Ella and friend courtesy of Snapper films small
Ella and friend courtesy of Snapper films small
Letter_to_MOMO courtesy of Production IG.INC.Japan small
Letter_to_MOMO courtesy of Production IG.INC.Japan small
Dont Expect Praises courtesy of heaven pictures culture small
Dont Expect Praises courtesy of heaven pictures culture small
תולעים באדיבות הטלויזיה הצ'כית – מגדלנה סדלאקובה מוקטן
תולעים באדיבות הטלויזיה הצ'כית – מגדלנה סדלאקובה מוקטן
Nono the Zig Zag Kid courtesy of  Bosbros NL small
Nono the Zig Zag Kid courtesy of Bosbros NL small
הודעה לעיתונות

הסרט: "לילה של כוכבים" - בכורה ! (טיאוון 2011) יפתח את הפסטיבל הבינלאומי ה–9 לסרטי ילדים ונוער בסינמטק תל אביב.

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער יתקיים בחופש הגדול!!! בין התאריכים:24-18 ביולי 2013

השנה: סרטים שנוצרו בעקבות יצירות ספרותיות, ספיישל על הסופרת השבדית אסטריד לינדגרן ויצירתה וגם זרקור על סרטי המזרח הרחוק.
עוד בפסטיבל: סרטים שילדים יצרו, סרטים לילדים החל מגילאי 3 במסגרת "פיצי פיצי פסטיבל" ועוד.
מנהלת הפסטיבל: מיכל מטוס
יו"ר הנהלת הסינמטק ויו"ר הפסטיבל: גילה אלמגור
מנהל הסינמטק: אלון גרבוז

סרטו של הבמאי טום לין " לילה של כוכבים" – בכורה! (טיאוון 2011) יפתח את פסטיבל סרטי הילדים והנוער. הפסטיבל, הכולל עשרות סרטים ופעילויות מיוחדות ,יתקיים בעיצומו של החופש הגדול בין ה 24-18 ביולי. הסרט שהוא עיבוד קולנועי לספר "Starry starry night" מאת ג'ימי ליאו זכה בפרס הצילום פסטיבל הסרטים אסיה פאסיפיק 2012. הסרט מתאר מערכת יחסים בין נער ונערה , על רקע בעיות משפחתיות וקשיים חברתיים בבית הספר. ספור חברות מופלאה בין שניים.

הפסטיבל ייפתח בטקס חגיגי בנוכחות שר החינוך מר שי פירון ביום ה' 18 ביולי בשעה 19:30

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער בתל אביב, הינו הפסטיבל הראשון לקולנוע איכותי לילדים בישראל, והוא נבחר על ידי מועצת הקולנוע, כפסטיבל החשוב ביותר בתחומו.

הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין, תמשיך גם השנה לסייע בהבאתם של ילדי פריפריה וילדים מעמותות חברתיות שונות , מרחבי הארץ ליהנות ולהצטרף לחגיגה.

הפסטיבל מתקיים בשיתוף ערוץ הילדים !!

במסגרת הפסטיבל יוקרנו מעל 40 סרטים רובם בבכורות
הפסטיבל כולל מעל 40 סרטים מרחבי העולם , עטורי פרסים, מרביתם מועלים בבכורה במסגרת הפסטיבל ומיועדים לילדים מגיל 15-3 .
8 סרטי התחרות יתמודדו על פרס הסרט הטוב ביותר לשנה זו.
הסרט שיזכה במקום הראשון בתחרות יהנה מפרס בגובה . 10,000 ₪ פרס ע"ש מרילה מוזס לבית וולפוביץ, ז"ל.
חבר ילדים שופטים יעברו הכשרה מקצועית במסגרת סדנה שתתקיים בסינמטק עם אנשי מקצוע, כולל הרצאות בנושא זכויות ילדים. הסדנה בראשות הגב' טובה בן ארי , מפקחת ארצית לזכויות תלמידים במשרד החינוך. וועדה של שופטים מקצועיים (הכוללת נציגים מתעשיית הסרטים מחו"ל ומהארץ) תבחר את הסרט הזר הטוב ביותר. ראש חבר השופטים: דינה צבי ריקליס, במאית ותסריטאית, שופטים : מיטסו טהירה (יפן) , מייקה דה יונג (הולנד) ברנט זלינג (גרמניה) .
לדברי מיכל מטוס מנהלת הפסטיבל:
"הפסטיבל השנה עשיר ומגוון מקודמיו. יש בו הפעם סרטים רבים יותר לבני נוער מאשר בשנים קודמות. פסטיבל מעורר מחשבה ומאפשר לילדים ישראלים הצצה לעולמם של ילדים מתרבויות אחרות ולחלום בשפות אחרות" .

