מפרסם: תקשורות יעל שביט
תאריך: 10/04/2013 12:18
נושא: חקלאות, חדשות
מימין-סגן ניצב יהודה ממן- דובר מחוז צפון, רב פקד משה ויצמן- ע.דובר מחוז צפון וצביקה סלוצקי- מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים כינרת-  צילום תקשורות יעל שביט
מימין-סגן ניצב יהודה ממן- דובר מחוז צפון, רב פקד משה ויצמן- ע.דובר מחוז צפון וצביקה סלוצקי- מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים כינרת- צילום תקשורות יעל שביט
הודעה לעיתונות

מחר 11.4 תיפתח עונת הרחצה בכינרת ברשות ניקוז ונחלים כינרת ומחוז הצפון במשטרה ערוכים

רשות ניקוז ונחלים כינרת: 33 מיליון שקלים הושקעו בשידרוג תשתיות בכבישי הגישה, חניה ובחופי הכינרת

לקראת פתיחת עונת הרחצה מחר בכינרת (11.4) מדווחת רשות ניקוז ונחלים כינרת על עבודות שדרוג בחופי הכינרת ונתיבי הגישה לחופים במהלך השנתיים האחרונות, בעלות כוללת של 33 מיליון שקלים. ביצוע הפרויקטים הנרחבים ומימונם התאפשר בעזרת משרדי הפנים והתחבורה והחברה הממשלתית לתיירות במטרה לשפר את השירות לכלל הנופשים בכינרת לאורך כל השנה.

באחריות איגוד ערים כינרת 14 חופים. פרויקט הדגל של רשות ניקוז ונחלים כינרת ואיגוד ערים כינרת הינו חוף חוקוק החדש, בו הושקעו 10 מיליון שקלים. בחוף נערכו עבודות תשתית נרחבות במסגרתן הורחבה רצועת החוף, נבנה מתחם חניה מתקדם, ניטעו עצים ונשתלו מדשאות, נבנו שמשיות ושטחים מוצללים, הוקמו מתקני שעשועים לילדים ומגרש כדורעף, שופצו מבני השירותים, המלתחות, מבני ההצלה והמרפאה והחוף כולו הונגש לנכים.

עבודות השדרוג והשיפוץ בחופי הכינרת כוללות - הסדרת צמתים ומעגלי תנועה לאורך החופים בהשקעה של כ- 10 מיליון שקלים, שיפוץ מבני מלתחות, שירותים, ברזיות בעלות של 2 מיליון שקלים, הנחת תשתיות וקווי מי שתייה ומים לכיבוי אש בעלות של 2 מיליון שקלים, שיקום דרכי גישה והרחבת נתיבים בעלות של 700 אלף שקל, 4.5 מיליון שקלים בפיתוח החופים למען הקהל הרחב הכוללים הסדרת מדרונות שייט, פינות ישיבה לנכים, תמרור ושילוט, סוכות מציל, פחים ועוד.
בעונה זו נכנסה לתפעול מערכת חנייה ממחושבת אוטומטית בכניסה לחניונים בחופי הכינרת, בהשקעה של מיליון שקלים, המבוקרת על ידי מרכז שליטה ובקרה הממוקם במשרדי רשות ניקוז ונחלים כינרת ומתופעל על ידי מצלמות אל. פי. אר המאפשרות מעקב אחר כמות הרכבים ולדווח על עומסים בחניונים. כמו כן מחסומים אלקטרונים, מנפיקי כרטיסים וקופות חדשות, בנוסף חידוש אופציות התשלום, כיום ניתן לשלם באשראי\מזומן\ אפליקציה סלולרית בשיתוף חברת פנגו + המאפשרת תשלום בעזרת הסלולר.
בשביל סובב כינרת המתוחזק ומופעל על ידי אגף ההסברה של רשות ניקוז ונחלים כינרת, ומאפשר דרכי גישה לחופים וטיול בפינות חמד סביב הימה הושקעו כ- 3 מיליון שקלים.

צוות פיקוח ואכיפה של רשות ניקוז ונחלים כינרת הפועל בשיתוף עם משטרת ישראל, מתמודדים מידי שנה עם עבירות בטיחות, ניקיון, דיג אסור, עברות על חוקי הבניה, פלישות לחופים, איסור נהיגת כלי רכב ברצועות החוף ואכיפת חוק בטיחות השייט. בעונת הרחצה 2012 ניתנו מאות התראות לאזרחים ונופשים אשר עברו על החוק וחולקו כ-200 דוחות לנהגים שנסעו בסמוך לחוף וסיכנו את הנופשים, מפעילי כלי שייט שסיכנו מתרחצים, עברייני ניקיון ודיג.
מידי סוף-שבוע מתמודדים הפקחים ושוטרי השיטור הימי עם כ-700 כלי שייט הפוקדים את מי הכינרת. על פי החוק קיים איסור שייט במרחק של כ-300 מטרים מחופי הרחצה על מנת למנוע סיכון של מתרחצים, עם זאת מידי עונה עולה מספר ההתראות והדוחות המחולקים לרוכבי כלי שייט אשר עוברים על החוק. בנוסף מתמודדים עם מקרי הצלה רבים, כאשר בעונה שעברה טופלו על ידי משטרת ישראל ופקחי רשות ניקוז ונחלים כינרת כ-600 מקרים, ששה בני אדם טבעו למוות, בהם ארבעה ילדים.

רשות ניקוז ונחלים כינרת מאחלת לציבור עונת רחצה טובה ובטוחה תוך שמירה על סביבה נקייה!

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- תקשורות יעל שביט.