארוטיקה
9-11 בפברואר, 2012
מלון מרידיאן – ים המלח

אודות רעות קשרי תרבות

"רעות קשרי תרבות" מציעה סדרות של מופעים מוסיקליים, הפקות מקור, הרצאות, מופעים אור-קוליים וקונצרטים בהיכלי התרבות המובילים בישראל וכן סופי שבוע של תרבויות עולם, בבתי המלון המובילים בישראל.
אל ההרצאות והמופעים של קשרי תרבות חוברים בכירי המרצים והחוקרים באקדמיה וכן האמנים, היוצרים וההרכבים המוסיקליים מהשורה הראשונה בישראל.

אתר הבית של רעות קשרי תרבות
www.ktarbut.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- תווית יחסי ציבור והפקות.