השנה – פוקוס מיוחד על סרטים שנוצרו בעקבות ספרים
ספיישל אסטריד לינדגרן- הסופרת השבדית (1907-2002(
הסרטים שיוקרנו בפסטיבל על פי ספריה של לינדגרן :
 "רוניה בת השודד" שוודיה/ נורבגיה 1984 126 דק', סרט שנעשה על פי ספרה של הסופרת השבדית הנודעת אסטריד לינדגרן בבמויו של תגה דניאלסון ,
 "בילבי" (1988 ) ארצות-הברית , תסריט ובימוי: קן אנקין.

אורחת בהקרנות הסרטים : ד"ר אלינה דרוקר – אוניברסיטת סטוקהולם .
שיתוף פעולה פסטיבל סרטי ילדים עם בית אריאלה :
18.7 "רוניה בת השודד" - מרתון קריאה בקול של כל ספרה של אסטריד לינדגרן
בהשתתפות: יוסי אלפי, קובי מחט, שירה קצנלנבוגן, ילדים, הורים, עובדי עירייה וספרנים
בבית אריאלה. (11:00-16:45)

19.7 "עומדות במבחן הזמן: הסופרת אסטריד לינדגרן והצלמת אנה ריבקין בריק" – יום
עיון למבוגרים , בהשתתפות: ד"ר אלינה דרוקר מהמחלקה לספרות ולהיסטוריה של הרעיונות,
אוניברסיטת סטוקהולם; ד"ר חנה לבנת, ראש מרכז ימימה לחקר ספרות ילדים ונוער ולהוראתה, המכללה
האקדמית בית ברל; תמר ורטה, סופרת ילדים ונוער ועבד אל סלאם, מנהל השירות פסיכולוגי באבו
גוש. בבית אריאלה (10.30-13.00)

21.7 "לפלנד של אלה קרי בתל-אביב" – סדנת פיסול בפלסטלינה ובחומרים אחרים
לילדים בני 8 ומעלה קורא מתוך הספר : קובי מחט , מנחה: האמנית ברכה אלחסיד גרומר
סינמטק תל אביב (15.00-18.00)

עוד בין הסרטים שנעשו בעקבות ספרים שיוקרנו בפסטיבל: פינוקיו (איטליה, 2012) - בכורה! "הקיץ של אביה" (ישראל 1988), "ילד זיג זג" (הולנד, 2012) , "קורדה במבה" (ברזיל 2012) בכורה !, "בראם חסר מנוח" (הולנד 2012)בכורה !, "עיני נמר" בכורה !, "ויקטור ואחוזת הקרוקודיל" (גרמניה 2012) בכורה !, "קלרה והדובים" (שוויץ 2013)בכורה ! , "לילה של כוכבים" - בכורה! (טיאוון 2011).

א. 8 סרטי התחרות:
כל סרטי התחרות הינם סרטים עטורי פרסים, והוקרנו בפסטיבלים החשובים ביותר בעולם

1. "אני אוהב אותך אימא" לטביה Latvia 2013 Mother I Love You 82 דק' – הסרט הטוב ביותר קטגורית ילדים פסטיבל הבינלאומי ברלין 2013 גיל 13+
ריימונד בן ה-12 חי במשפחה חד- הורית ומנגן בסקסופון. על מנת לרצות את אימו הוא נקלע לא פעם למצבים מביכים. ההסתבכות שלו מעמידה במבחן את האמון עם אימו וחברו הטוב.
תסריט ובימוי: ינס נורדס, צילום: טוביאס דאטום, שחקנים: כריסטופר קונובלובז, ויטה ורפינה

