מפרסם: השר אורי אריאל
תאריך: 28/05/2012 09:54
נושא: מוניציפלי
ח"כ אורי אריאל
ח"כ אורי אריאל
הודעה לעיתונות

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ אורי אריאל יסייר היום ברכבת הקלה בירושלים

בעקבות התלונות הרבות של תושבי ירושלים על התקלות הרבות ברכבת הקלה וכן בעקבות התלונות מצד התושבים על הרעת מצב התחבורה הציבורית בירושלים עקב הרפורמה שנכנסה לתוקפה מאז החלה הרכבת הקלה בנסיעתה, יקיים היום (שני) בשעה 17:30 יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל סיור ברכבת הקלה. ח"כ אריאל יחל את הסיור מהתחנה הראשונה בהר הרצל יחד עם חברת מועצת העיר, יעל ענתבי ונציגי תושבים שיסקרו בפניו את הבעיות הרבות.

ח"כ אריאל מקיים את הסיור כהכנה לקראת דיון שהינו מתכוון לזמן בקרוב בוועדה לביקורת המדינה על מנת לבחון את הכשלים והתקלות הרבות שמתגלים בהפעלת הרכבת הקלה. על פי תלונות רבות שהגיעו לידי ח"כ אריאל:

  1. לרוב הנוסעים לוקח יותר זמן להגיע ליעד מאשר בעבר, כאשר הם צריכים לעבור מאוטובוס לרכבת ולפעמים לאוטובוס נוסף כדי להגיע ליעד – עם כל המשתמע מכך, לעומת נסיעה באוטובוס אחד בעבר.
  2. תכנון הרמזורים בצמתים לטובת הרכבת גרם לעומסי תנועה לבעלי הרכב הפרטי, כאשר בעומסי תנועה אלה גם נתקעים האוטובוסים המזינים.
  3. סנכרון לקוי בין הרכבת לאוטובוסים המזינים-בכל תקלה ברכבת, עיכוב, תאונה, חפץ חשוד הרכבת מושבתת לזמן מסויים.
  4. בחוזה בין המדינה לזכיין נקבע סף של מספר משתמשים צפוי ברכבת של 140 אלף נוסעים ליום. אם יהיו פחות נוסעים המדינה התחייבה לשלם לזכיין 62% ממחיר הנסיעה עד להשלמת הצפי. כלומר , אם היום לאחר שהרכבת פועלת כסדרה נוסעים בה בערך 70 אלף נוסעים ליום המדינה אמורה להשלים 62% מהמחיר עבור 70 אלף נוספים להשלמה עד הצפי שבהסכם שהוא 140 אלף, המשמעות היא 80 מליון ₪ לשנה או 2.5 מיליארד לכל תקופת ההסכם.
  5. בחוזה בין המדינה לזכיין מתחייבת המדינה לבטל כל קווי אוטובוס מתחרים על תוואי הרכבת. כך הנוסעים שבויים של הרכבת
  6. עלות ההקמה התנפחה במיליארדים מהתכנון המקורי.

לפרטים נוספים ולהצטרפות לנסיעה ברכבת הקלה היום (שני) בשעה 17:30- אריק בן שמעון 0542404933

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- השר אורי אריאל.