הודעה לעיתונות

סרט דוקומנטרי "עשב" ברשת CNN ד"ר סנג'י גופטה יוצא למסע חובק עולם ובוחן את סוגית הקנאביס

המחלוקת סביב סוגיית השימוש בקנאביס רפואי אינה נערכת רק בגבולותיה של מדינת ישראל, אלא מדובר בסוגיה בינלאומית אשר מעוררת שיח מהותי וחשוב. בעבר, השימוש במריחואנה נחשב למשהו מחתרתי, אך עם השנים הפופולאריות של הצמח גברה, מה שהוביל לחקיקה המאפשרת לגדל, למכור ולעשן במדינות כמו קולוראדו וושינגטון. הקנאביס הפך לאחד מהנושאים השנויים במחלוקת ביותר באמריקה, למרות שרק לפני כמה עשורים היה מדובר בתרופה לגיטימית בסל התרופות של ארה"ב. על אף הנסיבות, הדיון סביב מריחואנה עדיין מתקיים ורק שאלה אחת נותרת באוויר: האם מריחואנה מזיקה לבריאות, או שאולי למעשה ההיפך הוא הנכון?

ד"ר סנג'יי גופטה, הכתב הרפואי הבכיר של רשת CNN, החליט לצאת למסע של שנה בכדי לחקור את הנושא אותו הוא מגולל בסרטו הדוקומנטרי "עשב ", בכדי לשפוך אור על הנושא. בסיום המסע הוא אף הגיע לישראל, ביקר בתל אביב וירושלים, נפגש עם כמה מהחלוצים של מחקר המריחואנה, המציעים לו גישה לעשורים שלמים של חדשנות ומחקר פורץ דרך. מסע זה גרם לו לשנות את גישתו וכעת הוא בעד השימוש בקנאביס רפואי.

במהלך הסרט ניתן לראות שבעוד שבשביל אנשים מסוימים מדובר בסגנון חיים, בשביל אחרים זהו גלגל הצלה. זהו המקרה של שרלוט פיגי בת החמש. שרלוט סובלת ממחלה נדירה הנקראת תסמונת דרבט, ובגללה היא עלולה לחוות עד 300 התקפים בשבוע. כמו רבים אחרים המשתמשים במריחואנה למטרות רפואיות, הוריה של שרלוט, פייג' ומאט פיגי, ניסו כל דרך אחרת לפני שהחליטו ללכת על סוג כזה של מרשם. ד"ר גופטה מתעד את המסע שלהם.

גופטה גם לוקח את הצופים לקולוראדו שם בתי מרקחת של מריחואנה ובתי קפה המגישים חשיש הפכו לנורמה. גופטה פוגש במסעו מגוון אנשים, הסוחרים, הרופאים, המשתמשים, המציעים הצצה נדירה לתוך מה שמכונה "הבהלה לירוק". במקביל לסיפורים האנושיים, הוא משוחח עם מומחים בנוגע לשאלה האם המריחואנה ממכרת – והאם היא עלולה לגרום נזק מוחי בטווח הארוך.

הסרט 'עשב' ישודר בערוץ CNN, ערוץ 102 ב-YES, בזמנים הבאים: יום שבת, 24.08.2013, בשעה 11:00 ו-22:00.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גולדפינגר תקשורת ואסטרטגיה.