2. "קלרה והדובים" שוויץ 2013 גיל: 7+ 90 דק' , Switzerland Clara and the Secret of the Bears , אגדה קדומה שוכנת בהרים
בחווה קטנה בהרי האלפים מתהלכת אגדה על גור דובים שהופרד מאמו ומאז הושלכה קללה על המקום. קלרה בת ה-13 מגלה את הסיפור העתיק ומחליטה להציל את הדובים.
עיבוד קולנועי לספר Het Vervloekte Huis"" מאת מריאן ואן דר הידן ,פרס הילדים השופטים פסטיבל פיפאם 2013
ציון לשבח פסטיבל טאלין 2012. בימוי: טוביאס אינהכן, תסריט: טוביאס אינהכן, יאן פולדרווארט צילום: מיכאל שרייטל, הפקה: זימון הסה, שחקנים: ריקרדה זימרר, אלנה אוליג, רולנד ויסנקר

3. "מגע של אור" (טיאוון) גיל: 11+ Taiwan, Touch of Light 110 דק'
סיאנג הוא צעיר עיוור ומוסיקאי מחונן, המגיע מהכפר ללמוד באוניברסיטה בעיר הגדולה. למזלו הוא פוגש בצעירה מקסימה והקשר שנרקם ביניהם מצמיח תקווה חדשה לשניהם. מבוסס על סיפור חייו האמיתי של הואנג יו-סיאנג ומגולם על ידו.
זוכה פסטיבל טייפה 2012,פרס פיפרסקי ופרס הבמאי פסטיבל הסרטים סוס הזהב 2012,פרס הקהל פסטיבל הבינלאומי פוזן 2012, בימוי: צ'אנג ג'ונג-שי ,תסריט: לי נין הסו ,צילום: דילן דויל,הפקה: וונג קאר וואי, ג'קי פנג אי וואה,שחקנים: הואנג יו סיאנג, סנדרין פינה, לי ליה.

4. "בראם חסר מנוח" הולנד 2012 Fidgety Bram - Netherlands גיל 7+
בראם בן ה-7 לא יכול לשבת לרגע בשקט, הוא סקרן, תזזיתי, מלא המצאות ורעיונות. הוריו האוהבים נותנים ליצירתיות שלו לפרוח וסופגים בסלחנות את הנזקים. כשהוא עולה לכיתה א' נאלץ בראם להתמודד עם מסגרת לימודים ומורה קפדן, השבר כמעט בלתי נמנע.
עיבוד קולנועי לספר Fidgety Bram מאת תמרה בוס , בימוי: אנה פאן דר היידה, תסריט: תמרה בוס, צילום:,יאן מושקופס , הפקה: בוסברוס, אנימציה: בלדר וסטיין,שחקנים: כוהן פאן אוברדם, קטיה הרברס, טבו גריטסמה, פסטיבל סינקיד 2012, הסרט ההולנדי הטוב ביותר,פרס רמברנט מועמד בקטגוריות סרט הנוער, 2013

5. "אל תצפה למחמאות" סין 2012 China Don't Expect Praises100 דק' גיל 10+
יאנג ג'ין ואקסיבו הם חברים טובים ושונים מאוד זה מזה. אקסיבו שופע סיפורים ודמיון פורה, אך תלמיד גרוע, ויאנג ג'ין לעומתו הוא תלמיד מצוין. כשהשניים יוצאים לחופשה, מחליט יאנג ג'ין לבקר קודם בבית חברו ליד הנהר הצהוב. הוא מתאכזב לגלות שמציאות החיים בכפר קשה ואינה כה קסומה כפי שתיאר לו חברו, סרט על חיי הכפר בסין בשילוב קטעי אנימציה.
פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ברלין 2013 , פסטיבל הבינלאומי טוקיו 2013 , פסטיבל הבינלאומי הונג קונג 2013. תסריט ובימוי: יאנג ג'ין,צילום: לי הונגליאן,הפקה: שאנג יובו,שחקנים: לי שושן, וונג צ'ן

6. "Satellite boy" –"לחופש נולד" (אוסטרליה) 2012 90 דק' גיל 10 +
פיט חי עם סבו באזור נידח באוסטרליה ושייך לשבט הילידים האבוריג'נים. לאחר שאימו עזבה לעיר הגדולה, באים נציגי חברת מחצבים לגרשם מהמקום . פיט מחליט לעצור את התכנית ויוצא יחד עם חברו הטוב למסע משותף במרחבי המדבר הקסום.
בימוי ותסריט: קטרינה מקנזי,שחקנים: דויד גולפיליל, קמרון וולבי, ג'וזף פדלי.ציון לשבח הפסטיבל הבינלאומי ברלין 2013, ציון לשבח חבר השופטים הפסטיבל הבינלאומי ברלין 2013,מועמד לפרס המבקרים פסטיבל הבינלאומי טורונטו 2012

