טורניר בינלאומי בקרבות אבירים -World Medieval Fighting Championship

יום ה', 23 ינו' 2014 בשעה 19:00
מיקום: גן מרכז הקונגרסים בחיפה
כתובת: קדושי יאסי 2 (מרכז הקונגרסים), חיפה (מפה)
משך: שעתיים וחצי
טורניר בינלאומי בקרבות אבירים-צילום אנדרי קינזרסקי
טורניר בינלאומי בקרבות אבירים-צילום אנדרי קינזרסקי
ציוד לחימה בקרבות אבירים- צילום אנדרי קינזרסקי
ציוד לחימה בקרבות אבירים- צילום אנדרי קינזרסקי
הודעה לעיתונות

נבחרת ישראל בקרבות אבירים תארח לראשונה בישראל טורניר בינלאומי 23.1 בחיפה

טורניר בינלאומי בקרבות אבירים- World Medieval Fighting Championship- WMFC יתקיים ב- 23.1.14 בגן מרכז הקונגרסים בחיפה

נבחרת ישראל בקרבות ימי הביניים ייצגה את ישראל מספר פעמים בעבר באליפויות עולם - בין היתר ברוסיה, בפולין ובצרפת.
טרנד קרבות האבירים התפתח בשנים האחרונות כענף ספורט ברחבי העולם ומתקיים פה בישראל כבר מספר שנים

לקראת הטורניר, נשמח לשתף פעולה ולסייע ולתאם ראיונות להכנת כתבת מגזין יוצאת דופן ומרתקת אשר תכלול את אנשי הנבחרת וחבריה אשר מקדישים את מרבית הזמן והמשאבים שלהם לנושא, ובנוסף לאימונים משחזרים הלכה למעשה את תקופת ימי הביניים והצלבנים במסעות וטקסים במועדים קבועים בשנה.

הנבחרת הישראלית תתחרה זו הפעם הראשונה בישראל מול נציגי שבע מדינות שונות בטורניר בינלאומי של קרבות ימי הביניים בענף הנקרא "דו קרב מקצועי". המדינות אשר נציגיהן יגיעו הפעם להשתתף בטורניר הבינלאומי: צרפת, רוסיה, לטביה, אסטוניה, אוקראינה, בלרוס ולוקסמבורג.
באליפות העולם האחרונה בקרבות ימי הביניים קבוצתיים – "קרב האומות", שהתקיימה בצרפת לפני כחצי שנה ניצחה נבחרת ישראל ב- 14 קרבות ברציפות וזכתה במקום השמיני מבין 22 מדינות.
להלן קישור לתחרות הנבחרת בטורניר בינלאומי מטעם האיגוד הבינלאומי לקרבות אבירים HMB- [https://www.youtube.com/watch?v=DgFuHbZqbu8 ]וכן סרטון על קרב האומות מבחור מאוקראינה - איגור פרפנטיאב, (יש אישור להשתמש) -צרפת ,קרב האומות 2013 ,מקצה לא תחרותי כולם על כולם - https://www.youtube.com/watch?v=PsMYTrF3BOI
על הזירה קם לתחייה המחזה המרתק של קרב אבירים, שילהיב גם את אוהדי הספורט וגם את חובבי ההיסטוריה וקהל צעירים ומבוגרים כאחד.
כמו בענפי ספורט אומנות לחימה אחרים - הלוחמים מחולקים לקטגוריות על פי משקל ולכל אחד מותאם יריב על פי ניסיון. לא רק החרב והמגן יסייעו לספורטאים בדרך לניצחון. לצד הסיף עליהם להיות מיומנים גם בטכניקות קרב מגע, להיות אמיצים ופיקחים גם יחד. "בקרבות ימי הביניים", כמו בכל תחרות ספורט ישנם כללים וחוקים נוקשים- תחרות "דו קרב מקצועי" נערכת בזירה מתוחמת בחבלים, בכל קרב מתבצעים שלושה סבבים כאשר כל סבב אורך שתי דקות ודקה למנוחה בין הסבבים. המנצח בקרב יהיה הלוחם שצבר מספר נקודות גבוה ביותר אחרי שלושה סבבים. חל איסור מוחלט לדקור או לחנוק את היריב או לפגוע בו באזורי גוף אסורים – על כך מוטל עונש וגם הורדת ניקוד, יש תקן ברור לכלי הנשק כמו משקל מינימלי ומכסימלי ובמקרה של שבר בכלי הנשק, מוקצב זמן מוגבל להחלפתו.
נבחרת קרבות האבירים של ישראל מורכבת ממספר מועדוני אבירים הפזורים ברחבי הארץ, מועדוני האבירים בישראל קיימים: בירושלים, תל אביב, חיפה, פתח תקווה ובאר שבע. לכל מועדון תחום התמחות ייחודי. חברי המועדונים המכורים לנושא משקיעים לאורך כל השנה את מיטב כספם וכל שעות הפנאי שלהם כדי לבסס ולהרחיב את ההכרה בספורט מיוחד זה, הם מגיעים באופן קבוע למפגשים כשהם עטויים במגוון מערכות לבוש ושריון אשר הם עצמם רוכשים או יוצרים במו ידיהם המאופיינים לפי תקופה ההיסטורית בימי הביניים וגם תקופת הצלבנים, מערכות המיגון כוללות קסדת מתכת, חליפת שריון פלדה הכוללת מגני ידיים ומגני רגליים, מגן ליד, סט חרבות ועוד אלמנטים אשר מאפיינים את התקופה, (החרבות אינן מושחזות שכן אין פה כל כוונה אמתית להרוג או לפצוע את היריב). במפגשים מתרגלים את אומנות הלחימה האבירית לסוגיה השונים: אימון בירי קשתות מסורתיות, אימוני סייף של המאה ה-12, קרבות סייף היסטורי עם חרבות קלאסיות, קרבות קבוצתיים ודו קרב מקצועי.

אחת לשנה בחודש יולי, מארגן מועדון "ממלכת ירושלים" עבור חברי כל המועדונים מסע בן שלושה ימים לאורך 28 ק"מ אשר במסגרתו הם משחזרים את קרבות האבירים ב"קרב קרני חיטין"

נבחרת ספורט הלחימה האבירית אינה מוכרת כיום על ידי רשויות הספורט בישראל, אף כי במדינות שונות בעולם קיימת הכרה בלחימה האבירית כענף ספורט לכל דבר, בתקופה האחרונה קיימת במדינות שונות בעולם פעילות למען הכרה של ספורט זה כענף ספורט אולימפי.

  • האירוע מאורגן על ידי נבחרת ישראל בסיוע חברת ההפקות "גלגל הזמן", יחסי ציבור-"אביבה שורץ-יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי".
  • כרטיסים ניתן לרכוש בקופת ברוו: http://bravo.org.il/announce/18863

לראיונות/צילום/הכנת כתבה או לפרטים נוספים נא לפנות לאביבה שורץ בטל'-052-3244769 או במייל [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אביבה שורץ יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי.