הודעה לעיתונות

אם ובתה הגיעו למיון 'טרם' בירושלים בחשד שלקו בהרעלה מהדברה

יממה לאחר פטירתם של הילדות לבית גרוס מהרעלת הדברה עולה חשד למקרה דומה שבוצע על ידי אותו המדביר * אם ובתה הגיעו למיון 'טרם' לאחר הקאות ושלשולים, לאחר בדיקה רפואית הוחלט לפנותם לבית החולים שערי צדק * ד"ר משה הלברשטט רופא בכיר ב'טרם': "אמנם מצבם הקליני לא מוכיח שלקו בהרעלה אולם בדיוק לכן חשוב התשאול הרפואי שגילה חשד להרעלה"

חשד להרעלה נוספת של בני משפחה בירושלים. למיון 'טרם' בשכונת רוממה בירושלים הגיעו הערב אמא בת 41 לחייה ובתה כבת שלוש כשהם מתלוננים על בחילות, הקאות ושלשולים לאחר הדברה שבוצעה לפני ימים אחדים בביתם.

לטענת האמא, ביום שני האחרון ביצע אותו המדביר שנעצר אתמול, הדברה בביתם, והיום הם החלו לחוש בתסמינים של שלשולים, הקאות ובחילות.

הצוות הרפואי של 'טרם' ערך בדיקה רפואית מקיפה לאם ולבתה, והתברר כי מצבם הקליני הוא טוב, אולם בשל החשש כי המדובר בהרעלה מחומרי ההדברה, הוחלט לפנות את האם ובתה לבית החולים שערי צדק באמצעות נט"ן מד"א.

הצוות הרפואי של 'טרם' עדכן את חדר המיון בשערי צדק על החולים אשר בדרכם אליהם.

ד"ר משה הלברשטט מומחה ברפואת ילדים ורופא בכרי ב'טרם' שטיפל בבני המשפחה: "בבדיקות הקליניות שנערכו לאם ובתה אין שום אישוש וסימן לכך שבני המשפחה אכן לקו בהרעלה, אולם לאור העובדה שהאם מספרת על הדברה שבוצעה השבוע בביתם על ידי אותו המדביר שביצע את ההדברה בבית משפחת גרוס, הוחלט לפנותם מיידית להמשך טיפול בבית החולים שערי צדק ולא לקחת כל סיכון".

"הבעיה בהרעלה מסוג זה" מסביר ד"ר הלברשטט "שאין אינדקציות ברורות לסוג ההרעלה והדרך לעלות עליהם כמעט בלתי אפשרית בשלב זה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ביכלר אסטרטגיה ויחסי ציבור.