7. "אלה (וחברים)" פינלנד 2012Finland Ella (and Friends) גיל: 9+
אלה לומדת בבית ספר קטן ואינטימי עם מורה לא שיגרתי. יוזמה מפתיעה מאיימת לסגור את בית הספר האהוב, ולהעביר את התלמידים למוסד גדול ואנונימי. אלה, מחליטה לצאת למאבק, ומובילה את הכיתה בדרך מלאה הומור ותעוזה.
עיבוד קולנועי של ספר מאת טימו פארבלה, פסטיבל הסרטים הבינלאומי לילדים טיף 2013 . בימוי: טנלי מסטונן , תסריט: טימו פאבלה, טנלי מסטונן , צילום: דניאל לינדהולם , הפקה: יוהה ווליוקי , שחקנים: פמלה טולה, פילה וירטנן, קארי קטונן

8. "ילד זיג זג" הולנד 2012 95 דק' גיל: 9+
נונו הוא בנו של בלש משטרה בכיר, אימו מתה כשהיה תינוק, וגבי חברתו ומזכירתו של אביו היא הקרובה אליו ביותר. יומיים לפני בר המצווה שלו הוא מקבל מכתב המוביל אותו למפגש מפתיע עם פליקס גדול הפושעים, יחד הם יוצאים למסע הרפתקאות של פשע, בריחה התחזות ותגליות דרכם מפענח נונו את חידת חייו.
ע"פ ספרו של דוד גרוסמן "יש ילדים זיג זג" , פרס הקהל הצעיר האקדמיה האירופית לקולנוע 2013,פרס הקהל פסטיבל פיפאם 2012. תסריט ובימוי: וינסנט בל, צילום: ולטר פאן דן אנדה, הפקה: בורני בוס, שחקנים: איזבלה רוסליני, ברוקהרט קלאוסנר, תומס סימון.

ב. "תסריט לסרט עלילתי לילדים" – אירוע פיצ'ינג
בהמשך לאירוע הפיצ'ינג שהתקיים בהצלחה בפסטיבל בשנה שעברה, השנה מקיים הפסטיבל ה-9 לסרטי ילדים ונוער שיתוף פעולה עם איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, שמטרתו להעמיד תסריטים בסטנדרט גבוה של מקצועיות ומצוינות לסרטי הילדים הבאים של ישראל. בחודשים הקודמים לפסטיבל קיימו שני הגופים מסלול הכשרה והעשרה לתסריטאים המעוניינים לכתוב סרטי ילדים. מתוך ההצעות לסרטים שהוגשו בתום המסלול, 8 תסריטים יוצגו על הבמה בפיצ'ינג הקרוב. האירוע יתקיים מול יוצרי קולנוע מחו"ל ומישראל אשר ישפטו את הפרויקטים המוצגים, ובסופו יוענקו שני מענקי פיתוח תסריט לפרויקטים המצטיינים, באדיבות קרן הקולנוע הישראלי וקרן יהושע רבינוביץ (פרויקט קולנוע).כל זוכה יקבל מענק של 20,000 ₪.

ג." פיצי פיצי" הקרנות לקטנטנים . לילדים הצופים יותקנו כסאות מיוחדים ("בוסטרים") תרומת "כתר פלסטיק" ( גילאי 3-6)

1. פינוקיו –סרט אנימציה (במאי : אנזו דאלו , איטליה 2013 ) - בכורה! הסרט הוקרן בפסטיבל ונציה 2012 בול עץ הופך לבובת בן מקסימה בידיו המוכשרות של ג'פטו הנגר הזקן. באופן פלאי הבובה מתחילה לדבר ולזוז והופכת לילד העץ פינוקיו. לג'פטו הזקן אין כוחות לעמוד בקצב של "בנו" השובב והסקרן והשניים נקלעים להרפתקאות מסמרות שיער ומסוכנות.

2. סרטים קצרצרים לילדים -מקבץ סרטונים מכל העולם ללא מילים ובטכניקות שונות: פלסטלינה, ציור ועוד.

לפי בקשת הקהל , יוקרנו הסרטים "הפינגווין ואני" ו"דובים ".

3.דובים - הצצה לעולמם האמיתי של הדובים- סרט דוקומנטרי מדהים החושף בצורה ייחודית את סיפורם של שלושה דובים: שזוכים לטיפול חם, אוהב ומפתיע במיוחד.

