במסגרת המחקר הקליני יבוצעו במערכות ה- IceSense3 של אייסקיור, כ– 20 טיפולים בנשים הנושאות גידולים ממאירים בשד עד לגודל של 1.5 ס"מ
במסגרת המחקר הקליני יבוצעו במערכות ה- IceSense3 של אייסקיור, כ– 20 טיפולים בנשים הנושאות גידולים ממאירים בשד עד לגודל של 1.5 ס"מ
הודעה לעיתונות

אייסקיור החלה בניסוי ראשון מסוגו בבני אדם להשמדת גידולים סרטניים בשד באמצעות הקפאה

בניסוי ישתתפו חולות בעלות גידול סרטני הקטן מ-1.5 ס"מ, ואשר מועמדות לניתוח להוצאת הגידול, לפני ביצוע הניתוח, וכן יילקחו מהן בדיקות דם להשוואה. לאחר ההליך, שארך כרבע שעה, נשלחת המטופלת לביתה וממשיכה בשגרת עיסוקיה - מצב המאפיין מטופלות בטיפול זה, שנערך במרפאה, ללא כאבים וללא צורך בניתוח או אשפוז

חוקרי המכון מאמינים כי בנוסף להשמדת התאים הסרטניים בשד, עצם הטיפול בהקפאה עשוי לעורר תגובה של מערכת החיסון למלחמה בתאים הסרטניים

"מחקרים אלו מהווים את הצעד הראשון בהפיכת טיפול בהקפאה בגידולים סרטניים לזמין. אנו מאמינים כי המערכת המתקדמת שלנו IceSense3 יכולה להוביל מהפכה זו", אמר חזי הימלפרב, נשיא ומנכ"ל אייסקיור.

אייסקיור מדיקל בע"מ (ת"א: אסקמ), העוסקת במחקר ופיתוח של מכשור רפואי בתחום בריאות האישה, הודיעה כי במכון הסרטן John Wayne של בית החולים St. John’s Health Center (סנטה מוניקה, קליפורניה) בוצע טיפול ראשון בחולה בסרטן השד באמצעות מערכת ה – IceSence3 של אייסקיור להשמדת גידולים. לאחר הפרוצדורה שארכה כרבע שעה, נשלחה המטופלת לביתה והמשיכה בשגרת עיסוקיה. מצב זה מאפיין בדרך כלל מטופלות העוברות טיפול בהקפאה שנעשה בסביבה משרדית ללא כאבים.

במסגרת הניסוי יטופלו חולות סרטן השד באמצעות הקפאת הגידול הסרטני במערכת של אייסקיור, זאת לפני ביצוע ניתוח וכן יילקחו מהן בדיקות דם להשוואה.

חוקרים של מכון הסרטן JOHN WAYNE מאמינים כי בנוסף להשמדת התאים הסרטניים בשד, עצם הטיפול בהקפאה עשוי לעורר תגובה של מערכת החיסון למלחמה בתאים הסרטניים. בניסויי חיות קודם, נצפה כי טיפול בהקפאה בגידולים סרטניים עשוי לעורר גם את מערכת החיסון להגיב כנגד תאים אלו. על מנת להבין את התגובה החיסונית, יבחנו חוקרים את ההשפעה והשינוי בפרמטרים שונים הקשורים למערכת החיסון, לאחר ביצוע הטיפול. החוקרים מקווים כי ניתן יהיה להבין את התגובה החיסונית שהושרתה על ידי ההקפאה תוך קבלת מידע נוסף לגבי המנגנונים החשובים שיצרו חסינות למחלה. בין הקריטריונים להשתתפות במחקר, הוחלט שתשתתפנה רק חולות להן גידול סרטני קטן מ - 1.5 סנטימטר והן מועמדות לניתוח להוצאת הגידול.

זהו הניסוי הראשון מסוגו בבני אדם שבא בעקבות הפירסומים על תוצאות הניסויים בחיות. במסגרת המחקר הקליני יבוצעו במערכות ה- IceSense3™-של אייסקיור, כ– 20 טיפולים בנשים הנושאות גידולים ממאירים בשד עד לגודל של 1.5 ס"מ ויעברו כחודשיים לאחר ההקפאה ניתוח להוצאת הגידול הסרטני מהשד. תוצאות המחקר ייבחנו הן ע"י בדיקת פתולוגית של הגידול שהוצא והן ע"י דגימות דם שיילקחו מהמטופלות בזמן ביקורי המעקב בחודשים הראשונים לאחר הטיפול. הניסוי ממומן במלואו ע"י התוכנית לחקר סרטן השד ע"ש מרג'י ורוברט פטרסון וקרן הצדקה של ארגון ה- FASHION FOOTWEAR של ניו-יורק.

בהתאם לאסטרטגיה שהציבה לעצמה, החברה מתכוונת להמשיך ולאפשר לבתי חולים נוספים לבצע ניסויים קליניים עצמאיים לטיפול בגידולים סרטניים בשד על מנת להמשיך ולבנות בסיס קליני לטיפול בסרטן שד בעזרת מערכת ה IceSense3™. יובהר כי במקביל ממשיכה החברה במאמצי השיווק והמכירה של המוצר IceSense3™ בארה"ב לטיפול בגידולים שפירים.

