אבנר דה שליט (צילום- פלאש 90)
אבנר דה שליט (צילום- פלאש 90)
הודעה לעיתונות

שני חוקרים מהאוניברסיטה העברית בין זוכי פרס רוטשילד היוקרתי לשנת 2014

פרופ' אבנר דה שליט ופרופ' אלי קשת מהאוניברסיטה העברית יקבלו את פרס רוטשילד לשנת 2014. הפרס היוקרתי מוענק מאז 1959 על ידי יד הנדיב כאות הוקרה לעבודה מחקרית יוצאת דופן ומקורית במגוון תחומי מדעים, כאשר בחלק מהתחומים הוא מוענק מדי שנתיים ובחלק מדי ארבע שנים.

פרופ' אבנר דה שליט מהמחלקה למדע המדינה יקבל את פרס רוטשילד במדעי החברה. פרופ' דה שליט יקבל את הפרס עבור תרומתו פורצת הדרך להרחבת התיאוריה הפוליטית לתחומים חדשים, ובפרט עבור מחקריו בנושא דורות העתיד כשחקנים פוליטיים והכוח הפוליטי העולה של העיר על חשבון המדינה. ראוי לציון השימוש של דה שליט בממצאים אמפיריים המבוססים על סקרים וראיונות לצורך חשיבה מחדש על תיאוריה פוליטית נורמטיבית.

דה שליט נולד ב-1957 בישראל. הוא למד לתואר ראשון במדע המדינה באוניברסיטה העברית וקיבל דוקטורט בפילוסופיה פוליטית מאוניברסיטת אוקספורד. דה שליט כיהן בתור דיקן הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטה העברית ופרסם שורה של ספרים בנושאים כגון ערים, אוכלוסיות מוחלשות, דמוקרטיה, צדק ואיכות הסביבה, דורות העתיד, סוציאליזם ופילוסופיה פוליטית.

פרופ' אלי קשת מהמחלקה לביולוגיה התפתחותית וחקר הסרטן בפקולטה לרפואה יקבל את פרס רוטשילד במדעי החיים. פרופ' קשת יקבל את הפרס עבור עבודתו החלוצית בביולוגיה של כלי דם ועבור בירור המנגנונים האחראים על יצירת כלי דם חדשים (חלבון הידוע בשם VEGF).

קשת נולד בישראל ב-1945. את הכשרתו בביולוגיה ובביוכימיה רכש באוניברסיטה העברית בירושלים ובה גם השלים לימודיו לדוקטורט ב-1975. הוא השתלם באוניברסיטת ויסקונסין בנושא הביולוגיה המולקולרית של רטרוירוסים, נושא שבו התמקד בראשית דרכו המחקרית. מחקריו של קשת עומדים בבסיס הפיתוח של שיטות טיפול חדשות למצבי תת-ספיקה של שריר הלב ולמחלות רשתית מעוורות, וכן תרמו לפיתוח תרופות אנטי-סרטניות הפועלות דרך נטרול יכולתו של הגידול למשוך אליו כלי-דם.

כמו כן, פרופ' שלמה הבלין מאוניברסיטת בר אילן יקבל את פרס רוטשילד במדעי הכימיה ומדעי הפיזיקה ופרופ' שלמה שמאי מהטכניון יקבל את פרס רוטשילד במתמטיקה/מדעי המחשב והנדסה. טקס הענקת פרס רוטשילד יתקיים במשכן הכנסת, בנוכחות נציג הממשלה ונציג משפחת רוטשילד בהמשך השנה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- האוניברסיטה העברית בירושלים.