מפרסם: עיריית תל אביב-יפו
תאריך: 20/10/2014 18:55
נושא: תרבות
ערן צור, אמנות בחללים לא שגרתיים.
ערן צור, אמנות בחללים לא שגרתיים.
אבי בללי, אמנות בחללים לא שגרתיים.
אבי בללי, אמנות בחללים לא שגרתיים.
בנות בצריח עץ, אמנות בחללים לא שגרתיים.
בנות בצריח עץ, אמנות בחללים לא שגרתיים.
תאטרון הסמטה- חיים בקופסת שימורים, אמנות בחללים לא שגרתיים.
תאטרון הסמטה- חיים בקופסת שימורים, אמנות בחללים לא שגרתיים.
הודעה לעיתונות

"רגע אחד" - אמנות בחללים לא שגרתיים

כחלק מהמדיניות של עיריית תל אביב יפו לעידוד גופי תרבות אלטרנטיביים ואמנים עצמאיים, יתקיים ביום חמישי, 30 באוקטובר 2014 אירוע "רגע אחד"- אמנות בחללים לא שגרתיים. בניין עיריית תל-אביב-יפו, מרכז ענב לתרבות ומתחם האמנות "גָבִּירוֹל" יהיו לערב אחד למעבדת תרבות של שחקנים, זמרים, מאיירים, נגנים, כותבים ושיתופי פעולה של אמנים ממדיות שונות.

העירייה ממשיכה להנגיש את מבני העירייה ומוסדותיה לקהל הרחב ולארח בחלליהם פעילות תרבות ופנאי עבור הקהל הרחב וללא תשלום.

האירוע מאפשר לאמנויות המבקשות לפרוץ גבולות לפעול בחללים לא שגרתיים, כאשר האמנות יכולה לחיות בכל מקום – מהאינטרנט, דרך ביתו של האמן ועד המרחב הציבורי. הפעם יורחבו עוד קצת הקסם וההפתעה.
בין האירועים; תאטרון הסמטה בלובי העירייה, ג'אם כתיבה בקומה 4 בעירייה, "ציפורלה" בחדר הישיבות בקומה 7, ערן צור על גג בניין העירייה, סדנאות מוזיקליות עם יהלי סובול ואבי בללי בחדר הישיבות בקומה 11 , הצגות קצרות באנגלית באולם האירועים בקומה ה-12 ומתחם חזרות במרכז עינב.

אירוע "רגע אחד" מצטרף לשורה של פעילויות שמקדמת העירייה בשנים האחרונות, לעירוב שימושים במתקנים העירוניים בכלל ובבניין העירייה בפרט: קומת מרכז השירות משנה את פניה לאחר סיום שעות קבלת הקהל, והופכת בכל יום שלישי למועדון לגיל הזהב ובכל יום חמישי למשחקיית ענק לילדים; חדר הישיבות של הנהלת העירייה, בקומה ה-12, מארח בכל שבוע כיתות אולפן ושיעורי עברית; העירייה החלה להקצות חדרי חזרות לשחקנים ולהרכבים ווקאלים בחדרי החמ"ל העירוני בקומה מינוס שלוש של בניין העירייה.

"רגע אחד" - אמנות בחללים לא שגרתיים, יום חמישי, 30 באוקטובר 2014. הכניסה חופשית.
מספר המשתתפים מוגבל בהתאם לתפוסה במקום.

להלן פירוט כל אירועי "רגע אחד" - אמנות בחללים לא שגרתיים, יום חמישי, 30 באוקטובר 2014:
בניין עיריית תל-אביב-יפו, רח' אבן גבירול 69
מרכז השירות לעסקים, קומת הרחוב
הצגות תאטרון הסימטה
"האיום האטומי" - קומדיה נשכנית ובועטת, רוויית יצרים וטסטוסטרון. לאחר שבע שנות זוגיות עליזה, מחליט דוד להטיל פצצה ולהכריז על "יחסים פתוחים" עם בן זוגו יונתן.. כתיבה ובימוי: הילה בן ארי, עיצוב תאורה: אורי רובינשטיין ׀ מוסיקה מקורית: אור בראל ׀ שחקנים: אורן כהן ומאור ממן.
בשעות 20:00 ו- 23:00

