"שבתרבות" בעכו

שבת', 25 ינו' 2014 בשעה 11:00
מיקום: מועדון הג'אם
כתובת: רחוב ההגנה 1, עכו (מפה)
משך: שעה וחצי
הודעה לעיתונות

משה ארנס ואחמד טיבי במפגש עם קבוצת יהודים-ערבים בעכו

"שבתרבות", שבת 25.1 בשעה 11:00. אורחים: משה ארנס ואחמד טיבי. מנחה: זוהיר בהלול. מועדון הג'אם בעכו (רח' ההגנה 1), טל' 04-9019480

מפגש שני של קבוצת "קשת – עכו עיר משותפת" יתקיים בשבת הקרובה ויפגיש על במה אחת את שר הביטחון לשעבר, פרופ' משה ארנס, ואת ח"כ אחמד טיבי.

הקבוצה, המשותפת ליהודים וערבים, שואפת להוות את חוד החנית לתפיסה, כי עיר מעורבת אינה בהכרח נטל. הקבוצה נוצרה מתוך המרקם האנושי והתמהיל התרבותי והאתני של העיר, והפכה למודל עבור ערים מעורבות אחרות. את השפה החדשה שיצרה הקבוצה, מבקשים החברים להוציא החוצה אל המרחב הישראלי, בתקווה לגרום לאחרים לחשוש פחות מן המפגש היהודי-ערבי.

הקבוצה נטולת השתייכות פוליטית, והיא מכילה את כל גווני הקשת האנושית בעיר. עמודי התווך של הקבוצה הם איש התקשורת זוהיר בהלול, ויוסי פיטוסי. פיטוסי החליט לפעול כשראה כי תושבי עכו היהודים חוששים מן המפגש עם הערבים ועוזבים את העיר, וביקש להפגיש את הקהילות ולהרחיב את המכנה המשותף שלהן. בהלול יזם את הקמת הקבוצה והוא חש כי נוצר כאן מודל שתהיה לו המשכיות לשנים רבות נוספות.

המטרה שהציבו לעצמם היתה לבנות מודל לחברה אזרחית פתוחה לכל, בעיר הקוסמו-פוליטית עכו. חברי הקבוצה כתבו אמנה הכוללת חזון לעיר משותפת, והתחייבו לפעול יחד לשגשוג העיר. המפגשים החלו כצורך פורמאלי, והפכו למפגשים חברתיים נינוחים. בהדרגה נדמו הוויכוחים והתגבשה חברות, גם בין המשפחות. חברי הקבוצה יזמו והפיקו בעבר אירועים רב תרבותיים, והם מקיימים מדי שנה בחודש כסלו/דצמבר את "נשף חג כל החגים", שהפך למסורת מוערכת ומדוברת בעיר. פעילות הקבוצה נעשית על בסיס התנדבותי ובתיאום עם הממסד המקומי, ונהנית מתמיכתו של ראש העיר שמעון לנקרי, בקבוצה ובמטרותיה. החל מאפריל 2012 פועלת הקבוצה כעמותה רשומה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מירית סטרומצה הסיפור האמיתי.