פסלו של הנרי בצלאל, המסע הציוני  בחזית בניין עזריאלי בת"א
פסלו של הנרי בצלאל, המסע הציוני בחזית בניין עזריאלי בת"א
הלוחית עם שמו של הנרי בצלאל
הלוחית עם שמו של הנרי בצלאל
הנרי  בצלאל ופסלו
הנרי בצלאל ופסלו
הודעה לעיתונות

הפסל הנרי בצלאל הגיע להסכם פשרה עם משפחת עזריאלי: שמו הוצב על פסלו "המסע הציוני" במרכז שלום בת"א

היוצר הנרי בצלאל צפיר, מי שעיצב ופיסל את הפסל הענק בחזית מרכז השלום בתל אביב, שבו נראים דוד עזריאלי עם עוד 6 דמויות המייצגות על פי הכיתוב את "המסע הציוני", הגיע בימים אלה להסכם פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט בהבנה וברוח טובה שבמסגרתו הוצבה לוחית ועליה שמו של הפסל הנרי בצלאל במקום בולט לצד הפסל. את הנרי בצלאל ייצג בתביעתו להפרת זכויות יוצרים עו"ד יותם וירז'נסקי. מבחינתו של הפסל, הנרי בצלאל, מדובר בסוף פסוק לפרשה סביב פסל הברונזה המונומנטאלי ומעורר הסערה שתכנן ויצר בחזית מרכז השלום בת"א, זאת לאחר שקיבל את ההכרה והקרדיט ליצירתו המגיעה לו כחוק. בצלאל מגלה כי פסלו "המסע הציוני" בחזית בניין עזריאלי הפך למקום עליה לרגל ואלפי מטיילים ומבקרים מגיעים מדי יום להצטלם עם הפסל המפורסם.

הנרי בצלאל, 50, נחשב לאחד הפסלים העולים והמבטיחים בסצנת האומנות הישראלית החדשה. פסלי הברונזה הייחודיים של הנרי בצלאל נעשים ברוח הזמן מתוך חיפוש מתמיד אחר אמת פנימית ובניתוק מהזמן והמקום. פסלים בגדלים שונים בטכניקות מגוונות וסגנונות הנעים בין הנטורליסטי לאבסטרקט ומכילים עולם ומלואו. כישרונו יוצא הדופן ופסליו הייחודיים המוצבים בישראל וברחבי העולם משתלבים בסצנה של האמנות העכשווית. הנרי, נשוי +3 , חי ויוצר ביפו ומקבל השראתו מהתרבויות העתיקות של מצרים, יוון ומהטבע.

בקרוב יציג בצלאל תערוכות חדשות של פסליו בברלין ובאמסטרדם. זאת לאחר שבאפריל השנה התקיימה תערוכת יחיד "זמנים" בה הוצגו פסליו החדשים בבית האופרה במרכז אומנויות הבמה בתל אביב. קודם לכן, ביוני 2013 התקיימה תערוכת יחיד נוספת של בצלאל במוזיאון החאן באשקלון וכן השתתף באותה שנה בביאנאלה בפירנצה, איטליה שם הציג שלושה מפסליו שהוא מייצג את ישראל ואת ארה"ב. בימים אלה מתכנן בצלאל פסל חדש באחד הפארקים הגדולים בניו-יורק.

הנרי בצלאל גילה חוש אסטטי ומשיכה לאמנות מגיל צעיר וקיבל תמיכה ועידוד מהוריו למרות שרצו שילמד רפואה. את השכלתו האמנותית רכש בצלאל באקדמיה של סנט פטרסבורג בשנים 1980-81, בבית הספר לאמנות בעיר ריגה, 1982-84 ובשנת 1991השיג תואר באקדמיה לפיסול בטביליסי שם למד בין השנים 1984-1989. בצלאל הוא חבר במרכז הבינלאומי לפיסול ISC, חבר באגודת האמנים הפלסטיים, חבר באגודת אמני IPAA והשתתף בתערוכות יחיד מרובות בארץ ובעולם. ארבעה מפסליו מוצגים במלון דויד אינטר קונטיננטל בת"א ותערוכה של עבודותיו מוצגת בגלריה בכרמל שבקליפורניה. פסלי חוצות גדולי ממדים מברונזה של בצלאל מוצבים כיום בערים שונות בישראל וברחבי העולם.

לבצלאל, מגלה ד"ר דליה הקר אוריון, תפישת עולם פילוסופית המאחדת את הניגודים ושואפת להוריד את השמיים לאדמה. בעבודותיו קיימת הרמוניה הנוצרת על ידי שילוב של ניגודים, חיפוש אחר הפשטות, הזרימה של הטבע, מציאת היופי וצמיחתו ממקומות בלתי צפויים. איחוד עולמות עליונים ותחתונים, נוכחים בפסליו ומביעים את תפישת עולמו. היופי הנוכח בפסליו של בצלאל צומח מתוך טקסטורות מפותלות ומקופלות ללא ציות לחוקים אלא זרימה תוך כדי יצירה בחיפוש של הנרי אחר שלמות, טוהר, הרמוניה ונצחיות. ההקפדה על איכויות אמנותיות הכוללות קומפוזיציה, מרקמים, צבע, תנועה ואלמנטים קוויים הופכים את ההתבוננות בפסליו של בצלאל לחוויה אסטטית לעין ולנפש כאחד ומעוררת מוסיקה פנימית.

יחסי ציבור- יצחק רביחיא – 054-7999209 .

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.