4.הפינגווין ואני-אגדה מתוקה וקסומה על חברות בין ילד ופינגווין מה על ילד קטן לעשות כאשר פינגווין מופיע בפתח ביתו? סרט מקסים עם פסקול יפיפה, המבוסס על ספר ילדים, בהוצאת הארפר קולינס. קריינות : גילה אלמגור

5. סדנת יצירת פסקול – מפגש קולנועי מוסיקלי, בו יודגמו יצירת פסקול - אפקטים ומוזיקה.
המנחה ידגים באופן חי על הבמה ובהשתתפות הקהל, טכניקות וסודות מאחורי הקלעים של יצירת מוזיקה ופס קול לסרטים.המנחה – אופיר גל. מוזיקאי ומעצב פס-קול ותיק. הלחין והפיק מוזיקה ופסי קול לעשרות סדרות וסרטי אנימציה בישראל ובחו"ל.

ד. פנורמה
סרטים שיוקדשו רובם ככולם לעולמם, חוויותיהם וחלומותיהם של ילדים מכל העולם.
בין הסרטים במסגרת פנורמה : סרטים מאזרביג'ן , אוסטרליה, פינלנד ועוד.

ה. והשנה.... פוקוס מזרח רחוק
בכל שנה, בוחרת הנהלת הפסטיבל לערוך " פוקוס " סביב תעשיית הקולנוע לילדים של מדינה מסויימת . הפוקוס יאפשר הצצה נדירה למגוון ארצות מהמזרח התיכון, ביניהן: סין, יפן , טאייוואן, אינדונזיה והודו, במטרה לקרב את קהל הצופים לתרבות עשירה ואקזוטית.
לכבוד האירוע יגיע במיוחד לפסטיבל מר מיסטו טהירה מנהל פסטיבל בינלאומי לסרטי ילדים בטוקיו "קינדר פילם".
אלו הסרטים שיוקרנו במסגרת פוקוס מזרח רחוק:

1. "לילה של כוכבים" – בכורה! טיאוון 2011 עיבוד קולנועי לספר 'Starry Starry Nigth' מאת ג'ימי ליאו פרס הצילום פסטיבל הסרטים אסיה פאסיפיק 2012 ,תסריט ובימוי: טום לין

2. "מכתב למומו" יפן 2011 , אגדה יפנית קסומה
מומו, בת ה- 11 עוברת עם אמה מטוקיו, לאי קטן ביפן, זמן קצר לאחר שאביה נפטר. בידה מכתב שהשאיר לה אביה, ובו רק שתי מילים: "מומו יקרה". לתדהמתה היא מגלה שלושה שדים משונים המסתובבים בבית וגרים בעלית הגג..פרס סרט האנימציה פסטיבל אסיה פאסיפיק 2012,מועמד לפרס האקדמיה היפנית 2013, זוכה פרס ראשון בפסטיבל הילדים בטוקיו 2013. תסריט ובימוי: הירויוקי אוקיארה.

3. " המשאלה" יפן, 2011

חיים למרגלות הר געש, אמונה יפנית מספרת שכאשר שתי רכבות נפגשות ,נוצר רגע קסום בו ניתן לבקש משאלה. קואצ'י משתוקק לאחד את משפחתו. האם יצליח להגשים את חלומו? פרס הבימוי פסטיבל אסיה פאסיפיק , 2012 , תסריט ובימוי: הירוקזו קורידה.

4. "לעוף בעקבות החלום" אינדונזיה , 2012
גוס, בסך הכל, חולם לאכול במסעדה ולהרגיש כמו מלך לכמה רגעים. סרט מקסים על חלומות ומציאות ועל דבקות במטרה. הפסטיבל הבינלאומי ברלין 2013, בימוי: אוגן פנג'י

5. "חוף מרינה" הודו , 2012
נער יתום מגיע לעיר צ'אני, הנמצאת בסמוך לרצועת חוף מן הארוכות בעולם, הוא מוצא את מחייתו במכירת שקיות מים, ומצטרף לחבורת ילדים וטיפוסים שונים העובדים ומבלים ליד הים, הם מתיידדים עם איש זקן ודוור, זמר וביתו הקטנה. תסריט ובימוי: פאנדירג'

ו. הסרט הראשון שלי : תלמידים עושים סרטים קצרים .
סרטי תלמידים שנבחרו בשל אמירה יוצאת דופן או איכות אמנותית גבוהה.

