מפרסם: Ms comms
תאריך: 07/04/2013 12:59
נושא: תעופה, תשתיות
הודעה לעיתונות

כנס תעופה מיוחד במכון פישר: פיתוח תשתיות תעופה בישראל

הכנס יתקיים ביום חמישי, 18 באפריל, במכון פישר בהרצליה

מכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל יקיים כנס מיוחד שיעסוק בפיתוח תשתיות תעופה בישראל, בהשתתפות נציגים מעולם התעופה העולמי והישראלי ובכירים במשרדי התחבורה, הפנים והביטחון.

מושב הפתיחה של הכנס, שיתקיים לאחר דברי ברכה של שר התחבורה ישראל כץ ושל תא"ל (מיל') אסף אגמון, ראש מכון פישר, יעסוק בסקירה כללית על תחום התעופה האזרחית בישראל בשנת 2013 מפי גד רגב, ראש אגף מטה ברת"א, ובהצגת תכניות מתאר לתעופה על ידי בינת שוורץ ממנהל התכנון ממשרד הפנים.

המושב השני יתמקד בפיתוח תשתיות תעופה בישראל מהיבט התעופה הבינלאומית: מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, יציג את פיתוח התשתיות הקרקעיות בנתב"ג ואת הקמת שדה התעופה ע"ש אילן רמון בתמנע, מוטי שמואלי, ר' אגף תשתיות תעופתיות ברת"א, יסקור את המענה הניתן בתשתית האווירית לשינויים בנתב"ג, משה סיני, ראש עיריית ראש העין יציג את נקודת מבטם של היישובים הסמוכים לנתב"ג בראי השינויים הנוכחיים והעתידיים וצ'ארלס סולומון, סמנכ"ל בכיר לתכנון כלכלי ויו"ר הוועדה הבין משרדית במשרד התחבורה יתייחס לסוגיית השדה המשלים לנתב"ג.

המושב השלישי של הכנס יעסוק בפיתוח התשתיות האוויריות מנקודת המבט של תחום התעופה הכללית: בני דוידור, מ״מ ראש מחלקת תעופה כללית וספורטיבית באגף פיקוח
אווירי ברת״א יעניק סקירה מקיפה על צרכי התעופה הכללית ולאחריו, יציג אורי אביב מאגודת התעופה הכללית את מצוקת משתמשי התעופה הכללית. בההרצאה שתחתום את המושב יציג עופר אלישר, מנהל אגף א' תכנון כלכלי (פיננסי ומימון פרוייקטים) במשרד התחבורה את מדיניות הפיתוח וההערכות לשינויים.

מושב הנעילה של הכנס יתמקד באפשרות לשדה חלופי לנתב"ג באי בים, מכלל ההיבטים הקשורים אליו. פרופ' רונאלד ווטרמן, יועץ בינלאומי הבקיא בנושא הקמת שדות תעופה על איים יציג את הטכנולוגיות והאפשרות ליישם את הפתרון ולאחריו יתקיים פאנל מומחים שיציג היבטים שונים, לחיוב ולשלילה, של האופציה הימית.

הכנס ייחתם בדברי נעילה מפי גיורא רום, מנהל רת"א, עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה והרצל בודינגר, יו"ר מכון פישר.

איתי אלון, ראש המרכז לחקר התעופה במכון פישר מציין כי "לראשונה, מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל מכנס את כלל הגורמים הרלוונטיים לתכנון עתידה התעופתי של מדינת ישראל, בהיבטי התכנון והתשתיות, ומקיים דיון מעמיק, מקיף וכולל לסוגיות הבוערות של עולם התעופה הישראלי. מדינת ישראל נמצאת בקו פרשת מים בנוגע לתשתיות התעופתיות הקיימות והעתידיות שלה והנושאים שידונו בכנס, בהשתתפות הנציגים הבכירים ביותר של כלל הגופים העוסקים בתעופה בישראל, יאפשרו לכלל הגורמים העוסקים בו לקבל נקודת מבט מקיפה על התחום".

תוכנית הכנס המלאה והעדכנית: http://www.fisherinstitute.org.il/?CategoryID=139&ArticleID=72

אודות מכון פישר
מכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל נוסד בשנת 1999 על ידי עמותת חיל האוויר, המאגדת את פורשי שרות הקבע של חיל האוויר הישראלי, במטרה לעודד ולבצע מחקר וחשיבה בתחום האוויר והחלל. מכון פישר השוכן בבית חיל האוויר בהרצליה, עוסק בעיקר בביצוע מחקרים, ארגון כנסים וימי עיון, ופרסום והפעלת מרכז מאגרי מידע בתחומי התעופה והחלל העומד לרשות הציבור. המכון מורכב ממרכזי מחקר בתחומים שונים: המרכז לחקר תעופה, המרכז לחקר החלל והכטב"ם, המרכז למחקר הכוח האווירי בלוחמה א-סימטרית והמרכז לרפואה תעופתית.
בראש המכון עומד תא"ל (מיל') אסף אגמון. למידע נוסף: www.fisherinstitute.org.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Ms comms.