מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 06/04/2014 16:37
נושא: דתות, תרבות, יהדות
פרוייקט ייחודי של חברי נטועים אופקים  בבית הכנסת ג'רבה  לטובת הקהילה
פרוייקט ייחודי של חברי נטועים אופקים בבית הכנסת ג'רבה לטובת הקהילה
הודעה לעיתונות

"מא חדני ברוחי" - ערב מיוחד ביוזמת כל ישראל חברים – ממזרח שמש באופקים

אירוע ייחודי ביוזמת ממזרח שמש- כל ישראל חברים נערך השבוע באופקים תחת הכותרת "מא חדני ברוחי". הערב שכלל פיוט וסיפורי חיים של תושבי אופקים התקיים בבית הכנסת ג'רבה באופקים ביוזמת קבוצת הסטודנטים "נטועים אופקים" ובמסגרת פרויקט "והגדת לבנך" של בית המדרש ממזרח שמש. האירוע המוצלח נועד להגביר את החשיפה והמודעות לפרויקט ולהזמין תושבים נוספים לקחת בו חלק.

את הפרויקט הציגו הסטודנטים יאיר מרדכי ומיטל שטרית, בפתח האירוע. הם סיפרו על תהליך איסוף הסיפורים, המפגש עם התושבים וסיפורה של העיר אופקים. בין קטעי הפיוט הוקראו קטעים מתוך ראיונות שנערכו עם תושבי העיר, הקראה שריגשה את הקהל שהכיר את הדמויות ואת האנשים המדוברים, כשהפרויקט נותן להם קול ובמה. כך לדוגמא אחד הסטודנטים הגיע עם אביו וגילה סיפורים וחוויות שלא שמע עד אז. תושב אחר שראה בצילומים תמונה של נערה האוספת פירות הדר לתוך עגלה נזכר "איך שלחו אותנו לקטוף תפוזים כדי לממן את הטיול השנתי" ותושב נוסף שראה תצלום אוויר של הבתים הראשונים באופקים אמר "איך חיינו אז, מי היה גר היום בבית כזה? ולמרות הכל לא היה חסר לנו כלום". יוסי אוחנה, מ"קהילות שרות פיוט וניגון" הצליח ליצור חיבור מרגש בין סיפורי החיים של התושבים לבין קטעי הניגון והפיוט. עוד השתתף הפייטן יצחק מור יוסף, תושב אופקים ולצידו נגנים צעירים ומבוגרים. ערב של נוסטלגיה וגעגוע, עם הפנים לעתיד

האירוע משך אליו עשרות תושבים מהשכונות הסמוכות, התארחו גם תושבים ממרכז יום לקשיש וכולם יחד חשו גאווה ותחושת שייכות למשפחה וקהילה עם מורשת מרתקת.

אלי ברקת, מנהל "ממזרח שמש" וסמנכ"ל חינוך בכי"ח מדגיש כי תוכנית "נטועים" מצליחה בשל העובדה שהיא נוגעת בעולמו של הסטודנט, בחוויותיו, בסיפורו האישי ובזהותו וטובעת בו חותם עמוק ומשמעותי לטווח ארוך. הדגש בתוכנית הוא על פיתוח מנהיגות, רגישות, תחושת ערבות ואמפתיה. ממזרח שמש הוא בית מדרש למנהיגות חברתית, המטפח פעילים ומנהיגים חברתיים לעשייה חברתית ברוח המסורת ובהשראת מורשת יהודי המזרח.

תוכנית "נטועים" היא תוכנית חינוכית למעורבות חברתית ופיתוח מנהיגות הפועלת בהצלחה במספר מוקדים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל. התוכנית "נטועים" של אליאנס - כל ישראל חברים בסיוע קרן פוזן מיועדת לסטודנטים הנטועים בפריפריה ומאפשרת תהליכי למידה קבוצתיים, המעצבים זהות אישית והזדהות מקומית, תוך רתימת הסטודנטים לעשייה קהילתית במקום הו הוא חי ומתגורר. במקביל התוכנית מעלה את המודעות החברתית ומכשירה מנהיגות סטודנטים לפעילות בקהילותיהם. הסטודנטים לומדים בבית מדרש המתמקד בסוגיות חברתיות, באמצעותו מתגבשת תפיסת עולם מוסרית המחויבת לתיקון עולם, תוך התנדבות והפעלת פרויקטים חברתיים.

"כל ישראל חברים" הוא ארגון חינוכי –חברתי מהמובילים והחשובים בישראל ופועל לקידום חברה ערכית ושוויונית בשני צירים מרכזיים: חינוך יהודי-חברתי ומצוינות חינוכית לתלמידים. כי"ח הוא הנציג בישראל של ארגון אליאנס העולמי שנוסד ב- 1860 כארגון צרפתי שחרט על דגלו סולידריות ודאגה לזכויות היהודים והענקת חינוך איכותי לכל. בראש הארגון בישראל עומד איש העסקים והפילנתרופ סמואל פינטו. הארגון פועל כיום בלמעלה מ –90 בתי ספר מהזרם הממלכתי והממלכתי דתי בכל רחבי הארץ בקרב למעלה מ- 30,000 תלמידים ולמעלה מ- 5,000 מורים.

יחסי ציבור: יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.