1. משבצות
תיכון א' לאומנויות, מגמת קולנוע.
ילד בן 7, הולך בכל יום אל השדה, באחד הימים הואמבחין בקבוצת אנשים שונים מכל שאר האנשים אשר ראה בחייו, הוא מסתקרן ומתחיל לעקוב אחריהם מתוך ציפייה לתשובות, אך מגלה כי מורכבות הדברים רבה משחשב. בימוי :אנה שרון.

2. רעש לבן
תיכון אלון, רמת השרון
סיפורה של אלה, חיילת מודיעין מצטיינת, אשר עומדת בפני דילמה מוסרית, כאשר היא צריכה להחליט האם להיות נאמנה לעצמה ולליבה, או לתפקיד שלה.
תסריט ובימוי: יולי שילוח

3. מסע
ביה"ס מפתן ברנקו וייס פרדס חנה כרכור / מרכז שרון ישראל – התוכנית לקולנוע מסייע
הסרט עוסק בנושא השייכות לחברה הישראלית. "המסע", מגולל את סיפור מסעו הפתלתל של התלמיד "אושר" להשגת הכסף עבור הדרוש לנסיעה למשלחת לפולין. במאי: ארנולד מישייב

ז. סרטים שילדים יצרו וסרטים על ילדים
"סרטים מהחיים"
"סרטים מהחיים" הינו פרויקט של ערוץ הילדים המשודר בyes. הפרויקט, המבוצע בשיתוף עם עמותת להב - לקידום הערכים בחברה, פועל זו השנה השמינית.
בבסיס הפרויקט עומד מודל לעבודה עם ילדים, המשקף את רב התרבותיות בישראל. ילדים מקבוצות שונות ברחבי הארץ, פעלו יחד עם מנחה דרמה ובמאי קולנוע מצוות עמותת להב. באמצעות משחקי דרמה ואימפרוביזציות, החלו הילדים להעלות תכנים אישיים בנושאים כמו- זהות ושייכות, פער תרבותי וכלכלי, אלימות וסובלנות ועוד, אשר היוו את הבסיס ליצירת סרטי דרמה קצרים. בעשיית הסרטים מילאו הילדים תפקידי משחק והפקה..

להלן תקצירי הסרטים

1. הילקוט
תוכנית פותחים עתיד - הסוכנות היהודית, לוד
רים אוהבת לבשל לאחיה הקטנים כפי שלמדה מסבתה שכבר לא בחיים. יום אחד רים מאבדת את הילקוט שלה. חבריה משכנעים אותה לנצל את כשרון הבישול שלה כדי להרוויח כסף ופתור את הבעיה.

2. ילד טוב
דלת.יוד.שין פנימיות ילדים ונוער, פנימיית נווה הדר, חבצלת השרון
אלירן מסתבך בריב טיפשי והגולות שלו מוחרמות למשך שבוע. אך לאלירן אין סיכוי להעביר שבוע בלי להסתבך בשטויות. יוני, ילד מופנם ופחות מקובל, מציע לאלירן לשמור עליו שלא יסתבך ובתמורה אלירן ילמד אותו לשחק גולות.

3. מחניים
תוכנית פותחים עתיד - הסוכנות היהודית, נתיבות
עדי, לא כל כך מקובלת בכיתה אבל במחניים היא האלופה. לקראת משחק מחניים חשוב, עדי לא מצליחה למצוא שמרטפית לאחותה הקטנה. חברותיה לקבוצה מפעילות עליה לחץ במקום לנסות לעזור.

4. אש, אש מדורה
נעמה ונדב הם בני דודים, משתכננים מדורה משותפת. אך פורצת מריבה בין הבנים והבנות ונופלת החלטה על פיצול המדורה. ניסיונתיהם של נעמה ונדב לאחד בין הקבוצות גוררים אותם ללב הסכסוך.

ח. אתגרים-סדרת סרטים קצרים . והשנה : אתגרים בסימן נתינה – משהו בשביל מישהו – שתוף פעולה של מחלקת הילדים והנוער של ערוץ 1 עם איגוד השידור האירופי

הסדרה מביאה את סיפוריהם של ילדים ובני נוער מארצות שונות בעולם, כולל ישראל, המתמודדים עם אתגרים אישיים בסימן עזרה לאחר.ההקרנה תלווה בהנחייתו של איתי ברנע מנחה "המהדורה".
הסדרה כולה תוקרן בערוץ הראשון במסגרת שידורי הילדים והנוער .