"חיים בקופסת שימורים"- סיג'י היא בתם של מהגרי עבודה מהפיליפינים. סיפור על החיים תחת איום הגירוש, על תחושת זרות ועל חברות יוצאת דופן הנרקמת בין שתי ילדות - ישראלית, תושבת דרום העיר, ובת למהגרים פיליפיניים. מאת ובביצוע: ליאת שבתאי ׀ בימוי ודרמטורגיה : יואב ברתל ׀ מוסיקה מקורית: אסף הרמן ׀ עיצוב תאורה: יעקב סליב. ההצגה הועלתה לראשונה בתיאטרונטו 2014
בשעה 21:30

מרכז השירות לתושב, לובי עליון:
אורבן סקצ'רס – קבוצת Israel Urban Sketcher נפגשת בכל חודש באתרים שונים ברחבי העיר כדי לצייר ולהתבונן, במבט קשוב ורענן, בסביבה העירונית ובתושביה. הציורים והרישומים מספרים את סיפורה של תל-אביב-יפו. הקבוצה היא חלק מארגון בין-לאומי, קהילה עולמית של אמנים, שמתרגלים רישום מהתבוננות במקומות הם חיים ומטיילים.
מידע נוסף על הקבוצה בבלוג: http://urbansketchers-israel.blogspot.co.il/ או בפייסבוק: Urban Sketchers Israel
החל ב- 20:00

אלתוריDJ בחלל - בית ספר muzik - אימפרוביזציה מוסיקלית בפורמט בלתי שגרתי: שני DJs בוגרי Muzik, בית הספר הגבוה ליצירה ולהפקת מוסיקה, יתייחסו, מוסיקלית, למתרחש בחלל לובי העירייה, וינהלו ביניהם שרשרת מוסיקלית, שבה כל אחד בתורו, ממשיך ומשלים את הקטע שהשמיע קודמו.

תערוכה: מיטב עבודות הבוגרים בתחום האיור לשנת 2014. אוצר: יובל סער

"בנות בצריח" – סיורי 'מורשת קרב' - סמ"ר ג'ני אברג'יל ורב"טית ג'אנה (ענת) העוזרת שלה, מדובר צה"ל, שואפות לחבר את התל אביבים למורשת צה״ל ולציונות, למולדת ולעם ישראל. זהו מסע בהיסטוריה של בניין העירייה, אבל למעשה מסע בהיסטוריה של העיר הלבנה ושל קרב חיינו הבלתי פוסק על דמותה היהודית נטולת ההפסקה. כי עירייה זה לא רק ארנונה ודוחות חניה - זו מורשת! זו גבורה! זו רעות!! יוצרים: עדילי ליברמן ונדב בושם ׀ המופע נוצר בעבור פסטיבל 'תלוי במקום' 2013.
בשעות- 20:00, 21:30, 23:00

קומה 4 - לובי
ג'אם כתיבה - בהנחיית אורית גידלי ואשכול נבו - 60 דקות של כתיבה על תשוקות שלנו ושל אחרים, בהן נקרא, נקשיב ונקבל השראה. לא נדרש ניסיון מוקדם בכתיבה. נדרשת סקרנות. נא להביא כלי כתיבה ודפים.
בשעות 20:00 - 21:00

"קרם דה לה סלאם" - פואטרי סלאם - תחרות קטעי שירה מדוברת וספוקן וורד (spoken word) - אירוע המשלב מילים נשכניות עם שירה מרגשת ומוסיקה חיה. ארבעה מהמשוררים הבולטים של הפואטרי סלאם ישתפו את הקהל בשירה פרי עטם, בקטעים מקוריים, קלאסיקות סלאם-ישראליות, נבואות ומונולוגים מנבכי מוחם הפואטי. הקהל מוזמן לדרג את הקטעים השונים ולקבוע מי מהם יזכה במיקרופון הזהב ולעלות להדרן.
בשעה 22:00

קומה 7 - חדר ישיבות
"ציפורלה קורעת" - אנסמבל ציפורלה מופיע זו השנה העשירית ברחבי הארץ ויוצר חוויית תאטרון חדשה. "יצירה מתוך קבוצה" היא סדנה בת שעה המתמקדת בחשיבות העבודה המשותפת בקבוצה, במצב רוח חיובי בעבודה ובסדנות יצירה. בהנחיית לוטוס אתרוג ודודו גולן. בגדים נוחים יועילו. השאר- על ציפורלה.
בשעות: 20:00- 21:00 ; 21:15 - 22:15 ; 22:30 - 23:30.

