מפרסם: HOT
תאריך: 06/09/2012 12:07
נושא: טלוויזיה
The Slap
The Slap
הודעה לעיתונות

הדרמה האוסטרלית זוכת הפרסים "הסטירה" - החל מה-28.9 בחינם ב-HOT VOD

הסדרה הנועזת, זוכת חמישה פרסי ה"AACTA" היוקרתיים, שודרה בארצות-הברית ובבריטניה וזכתה לשבחי המבקרים, ביניהם ה"ניו יורק טיימס" שטען שהיא "לא דומה לשום דבר שנעשה בטלוויזיה האמריקאית". העלילה חוקרת את המתרחש בחיי עדים לאירוע, שבו גבר סוטר לילד

הדרמה בת שמונת הפרקים "הסטירה" ("The Slap"), בהפקת "Matchbox Pictures", ששודרה ברשת "ABC" האוסטרלית, מתארת את שורת האירועים שקורים לאחר שגבר סוטר לילד שאינו בנו בברביקיו בפרברים, כשכל פרק מתמקד בנקודת מבטו של אדם שונה שנכח באירוע.

בסדרה, ששודרה גם ברשת "BBC" הבריטית וב"DirecTV" ("דמג'ז", "לפגוע ולהחטיא") האמריקאית, מככבים ג'ונתן לה-פגליה ("רשימת המתנקשים"), המועמדת ל"גלובוס הזהב" מליסה ג'ורג' ("בטיפול"), המועמדת לאוסקר סופי אוקונדו ("מלון רואנדה") והמועמדת ל"טוני" אסי דייוויס ("נערה עם עגיל פנינה").

קרוב למיליון איש צפו בסדרה הפרובוקטיבית ומעוררת המחלוקת, המבוססת על רב-המכר הנודע של קריסטוס צ'ילקס. "הסטירה" הייתה הזוכה הגדולה של טקס פרסי "AACTA", הפרס הנחשב ביותר בעולם הקולנוע והטלוויזיה האוסטרלי, כשגרפה את כל חמשת הפרסים להם הייתה מועמדת, בראשם הפרס למיני-סדרה הטובה ביותר. היא זכתה בשני פרסי "לוגי" (המקבילה האוסטרלית לפרסי ה"אמי"), החשוב מביניהם למיני-סדרה הטובה ביותר, פרס גילדת הבמאים, פרס גילדת השחקנים, ופרס "Equity" לצוות השחקנים.

הסדרה קיבלה שבחים אוניברסאליים, ביניהם ה"גרדיאן" שכינה אותה "נוקאאוט אמיתי. ברוב המקרים, אדפטציה טלוויזיונית תהייה פחותה מהספר המקורי. "הסטירה" הוכיחה שהיא היוצאת מן הכלל. יש הרבה על מה להעריץ אותה". ב"ניו יורק טיימס" נכתב ש"היא לא דומה לשום דבר שהיה נעשה לרשת טלוויזיה אמריקאית. היא מתעקשת להיות יומיומית וטבעית, בנויה באופן מורכב, ויש בה תצוגת משחק מצוינת". ה"דיילי טלגרף" סיכם- "אפשר לטעון ש"הסטירה" היא סדרת הדרמה האוסטרלית הטובה ביותר של השנה. הופעות משחק עוצרות נשימה, וצריכות לקבל הכרה עולמית".

"הסטירה" היא פורטרט צורב של מעמד הביניים המודרני, ערכיו ומוסריותו, וחוקרת את האפקטים ההרסניים של אירוע בודד על קבוצה של בני משפחה וחברים. קבוצה מאוחדת של מכרים חוגגת את יום-הולדתו הארבעים של הקטור (לה-פגליה) בברביקיו בחצר האחורית של ביתו. כשהילדים מתחילים להשתעמם מארוחת הצהריים הארוכה ורווית האלכוהול של המבוגרים, הקטור יוזם משחק קריקט. הכל מתנהל כראוי, עד שמגיע תורו של הוגו בן הארבע ומתחולל ריב, שבסופו הארי, בן-דודו של הקטור, סוטר להוגו, שאינו בנו. המסיבה נעצרת בפתאומיות, כשהוריו הנעלבים של הוגו מבטיחים לגרור את הארי לבית-המשפט.

ככל שהסדרה נמשכת, התיק המשפטי מתפתח, המשטרה מתערבת, ובני המשפחה והחברים נאלצים לבחור צד. חיי כל הנוכחים מושפעים עמוקות מהסטירה, וכל אחד מהם חווה סטירה מטפורית, שמאלצת אותה לעמוד מול היסודות של עצמו. "הסטירה" חוקרת את מה שקורה כשמעטה האדיבות שמעוור אותנו כחברה מוסט הצדה בשל פעולה אחת, ומפיחה חיים בשאלות של הורות, זכויות הילד, גזע, מעמד, מיניות והפרספקטיבות השונות של גברים ונשים.

בסדרה מככבים ג'ונתן לה-פגליה, מליסה ג'ורג', סופי אוקונדו, אסי דייוויס, אלכס דימיטריידס ("ספינת רפאים"), לקס מרינוס, סופי לאו, בלייק דייוויס ודיאנה גלן ("מים שחורים").

החל מה-28.9, יום שישי, בחינם ב-HOT VOD, ולאחר-מכן ב-HOT3

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- HOT.