1. סיפור שיער
Hair story
(בהפקת מחלקת ילדים והנוער של הערוץ הראשון)

לקלי, בת 11, שיער ארוך אותו היא אוהבת מאוד. קלי מרגישה צער כלפי ליזה, ילדה חולת סרטן שאיבדה את שערה כתוצאה מהטיפולים הכימותרפיים. היא שומעת על ארגון שמייצר פאות עבור חולי סרטן מתרומה של שיער. הסרט עוקב אחר קלי וההתלבטויות שלה. 15 דקות .בימאי: יובל אוצר, בימאית שנייה: תמי הראל,מפיקה ועורכת: מירה וייס

המוביל - מצרים
The Leader

בגיל 12, חוסיין עובד כרקדן מקצועי בלהקת מחול מסורתית. את הכסף שהוא מרוויח הוא נותן להוריו העניים. חוסיין הוא נער שאפתן מאוד ורוצה להיות מוביל בלהקה. לשם כך הוא חייב להגביר את האימונים שלו. האם הוא יצליח? 15 דקות בימאי: חשאם חאליק ,מפיק:שחאם נאסר

הרחק מהבית - הולנד
Far from home

גויטסקה, ילדה בת 9 מהולנד מארחת בביתה שתי ילדות מצ'רנוביל במסגרת פרויקט התנדבותי בו משפחות הולנדיות מארחות למשך חודש ילדים מאוקראינה על מנת להיטיב את בריאותם. שלושת הילדות בונות אט אט קשר מיוחד זו עם זו,15 דקות ,בימאי: הולט לוכטן,מפיקה: דיאן דריסן

ט. קולנוע ישראלי

  1. איגור ומסע העגורים (ישראל 2013 ) בימוי יבגני רומן
  2. מישהו לרוץ איתו (ישראל 2006) בימוי עודד דוידוף
  3. הקיץ של אביה (ישראל 1988( בימוי אלי כהן
  4. סיפור חצי רוסי (ישראל 2006) תסריט ובימוי : איתן ענר
  5. תומר והשרוטים (ישראל 2001 ) תסריט ובימוי : תומר הימן
  6. אביב –(ישראל 2003 ) דיוקן אישי של אביב גפן : תסריט ובמוי תומר היימן
  7. אילי ובן (ישראל 2009 ) בימוי : אורי רביד
  8. הם תופסים גם ילדים–סרט על עולמם של מהגרי עבודה ,(ישראל2003) בימוי: חדווה גלילי

י. סדנאות ואירועים
מפגש עם גורי אלפי בעקבות צפייה בסרט "שרלוק ג'וניור " .הסרט עם כתוביות לעברית .

סדנאות מגוונות בנושאי קולנוע – במהלך הפסטיבל יתקיימו סדנאות קולנוע בהרשמה מראש:דיבוב מהסרטים , סדנת אפור , סדנת יצירה לקטנטנים , סדנת"איך עושים סרט" , סדנת אוריגמי ,סדנת " כוכב הסרט הוא אני ".

מחירי כרטיסים לפסטיבל:

מחיר כרטיס לסרט – 40 ₪ לסדנה – 40 ₪
מבצעי הפסטיבל:

  • מבצע סב/סבתא- הכניסה לסרטים בחינם, בתשלום לילד בלבד
  • כרטיסיה של 4 סרטים ב- 120 ₪ (120 ₪, במקום 160 ₪ - הכרטיס הרביעי בחינם)
  • סרט+סדנה ב- 60 ₪
  • למנויי הסינמטק – הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי

הזמנת כרטיסים:
סינמפון: 03-5157929 – 24 שעות ביממה
בטלפון: 03-6060800 שלוחה 0
במכשירי הסינמט באכסדרת הסינמטק
הפסטיבל באתר הסינמטק: http://www.cinema.co.il/
חפשו אותנו בפייסבוק - פסטיבל לסרטי ילדים ונוער
**ייתכנו שינויים בתכנית

לפרטים נוספים: עמליה אייל ואלינור גליקמן
03-5617758, 050-7978700

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עמליה אייל יחסי ציבור ותקשורת.