קומה 9 - חדר ישיבות
"אבדות ומציאות" - סדנת כתיבה בהנחיית איילת גונדר-גושן. אווירה עירונית לילית מובטחת למשתתפים. עוד מובטחים: אבדות, מציאות ומילים שבין הארנונה והרחוב. נא להביא כלי כתיבה ודפים.
בשעות 21:30 - 23:00

קומה 10 - חדר ישיבות
צורה וקול עם יובל סער ושרי ארנון. עטיפת דיסק, כרזה להופעה, שילובי סאונד בממשקי מחשב, וידאו-קליפים, כלי נגינה, מערכות סאונד, תכנון מרחבים אקוסטיים: אלו רק כמה מהביטויים לקשר ההדוק שבין עיצוב ומוסיקה. במפגש ישוחחו יובל סער, כתב העיצוב של עיתון "הארץ" ועורך אתר פורטפוליו ושרי ארנון, מעצב, יוצר בין תחומי ומרצה בכיר במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, על החיבור שבין העולמות.
בשעות 21:00 - 22:00

קומה 11 - חדר ישיבות
סטודיו מוסיקלי עם אבי בללי - מוסיקאי, מנהיג להקת "נקמת הטרקטור"
אבי בללי הוא מנהיג להקת "נקמת הטרקטור", שלה תשעה אלבומים, שנעים בין מוסיקה פופולרית לבין יצירות אמנותיות מצליחות ואף אוונגרדיות. בללי משתף פעולה, במסגרת הלהקה ומחוצה לה, עם יוצרים מתחומים מגוונים: מהמחול והקולנוע, מהתאטרון ומהאמנות הפלסטית. במפגש עמו מספר בללי על העשייה האמנותית ועל הדרך המוסיקלית כיוצר עצמאי, מראשית דרכו כנגן בס של אריאל זילבר וצביקה פיק בשנות ה-80 ועד עצם היום הזה. הוא ינגן וישיר ממיטב להיטיו.
בשעות 20:30 - 21:30

סטודיו מוסיקלי עם יהלי סובול - סולן להקת "מוניקה סקס"
יהלי סובול - מוסיקאי, יוצר וסופר, אחד הכותבים המוכשרים והשנונים בנוף המוסיקלי - מדבר על דרכו המוסיקלית ככותב וכמלחין, על אופן כתיבת השירים ועל עצמו ועל יחסיו עם העיר בה נולד וגדל, תל-אביב. יופיע בביצועים מיוחדים לשיריו המוכרים מכל התקופות ומכל האלבומים: מ"פצעים ונשיקות" המיתולוגי עד שני אלבומי הסולו שלו "סוס" ו"אלדוראדו".
בשעות: 22:13 – 23:15

קומה 12 - אולם אירועים
בית יד לבנים תל אביב מציג את The Stage- הצגות קצרות באנגלית:

"המשך הרפתקאותיהם של אמנדה וילדיה"- For Whom The Southern Belle Tolls
מאת: כריסטופר דוראנג ׀ בימאית: הילה גרף ׀ שחקנים: גלנדה פלדברג, שירה דיקלר, נתי פלג, ניב אליס
"רפסודה בולגרית"- Bulgarian Rhapsody
מאת : ריץ' אורלוף ׀ בימאית: שני שלגי ׀ עוזרת בימאית: קרן רביד ׀ שחקנים: דייויד בורובסקי, מתי ברדוש- גלמן, יוהאן שגב, מאיה פלם, לינדה גולדשטיין
בשעות 20:00, 22:00

"רק בני תמותה"- Mere Mortals
מאת: דייויד אייבס ׀ בימאי: אשר גלמן ׀ שחקנים: אודי רצין, רון ארזי, בנימין מילר
יום הולדת שמח! You're Invited!
מאת: דארן קנדי ׀ בימאיות: תמר פרומקין וקרן לרמן ׀ שחקנים: יוני סלמנדר, שחף יפהר, סופיה עליזה, מאיה הגואל, אשר גלמן
בשעות 21:00, 23,00

