קבוצת נטועים לימון בהכנות למופע בבאר שבע
קבוצת נטועים לימון בהכנות למופע בבאר שבע
הודעה לעיתונות

קבוצת נטועים- לימו"ן מארגון כי"ח ממזרח שמש תשיק אסופת שירי ב"ש , 15.10 בתיאטרון הפרינג בבאר שבע

קבוצת נטועים- לימו"ן מארגון כי"ח ממזרח שמש תשיק מופע מיוחד של אסופת שירי באר שבע – "הזכרון חזק מן השמש
ביום ג', 15 באוקטובר בשעה 20:00 בתאטרון הפרינג' בבאר שבע.

נטועים לימו"ן (לימוד ומעשה בנגב) היא קבוצת מנהיגות של צעירי העיר באר-שבע הלומדים לתארים מתקדמים. והינה פרי שיתוף פעולה בין ארגון כל ישראל חברים - ממזרח שמש, בית מדרש לשינוי חברתי ברוח מסורת ישראל ובהשראת מורשת יהודי המזרח ומרכז סטארט אפ, מרכז הזדמנויות לצעירים בגילאי 18-35 בחברת כיוונים בתחומי תעסוקה, השכלה גבוהה ומעורבות חברתית. הפקת האסופה התאפשרה בזכות תרומה של קרן פוזן ומגבית קנדה- מונטריאול .

הקבוצה מורכבת מבאר-שבעיים הלומדים לתארים מתקדמים, המעוניינים להשפיע ולעצב את פני העיר. חברי הקבוצה משתתפים בבית מדרש המשלב לימוד סוגיות חברתיות הנוגעות לחיים בבאר-שבע, דרך מקורות יהודיים ומאחר ו"גדול תלמוד שמביא לידי מעשה", חברי הקבוצה מובילים פיתוח קהילתי הנובע מתוך חווית החיים הבאר-שבעית שאחד מתוצריה הוא אסופת השירה.

השקת האסופה תתקיים בתאריך ה 15/10/13 , י"א מר חשוון תשע"ד בשעה 20:00 בתיאטרון הפרינג' בבאר שבע, בתוכנית קבלת פנים והקראת שירים מן האסופה. אסופת שירי באר שבע מבקשת להשמיע את סיפורה של העיר וחווית החיים הייחודית בה, כמו גם את תהליכי השינוי שחלים בעיר בעשור האחרון. כדברי דויד פרץ, עורך האסופה, בהקדמה לאסופה: "מזה למעלה מעשור וחצי שבאר שבע עוברת תהליך של שינוי עמוק, שינוי שמשנה את העיר והופך אותה ממה שהייתה למה שתהיה. אך כמו בכל שינוי, ניתן לראות את סימני החדש כבר בתוך העבר ולמצוא את טביעת אצבעות העבר גם בתוך החדש והמתחדש. מעצם קיומה של אסופה זו ניתן להבין את השינוי המתחולל. העבר שלא דובר בו, מושר פה ".

כנטועים בבאר שבע, הפקת האסופה על כל שלביה עשתה שימוש בתוצרי העיר הקיימים, לדוגמא האמן הבאר שבעי אורי פרץ תרם את ציורו לטובת כריכת האסופה. הכותבים לאסופה הם משוררים ואנשים שנולדו כאן, חיו כאן, עברו כאן שבאר שבע נגעה בהם/ן עד כדי הנצחתה והזכרון מהחוויות בה בשיר.

ממזרח שמש" פועל בקרב אלפי סטודנטים, רבנים, צעירים בשנת שירות ונשים מסורתיות על מנת לקדם את ערכי הצדק החברתי ברוח מסורת ישראל ובהשראת מורשת יהודי המזרח. מטרת הפעילות היא טיפוח פעילים ומנהיגים חברתיים לעשייה חברתית, תוך לימוד, התנדבות ופעילות קהילתית. דגש מרכזי בפעילות מושם על הפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל, ועל הכלים לשינוי חברתי העולים מתוך לימוד המקורות היהודיים והעשייה החברתית. בבתי המדרש לומדת אוכלוסייה מגוונת, הכוללת בתוכה את כלל המגזרים השונים הקיימים בחברה הישראלית. הארגון הוקם בשנת 2000 על ידי קרן אבי ועמותת "כל ישראל חברים". ארגון אליאנס - "כל ישראל חברים" פועל לקידום חברה ערכית ושוויונית בשני צירים מרכזיים: חינוך יהודי-חברתי ומצוינות חינוכית לתלמידים. כי"ח הוא הענף הישראלי של ארגון אליאנס העולמי שנוסד ב-1860 כארגון בצרפת, ושחרט על דגלו סולידריות, דאגה לזכויות היהודים, והענקת חינוך איכותי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.