ד"ר מורין צ'אנג, מנהלת רפואית של מרכז הבריאות סנט ג'ון ושל תוכניות המחקר של סרטן השד: "אנו שמחים לבצע את הניסוי שיספק בפעם הראשונה הבנה על הדרכים בהם סרטן השד "חומק" מהמערכת החיסונית. הבנת התהליכים תוכל לסייע לבנות מנגנונים שיתגברו על בעייה זו".

חזי הימלפרב, נשיא ומנכ"ל אייסקיור: "אחד היעדים שלנו הוא לקדם את השימוש בהקפאה לטיפול בסרטן ע"י בניית בסיס מידע רחב בנושא. מחקרים אלו מהווים את הצעד הראשון בהפיכת טיפול בהקפאה בגידולים סרטניים לזמין. אנו מאמינים כי המערכת המתקדמת שלנו IceSense3 יכולה להוביל מהפכה זו. אנו שמחים לראות כי העניין הרב שמעורר הניסוי בקרב מרכזים רפואיים אקדמיים גורם להם להקצות משאבים רבים למימון הניסוי בלא שהחברה תיאלץ להשתתף במימון".

לאחרונה הודיעה אייסקיור כי חברת הביטוח הרפואי HCSC, המאגדת בתוכה את חברות הביטוח הרפואי Blue Cross Blue Shield של מדינות טקסס, אילינוי, אוקלהומה וניו מקסיקו מעניקה החל מ-15 ביוני 2013 כיסוי ביטוחי לטיפול בהקפאה בגידולים שפירים בשד מסוג פיברואדנומה הניתנים ע"י מערכת ה- IceSense3.

אודות מכון הסרטן ע"ש ג'ון ויין: עוד משנת 1981, מגשימה משפחת ווין את מחויבותה ללימוד וחקר הסרטן לזכרו של אבי נמשפחה שנפטר ממחלת הסרטן. מכון המחקר שהוקם על שמו מוכר בכל העולם כבעל הישגים בתחום סרטן העור, סרטן השד וסרטן המעי וכן בזכות הישגיו בתחום חקר הקשר בין הטיפול בסרטן למערכת החיסונית. בזכות היכות הייחודית להפוך במהירות פריצות דרך מדעיות לגישות טיפול ואבחון חדשניות, מספק המכון תקווה לחולים בסרטן בכל רחבי העולם. למידע נוסף: www.jwci.com

אודות אייסקיור: חברת אייסקיור פועלת בתחום המכשור הרפואי בשוק בריאות האישה. החברה פועלת בתחום הטיפול הזעיר פולשני באמצעות הקפאת גידולים בגוף האישה, ללא כאב או צלקת כחלופה להתערבות ניתוחית להסרת הגידול. טכנולוגיות החברה מהווה חלופה זעיר פולשנית להתערבות ניתוחית לשם הסרת הגידול. החברה משווקת את מוצר ה - IceSense3™ שלו אישורים רגולטוריים מה – FDA לשווק ומכירות בארה"ב וכן אישור CE לשיווק ומכירות באירופה. לאייסקיור מדיקל בע"מ חברת בת בבעלות מלאה בארצות הברית, אייסקיור מדיקל אינק., ולה משרדים בקליבלנד-אוהיו. www.icecure-medical.com

אודותIceSense3: מוצר לטיפול בגידולים מסוג פיברואדנומה (Fibroadenoma), הבנוי ממערכת המזרימה חנקן נוזלי, במעגל סגור ומקפיאה באמצעות מחט ייחודית, פרי פיתוחה של החברה, גידולים שפירים בשד, תוך שמירה על הרקמות הבריאות בסביבת הגידול. פיברואדנומה הוא הגידול השפיר השכיח ביותר בשד. זהו גידול מוצק הנפוץ בקרב נשים בגילאים שונים ובעל שכיחות גבוהה בקרב נשים צעירות עד גיל 30. גודלו של גידול מסוג פיברואדנומה נע בדרך כלל בין 1-3 ס"מ, והוא נוטה לגדול בזמן הריון והנקה. השימוש במערכת מהווה פתרון אלטרנטיבי לניתוח להסרת גידולים. הפיתרון המוצע הוא אטרקטיבי במיוחד כיוון שהטיפול נערך בקליניקה רפואית ולא בחדר ניתוח בבית חולים, כך שלאחר הטיפול חוזרת האישה במהירות לפעילות יומיומית. אורך הטיפול, הנערך בקליניקה של רופא, הינו קצר באופן משמעותי מניתוח בבית חולים ועומד על כ - 5-15 דקות בלבד. הרופא עושה שימוש במערכת אולטרה-סאונד סטנדרטית להובלת מחט ההקפאה למרכז הגידול ולאחר מכן מקפיאה המחט את הגידול עצמו. הטיפול הינו פשוט ונוח, ללא כאבים וללא צורך בתפרים או משככי כאבים. באמצעות המערכת של אייסקיור נערכים לראשונה גם טיפולים בגידולים סרטניים קטנים בשד במסגרת מחקר קליני עצמאי ביפן.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קוואן תקשורת.