מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 24/09/2013 17:07
נושא: חדשות
גרייס קופנה חשפה ארון הברית בירושלים
גרייס קופנה חשפה ארון הברית בירושלים
ארון הברית בירושלים
ארון הברית בירושלים
הודעה לעיתונות

ארון הברית הגדול בעולם נחשף היום, ג', לראשונה בירושלים בנוכחות אלפי משתתפי צעדת ירושלים

ארון הברית ירשם בספר השיאים של גינס. את ארון הברית הגדול בעולם יזמה, הפיקה ותרמה למדינת ישראל הגברת גרייס גלינדס גופנה, אשת עסקים מהפיליפינים שכבר זכתה ב-10 שיאי גינס בין השאר על הפקת דגל מדינת ישראל הגדול בעולם ודגל עיריית ירושלים שנפרס לפני 4 שנים באצטדיון טדי

ארון הברית הגדול בעולם נחשף היום, שלישי, 24.9 לראשונה בירושלים בהשתתפות מאות ואלפי צופים ומשתתפי צעדת ירושלים. ארון הברית הוצב על משאית מול שערי משרד החוץ סמוך לבית המשפט העליון בירושלים. את ארון הברית יזמה, הפיקה ותורמת אשת העסקים גרייס גופנה, 52, נוצרייה מהפיליפינים ואוהבת ישראל הדוקה המבקשת פעם נוספת להביע את אהבתה ותמיכתה של ושל קהילת הפיליפינים בישראל ובעולם במדינת ישראל כמו גם לסייע לישראל שתוכל מעתה להשתמש בארון העדות כנשק החזק והגדול ביותר העומד לרשותה אל מול העולם. לאחר טקס חשיפת הארון, בנוכחות אמצעי תקשורת מישראל ומרחבי העולם, הוא הוסע ברחבי העיר ירושלים ובשכונותיה ובמהלך המסע נעצר ליד לשכת נשיא המדינה, שם העבירה גרייס קופנה לנשיא מכתב הערכה ובקשה לקבל לידיו את ארון הברית כמתנת גרייס קופנה והעם הפיליפיני וכאות הערכה לישראל.

את ארון העדות בנו במשך ארבעה חודשים 12 אומנים ואנשי מקצוע. ארון העדות נבנה כשחזור לארון העדות המקורי המתואר בפרק כ"ה בספר שמות וכולל את הארון, המוטות משני צידיו ושני כרובי זהב שפניהם איש אל אחיו מעל. ארון העדות שבו לפי המסורת היהודית היו לוחות הברית הוצב במשכן וליווה את מסעם של בני ישראל במדבר ובכניסתם לארץ כנען ואח"כ הוצב במקום הקדוש ביותר במקדש.

משקלו של ארון העדות שהוצג היום מגיע ל- 800 ק"ג וגובהו 3 מטר. אורך הארון למעלה מ-5 מטרים ורוחבו 1.6 מטר. הוא עשוי מעץ, ברזל ואבן וצבוע זהב. ארון העדות שבהכנתו החלו לפני כשנה הגיע לישראל דרך הים ולאחר שנחשף היום הוא יישאר בארץ כמתנה.

גרייס ספרה היום כי ארון העדות הגדול בעולם יזכה ככל הנראה בספר השיאים של גינס לאחר שכל יתר עשרת עבודותיה זכו להירשם על שמה בספר השיאים של גינס וביניהם דגל מדינת ישראל הגדול בעולם ודגל עיריית ירושלים הגדול בעולם, שניהם נתרמו על ידה למדינת ישראל ולעיריית ירושלים וזכו לחשיפה בינלאומית רחבה.

מצ"ב צילומים של ארון הברית . קרדיט צילום – רב תקשורת

לפרטים: יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209 או גרייס גופנה: 054-7849057

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.