מפרסם: מרכז רפואי אסף הרופא
תאריך: 25/08/2014 15:23
עדכון: 25/08/2014 15:26
נושא: בריאות

טקס פתיחת המרכז להדמיה רפואית

יום ה', 04 ספט' 2014 בשעה 12:00
מיקום: בית הספר האקדמי לסיעוד באסף הרופא
כתובת: צריפין (מפה)
משך: שעתיים
בתמונה: צוות רפואי מתאמן על החייאה במרכז ההדמיה הרפואית. יחצ
בתמונה: צוות רפואי מתאמן על החייאה במרכז ההדמיה הרפואית. יחצ
הודעה לעיתונות

חדש באסף הרופא: מרכז להדמיה רפואית (סימולציה)

בבית הספר האקדמי לסיעוד במרכז הרפואי אסף הרופא יפתח בשבוע הבא (4.9) מרכז סהר (סימולציית הדמיה רפואית), מהמתקדמים בישראל, המדמה מצבים רפואיים ומאפשר למידה חווייתית ותרגול מיומנויות מצילות חיים באמצעות סימולציה.

המרכז מיועד למטפלים ממקצועות הבריאות (סטודנטים, אחיות, רופאים, ועוד).
המרכז מאפשר רכישת ידע ומיומנויות קליניות ופיתוח חשיבה קלינית לצד מיומנויות תקשורת וניהול במצבים רפואיים. תהליך הלמידה מתבצע על בובות המדמות מטופלים ובכך מאפשר למידה חווייתית פעילה ומאתגרת. בין המיומנויות שניתן לתרגל: החייאה בסיסית ומתקדמת, קבלת לידה, תקשורת והדרכת מטופלים, תפירת פצע, שאיבת דם והרכבת נקזים ועוד.

המרכז להדמיה רפואית הוקם בעקבות הצורך להבטיח בטיחות ואיכות במהלך הלמידה. את הגישה הישנה, לפיה התרגולים מבוצעים על מטופלים, החליפה גישה חדשנית יותר, לפיה ניתן לדמות את בעיות המטופלים תוך שימוש בבובות מתקדמות. המעבר לתרגול על בובות, מעלה את רמת הבטיחות של המטופל, כמו גם את רמת הביטחון של המטפל בעשייה הקלינית. התרגול מבטיח כי המטפל יבצע את ההתערבות הקלינית בשדה הקליני לאחר שעבר תרגול ראוי, קיבל משוב ונמצא מתאים להעניק טיפול איכותי בטיחותי ומיומן.

המרכז להדמיה רפואית נחשב למתקדם בתחומו וכולל, מלבד ציוד רפואי עשיר ומגוון, גם חדרי בקרה, טלוויזיה במעגל סגור וציוד הקלטה, המאפשרים למדריכים לצפות בסטודנטים במהלך הלמידה מבלי להיות נוכחים בחדר ולהעניק להם משוב מיידי. החדרים מדמים חדרי אשפוז חדשניים וכוללים את הציוד והאבזור הקיימים בחדרים אלו.
במרכז קיים אגף המיועד לתחקור מתן משוב וניהול אירועים, בהתבסס על טכנולוגיות חינוכיות מתקדמות. האגף הוקדש להנצחתה של ד"ר מירית שילוח, מאושיות הסיעוד בישראל מורה וסגנית מנהלת ביה"ס לסיעוד במרכז הרפואי אסף הרופא, שנפטרה בדמי ימיה.

טקס פתיחת המרכז להדמיה רפואית יתקיים בבית הספר האקדמי לסיעוד באסף הרופא ביום ה', 4.9.14, במעמד מנהל המרכז הרפואי אסף הרופא, ד"ר בני דוידזון

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרכז רפואי אסף הרופא.