הודעה לעיתונות

סאן טים עוברת לרווח ברבעון השלישי 2013; המתקן הסולארי בתלמי יוסף חובר לרשת החשמל הארצית

סאן טים גרופ, חברה ישראלית העוסקת בייזום ותפעול פרויקטי יצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי של 2013. פרויקט תלמי יוסף, בעל הספק ייצור חשמל של 9 מגה וואט, חובר לרשת החשמל הארצית בנובמבר 2013

עמוס לסקר, לשעבר מנכ"ל חברת חשמל לישראל הוא יו"ר סאן טים. גוסטבו טרייבר, מנכ"ל סאן טים גרופ: "הערכת ההכנסות השנתיות של החברה היא של 20 מיליון שקלים. היקף ייצור החשמל של החברה עומד כיום על כ-10 מגה וואט ובכוונתנו לפעול להכפלת היקף הייצור, גם באמצעות צמיחה שאינה אורגנית ופעילות בתחום מחוץ למדינת ישראל"

חברת סאן-טים גרופ (ת"א: סנטג) העוסקת ביזום ותפעול פרויקטי יצור חשמל מאנרגיה מתחדשת מפרסמת את הדוחות הכספיים לרבעון שלישי של 2013. לאחר מועד הדוח פרויקט תלמי יוסף, בהיקף של 9 מגה וואט, הופעל באופן מסחרי ומייצר הכנסות בקצב שנתי של כ – 16 מיליון שקלים וכ – 300 מיליון שקלים לאורך תקופת הפעלה של כ – 20 שנה. החברה הכירה בפרויקט כנכס פיננסי.

ההכנסות לרבעון השלישי הסתכמו ב-128.4 מיליון שקל, עלייה לעומת 2.8 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2012. הרווח הנקי לתקופה הסתכם ב-1.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 715 אלף שקל ברבעון השלישי אשתקד.

פרויקט תלמי יוסף, הממוקם בחבל שלום, חובר לרשת החשמל הארצית בנובמבר 2013. הפרויקט משתרע על כ-160 דונם ובעל הספק של 9 מגה וואט. עלות הפרויקט היא של כ-100 מיליון שקל, וממומנת במימון בנקאי של כ- 80%. לאחר מועד הדוח (30 בספטמבר 2013), פרויקט תלמי יוסף הופעל באופן מסחרי, והוא מייצר הכנסות שנתיות של כ-16 מיליון שקלים, אשר שוות ל-300 מיליון שקלים לאורך תקופת ההפעלה של כ-20 שנה. סאן טים הכירה בפרויקט כנכס פיננסי.

לחברה 27 מערכות קטנות נוספות בהספק כולל של 1.3 מגה וואט אשר הניבו הכנסות של כ-3.5 מיליון שקלים בשנת 2012. החברה מקדמת בנייתם של כ-11 מתקנים בינוניים, מהם 7 פרויקטים בהספק מצטבר של כ-3.5 מגה וואט בעלי הסתברות סבירה למימוש (כ-50%).

סאן-טים גרופ היא חברה ישראלית העוסקת בייזום ותפעול פרויקטי יצור חשמל מאנרגיה מתחדשת. החברה מפעילה 3 חברות פרויקט בבעלות מלאה, ומספקת באמצעותם פתרון כולל להקמת חוות סולאריות, משלב הייזום ואיתור הגגות והקרקעות הפוטנציאליים, בחינת היתכנות הנדסית וכלכלית של הפרויקטים, וקבלת אישורים רגולטוריים. יו"ר החברה הוא עמוס לסקר, לשעבר מנכ"ל חברת חשמל לישראל, ומנכ"ל החברה הוא גוסטבו טרייבר - שניהם בעלי מניות בחברה. שותפים נוספים בחברה כוללים את ח. מר, רם בלינקוב, וחי תורן. http://www.sunteam.co.il/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קוואן תקשורת.