מפרסם: גלאי תקשורת
תאריך: 22/05/2014 12:05
נושא: טלוויזיה, קולנוע
הודעה לעיתונות

"קצר-ארוך": מחווה חדשנית לקולנוע הישראלי

הערוץ הראשון ישדר סדרה בהגשת ירון לונדון, בה יוצגו סרטים קצרים שביימו במאים צעירים בהשראת הסרטים הקלאסיים של הקולנוע הישראלי. בסרטים משתתפים טובי השחקנים, ביניהם משה איבגי, אסי דיין, אוולין הגואל שנוטלים חלק במחווה המרגשת.

קצר-ארוך
החל משבת, 24.5 בשעה 22:30 בערוץ הראשון וב-HD (ערוץ 511)

הערוץ הראשון ישדר סדרה בהגשת ירון לונדון שתכלול סרטי קולנוע חדשים המהווים מחווה לסרטים הקלאסיים של הקולנוע הישראלי. הסדרה הופקה על ידי גאודאמוס הפקות, בתמיכת רשות השידור והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה.

יוצרים צעירים, בוגרים וסטודנטים מהחוג לקולנוע וטלוויזיה של אוניברסיטת ת"א, כתבו וביימו דרמות קצרות מקוריות, הומאז' לקלאסיקות הגדולות של הקולנוע הישראלי: מה קורה לויקטור מ"חולה אהבה בשיכון ג'" עשרים שנים לאחר סיום הסרט המקורי? איך נראית חבורת "אסקימו לימון" כשבמקום בנצי ומומו מככבות יולי ותמרה? מה קורה כשהכלה המבוגרת והמזרחית של "חתונה מאוחרת" מוחלפת במאהב הומו?

מנחה הסדרה הוא ירון לונדון שמציג בכל פרק את הרקע ההיסטורי והקולנועי של הסרט הקלאסי, אליו מכוונת המחווה. בדרכו הייחודית וההומוריסטית, לונדון מסייע לצופים לחבר בין הסרטים הקלאסיים לבין הסרטים החדשים.

הסדרה מתווכת בין הקולנוע הצעיר העכשווי, דור העתיד של הקולנוענים הישראלים, לבין היוצרים הותיקים והמוערכים אורי זוהר, שבי גביזון, בועז דוידזון, רפי בוקאי ועוד רבים וטובים. הבמאים הצעירים חולקים כבוד לבימאים הוותיקים של הקולנוע ומביימים סרט בהשראתם מתוך עמדה שמשלבת אהבה וביקורת. בסרטים החדשים משתתפים שורת שחקנים מהשורה הראשונה, ביניהם משה איבגי, אסי דיין, אוולין הגואל, ישראל גוריון, רמי ברוך, דינה סנדרסון ועוד.

קצר-ארוך
החל משבת, 24.5 בשעה 22:30 בערוץ הראשון וב-HD (ערוץ 511)

בקובץ המצורף תאריכי שידור הסרטים המשתתפים בסדרה "קצר: ארוך"

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גלאי תקשורת.