הודעה לעיתונות

הרצאתה של מומחית הסייבר הישראלית קרן אלעזרי עלתה לאתר TED. נצםתה מעל 130,000 פעמים

הרצאתה של מומחית הסייבר הישראלית, קרן אלעזרי, האישה הישראלית הראשונה שדיברה בכנס TED העולמי עלתה לאתר הארגון, יחד עם הרצאותיהן של אישים בכירים

אלעזרי: "האקרים הם חלק חיוני בעולם הטכנולוגיה – הם מערכת החיסון של עידן המידע"
אמש ציינה קרן אלעזרי נקודת ציון נוספת בקריירה שלה. חברת TED החליטה לצרף את הרצאתה שניתנה במסגרת הכנס ה-30 של הארגון, שהתקיים ב-20.3.2014 בונקובר, קנדה, לאתר האינטרנט של הארגון. הרצאתה של אלעזרי מצטרפת באתר להרצאותיהם של אדוארד סנואדן, מייסד גוגל, לארי פייג'; ביל ומלינדה גייטס; סגן ראש סוכנות הבטחון הלאומית של ארה"ב, ריצ'רד לגט; מייסד וויקיפדיה, ג'ימי ויילס; העתידן, ד"ר ריי קורצוויל ועוד רבים אחרים. מאז עלתה ההרצאה לאתר, אמש, 6 בערב שעון ישראל, היא נצפתה למעלה מ-130,000 פעמים.
לדברי אלעזרי בכנס TED: "במאה ה21 מידע הוא ההון החדש. מי שיכול לגשת למידע, למחוק אותו או לשחרר אותו לחופשי, מחזיק בכוח רב עוצמה – כוח שלא שייך רק לממשלות ולתאגידים. לכן, להאקרים תפקיד חיוני בעולמנו, תפקיד פוליטי וחברתי. ההאקרים נחוצים כדי להניע קדימה את האבולוציה של הטכנולוגיה ולמצוא את הפרצות: הם חלק ממערכת החיסון של עולם הטכנולוגיה".

אלעזרי מציינת שתופעת ההאקרים היא תופעה עולמית, שיש לה גם השפעה חיובית, ולאו דווקא שלילית, כפי שהיא מצטיירת תדיר. לדבריה, "המהות של האקר אמיתי היא לא לשבור ולקלקל, אלא לפרק מערכת טכנולוגית ולהבין איזה כבל מתחבר לאן ולהשתמש במה שגילו אופן יצירתי. האקרים הם מקור לחדשנות, משום שהם כל הזמן פורצים את גבולות האפשרי, ובכך מניעים קדימה את האבולוציה של הטכנולוגיה".
לפיכך, טוענת אלעזרי להאקרים תפקיד חשוב בהנעת החברה המודרנית ליזמות, חדשנות ופריצת דרך. כך למשל מארק צוקרברג שהתחיל את דרכו כהאקר, מבין גם היום שפייסבוק צריכה את הכוח היצירתי והחדשני של ההאקרים ולכן הוא נעזר בהאקרים במסגרת תוכנית WHITEHAT, שמטרתה לנצל את היצירתיות שלהם כדי לחשוף פרצות אבטחה שפוגעות בפרטיות המשתמשים.

אודות קרן אלעזרי:

אלעזרי היא דמות מוכרת בתעשיית אבטחת המידע בישראל. בעשור האחרון עבדה עם חברות טכנולוגיה מובילות בארץ, ארגונים ממשלתיים ותאגידים בינלאומיים. כיום, עובדת אלעזרי עם חברת המדיה האמריקאית GIGA OM MEDIA כאנליסטית של שוק אבטחת המידע העולמי. בנוסף, אלעזרי היא עמיתת מחקר בסדנת יובל נאמן למדע טכנולוגיה ובטחון באוניברסיטת ת"א. במהלך 2012 כיהנה כעמיתת הוראה לתחום הביטחון במוסד האקדמי המיוחדSingularity University הפועל בקמפוס המחקר של NASA בקליפורניה. בנוסף על הרצאות בכנסים מקצועיים ואירועים בינלאומיים בארץ ובעולם, כמו כנס הסייבר השנתי של נאט"ו, כנס RSA, כנסי מדיה בינלאומיים כמו ,WIRED מעבירה אלעזרי הרצאות בכל העולם לקהלים מגוונים בהם גופים ביטחוניים, חברות תוכנה, ארגונים פיננסים ואף לתלמידי הנדסת תוכנה, במטרה להציג את הצד היצירתי והחדשני של עולם ההאקרים, את הכוח האדיר שטמון בעולם הטכנולוגיה ואת האחריות והאתיקה הנדרשת ממי שפועלים בו. אלעזרי (33), בוגרת אוניברסיטת תל-אביב בהיסטוריה ובפילוסופיה של המדעים והרעיונות, בעלת הסמכה מקצועית למומחי אבטחת מידע (CISSP) מטעם הארגון הבינלאומי ISC2 משנת 2007. בצבא שרתה במחלקת בטחון מידע של אגף המודיעין.

לינק להרצאה:
http://www.ted.com/talks/keren_elazari_hackers_the_internet_s_immune_system

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מירון תקשורת משווקת.