הודעה לעיתונות

בתושייתו של יו"ר כפר חב"ד, נמנעה התלקחות מיכלי הגז

ביהדות מוכרת הבדיחה שכאשר ישנה שריפה מתקשר בעל הדירה הישר לאחראי על הכבאות על מנת שישלח כבאית, אבל בכפר חב"ד לא היה צורך להתקשר, והאחראי כיבה בעצמו את השריפה.

ביום חמישי האחרון פרצה שריפה בסמיכות לבלוני הגז שבחצר אחד הבתים בכפר חב"ד. הסמיכות לבלוני הגז הביתיים איימה להפוך את הדליקה לאירוע שיחרט בתולדות הכפר חלילה, אולם אך ורק בנס כובתה השריפה רגעים לפני התפוצצות בלוני הגז.

מי שהיה השליח משמיים וגילה תושייה רבה הוא לא אחר מאשר יו"ר ועד כפר חב"ד הרב בנימין ליפשיץ ששהה באותה העת בסמיכות למקום האירוע. הרב ליפשיץ שגילה את המחזה המבעית החל לבצע פעולות עצמאיות לכיבוי האש בעזרת מיכלית מים שנגררה מעל גבי טרקטור שעבר באותם הדקות בסמוך. במקביל הזעיק הרב ליפשיץ את רכב הכיבוי של הכפר ובסיועם של מתנדבי הכיבוי ובפיקודו של יואלי בלניצקי כובתה השריפה לחלוטין. בחסדי שמיים הסתיים האירוע ללא נפגעים.

יו"ר ועד כפר חב"ד הרב בנימין ליפשיץ שיזם את הבאת רכב הכיבוי לכפר ביקש להודות למתנדבי הכיבוי ולמפקד יואל בלניצקי ואמר:"משמיים הזדמנתי למקום והתחלתי בפעולות כיבוי ראשוניות – מה שמנע את התקדמות השריפה לעבר מיכלי הגז, אולם אין ספק שללא רכב הכיבוי הסכנה הייתה גדולה עוד יותר, והאירוע ממחיש את נחיצות נוכחות רכב הכיבוי ומתנדבי הכיבוי בכפר".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ביכלר אסטרטגיה ויחסי ציבור.