הודעה לעיתונות

Merck: מכירות תרופת הרביף המתחרה בקופקסון של טבע צמחו ב- 1.3% והסתכמו ב- 466 מיליון אירו

תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, שהיא התרופה הנמכרת ביותר של חברת מרק ופותחה על ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם), רשמה צמיחה אורגנית של 1.7% ברבעון השלישי 2014, למרות התחרות ההולכת וגוברת בתחום מצד תרופות אוראליות.

חברת מרק, חברה מובילה למוצרי היי טק חדשניים וייחודיים ביותר בתחומי הפרמצבטיקה והכימיה, הנסחרת בגרמניה (MRGG.DE), מדווחת הבוקר (חמישי, 13 בנובמבר 2014) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2014.

החטיבה הביופרמצבטית של מרק, מרק סרונו, הינה חברת הביוטכנולוגיה הגדולה באירופה ויצרנית תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פותחה על-ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם) ומתחרה בקופקסון של טבע. אינטר-לאב מהווה את מרכז הפיתוח של מרק סרונו בישראל.

מכירותיה של מרק (כולל מכירות חטיבת מרק סרונו) רשמו צמיחה חזקה של 9.3% ברבעון השלישי 2014 והגיעו לסך של 2.9 מיליארד אירו, בהשוואה ל- 2.7 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד. מלבד צמיחה אורגנית במכירות של 4.6%, המכירות עלו ב -5.1% כתוצאה מהרכישה של Electronic Materials AZ .

סך הכנסות הקבוצה צמחו ב- 6.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב- 2.9. מיליארד אירו. זאת למרות ירידה חדה בהכנסות מתמלוגים, רישיונות ועמלות.

הרווח הנקי של מרק הסתכם ברבעון השלישי ב- 249 מיליון אירו והושפע בעיקר מתשלומי מס הכנסה גבוהים יותר. ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה רווח נקי בסך 340 מיליון אירו.

EBITDA pre one-time items, שהוא המדד הפיננסי המרכזי המשמש לבחינת התוצאות הכספיות של חברה, עלתה ב- 3.1% לסך של 857 מיליון אירו, בהשוואה ל- 831 מיליון אירו ברבעון השלישי 2013. בשל הביצועים העסקיים הטובים בתשעת החודשים הראשונים וצמיחה טובה מאד

במכירות האורגניות ברבעון השלישי, מרק מעריכה כי תרשום צמיחה קלה במכירות האורגניות לשנת 2014 כולה.
בהתייחס ל- EBITDA pre one-time items, מרק ממשיכה לצפות לטווח של 3.3-3.4 מיליארד אירו.

חטיבת הביו-פרמצבטיקה מרק סרונו רשמה צמיחה אורגנית של 4.5% במכירותיה ברבעון השלישי.

תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, שהיא התרופה הנמכרת ביותר של חברת מרק, אשר מתחרה בקופקסון של חברת טבע, ופותחה על ידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם), רשמה צמיחה אורגנית של 1.7% ברבעון השלישי 2014 למרות התחרות ההולכת וגוברת בתחום מצד תרופות אורליות. למרות השפעה שלילית של 0.4% בשל של שערי חליפין, מכירות הרביף צמחו ב- 1.3% לסך של 466 מיליון אירו, בהשוואה ל- 460 מיליון אירו ברבעון שלישי 2013.

מכירות התרופה האונקולוגית Erbitux®, שמקורה בישראל רשמו צמיחה אורגנית של 6.5%. אם לוקחים בחשבון השפעות מט"ח שליליות של 2.5%, המכירות צמחו ב- 4% לסך של 232 מיליון אירו, בהשוואה למכירות בסך 223 מיליון אירו ברבעון השלישי 2013.

תכשיר ה- Gonal –f המשמש לטיפול בבעיות פוריות רשם צמיחה אורגנית של 7.5%. למרות השפעות מט"ח שליליות, המכירות עלו ב- 7% לסך של 147 מיליון אירו, בהשוואה למכירות בסך 137 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי קרל לודוויג קליי, יו"ר הוועד המנהל במרק: " עסקי התרופות הקיימות שלנו, לרבות הרביף, היו חזקים מאד. הצמיחה האורגנית של תרופת הפוריות Gonal-F, שבה הפכנו למובילי השוק העולמי, הייתה חזקה במיוחד."

אינטר-לאב, המנוהלת על-ידי רג'ין שבח, נוסדה ב-1978, על-ידי "סרונו", אשר נרכשה ב-2006 על-ידי מרק. לאחר הרכישה הפכה סרונו לחטיבה הביופרמצבטית של מרק.

אינטר-לאב היא מרכז המו"פ של חברת מרק סרונו בישראל וחלק בלתי נפרד מארגון המחקר העולמי של חברת מרק סרונו. אינטר-לאב זוקפת לזכותה את אחד ההישגים המשמעותיים ביותר בעולם הביוטכנולוגיה – פיתוח ה-Rebif®, אחת התרופות המתקדמות בעולם לטיפול בטרשת נפוצה. בנוסף היא מפתחת תאים חדשים עם מאפיינים שמאפשרים פיתוח של תרופות חדשות יעילות יותר. אינטר-לאב גם מפתחת כלים חדשניים לגילוי תרופות.

ב- 2012 השיקה אינטר-לאב את חממת הביומד הראשונה מסוגה בישראל. בנוסף, מעורבת אינטר-לאב באיתור מיזמים חדשים באקדמיה ובתעשייה בישראל.

קבוצת מרק משווקת את תרופותיה בישראל באמצעות חברת הבת מרק סרונו. מרק סרונו בישראל מנוהלת על ידי שרי פרלוב. משרדי החברה ממוקמים בהרצליה. מרק סרונו משווקת בשוק המקומי את מוצרי הפוריות: גונאל-אף, לובריס, אוביטרל, צטרוטייד, קרינון ופרגובריס, את הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, את היוטירוקס לטיפול בתת-פעילות של בלוטת התריס וכן את התרופה האונקולוגית ארביטוקס. ארביטוקס רשומה היום בישראל לטיפול בסרטן מעי גס גרורתי בכל קו טיפולי ובשילוב כל כימותרפיה, לטיפול בסרטן ראש צוואר מקומי בשילוב עם קרינה ולטיפול בסרטן ראש צוואר גרורתי בשילוב כימותרפיה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד רהט-רוט דוברות ויחסי ציבור.