גג בניין העירייה
רגע אחד עם ערן צור
ערן צור מספר סיפורים ושר שירים מהצד האפל: אדגר אלן פו לצד יונה וולך, ובתווך שירים שהוא כתב, וכן שירי ברטולד ברכט, שארל בודלר, קטעים מכתבי ניטשה ועוד. מופע שנוצר במיוחד לערב זה.
בשעה 23:30

מרכז ענב לתרבות, על גג גן העיר, רח' אבן גבירול 71
פתיחת מתחם החזרות במרכז ענב
נגני ג'אז תל-אביבים מצטיינים יקיימו חזרות פתוחות, בהן יציגו קשת רחבה של צבעים מעולם הג'אז, אינסטרומנטלי ו-ווקלי. בתכנית: שירים אמריקאים, ג'אז ברזילאי וקטעים מקוריים פרי עטם של המוסיקאים. ניהול מוסיקלי והנחייה - רונן שמואלי, ראש מסלול הג'אז אינסטיטיוט של בית הספר רימון ופסנתרן ג'אז בישראל ובחו"ל.
19:30 - אנסמבל Great American Songbook
20:00 - האנסמבל מארח את הזמרת דניאל רובין
20:30 - institute collective - ג'אז מקורי מרתק
21:00 - institute in brazil מארחים את הזמרת תמר שרק בלהיטים של בראזיל
21:30 - אנסמבל modern jazz
22:00 - האנסמבל מארח את הזמרת איילה פוספלד
22:30 - classics revisited האינסטיטיוט בקטעי ג'אז מוכרים בפרשנות חדשה
23:00 - sisters in jazz - מופע שלושת הזמרות בקטעים מפתיעים
23:30 - afterhours jam session - בימה פתוחה, הקהל מוזמן להגיע עם כלי נגינה
באכסדרת המרכז יהיו פינות ישיבה ויימכרו כיבוד קל, בירות וקפה.
בשעות: 24:00-19:00

גָבִּירוֹל, רח' אבן גבירול 108

עמודו! יומן מסע מאת חנה ליבנה ולילך ליבנה
מופע פרפורמטיבי המשלב ספרות וניו מדיה. ניסיון חדשני להציג טקסט באופן שמשתף את כל החושים ויוצר קהילה זמנית בחלל הגלריה. המופע הוא שיתוף פעולה בין הסופרת חנה ליבנה, כלת פרס זאב ופרס פניה ברגשטיין, לבין הכוריאוגראפית ואמנית הפרפורמנס לילך ליבנה, אם ובת אשר במשך שנתיים חקרו, צילמו, כתבו, חוו ויצרו את המופע.
בשעה 19:00

שיר השירות דליה שימקו, לירון מיוחס ושקד דגן
שילוב יוצא דופן וחד פעמי בין שלוש יוצרות ממדיומים שונים: השחקנית והבימאית דליה שימקו, היוצרת ואמנית כלי ההקשה לירון מיוחסו הרקדנית והכוראוגרפית שקד דגן, יצרו מופע מיוחד לאירוע שבמרכזו טקסטים הלקוחים משיר השירים, המשוררת יונה וולך ואחרים, העוסקים בארוטיקה ובנשיות.
בשעה 20:30

S2, תאטרון כאן
פרויקט S עלה לראשונה לפני כשנה והתבסס על ראיונות עם אנשים על חיי המין שלהם. בפרויקט הנוכחי כותבים מתחומים שונים כתבו סצנות שמתרחשות לפני, אחרי או תוך כדי סקס. הטקסטים שנבחרו בוחנים את המעשה המיני ומעלים שאלות על יחסי הכוח, הפער בין הגוף לתודעה, אקסביסיוניזם ובושה, העברה בין-דורית, א-מיניות ואהבה.
מאת: שירילי דשא ורוני סיני, גלעד עברון, ניצן כהן, דנה גולדברג, רוני אלמוג, ליאת אלקיים וגודיס שניידר, גיורא שמחוני, נעמה תורן ואורן נאמן ׀ דרמטורגיה: עידו בורנשטיין ׀ בימוי: שלמה פלסנר ׀ שחקנים: אסתי זקהיים, איציק גולן, שנטל כהן, יקיר פורטל
בשעה 21:30

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית תל אביב-יפו.